Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ultimo - Primo

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er galt her:

1) Vi får en regning i december som hører til 2013. Skal betales i 2014. Jeg fører den i kredit på en hensættelseskonto og debet på den aktuelle driftskonto.

2) I det nye års regnskab fører jeg den som åbning MODSAT ovenstående på samme konti, altså debet hensættelseskontoen og kredit aktuelle driftskonto.

3) Når regningen betales fører jeg kredit banken naturligvis - og debet hensættelseskontoen.  Men nu er den altså ført 2 gange i debet på hensættelseskontoen...! Det kan jo ikke være rigtigt. Hvad er det jeg gør forkert her? Ska jeg udelade åbningsposteringen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor hensætter du den? Det er jo kun hvis du slet ikke har fået leverance men ikke fordi du har 30 dages betalingsfrist

Alle regninger du får bogfører du på driften og som modkonto - kreditorer udestående (eller hvad den hedder i dit program) 

Ved betaling bogfører du så debet kreditorer udestående og kredit bank

Det er leverance/faktura som bestemmer dato for udgift og moms som udgangspunkt se evt HVORNÅR BOGFØRES EN FAKTURA 

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ok...så det du siger er at mit "pkt 2" i mit spørgsmål skal jeg slet ikke gøre? Kun føre beløbet ultimo i det gamle regnskabsår debet på pgl. driftskonto og kredit på "skyldige omkostn."-  - fordi regningen jo skal indgå i dettes års resultat -  og så bare føre kredit bank og debet skyld. omkstn., når regningen betales året efter...Det er egentlig logisk nok - ved ikke hvordan jeg fik viklet mig ind i den kludrede løsning..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jep - netop Smile Hvis du har posteret via afsætninger allerede så laver du bare en postering (eller efterpostering) hvor du fører debet efterposteringen og kredit skyldige omk/Kreditorer - og så ved betalingen - debet skyldige og kredit bank

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)