Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny vanvittig forbrugeraftalelov

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Er er egentligt lavet nogle undersøgelser omkring hvor meget at de ret fleksible 14 dages returret ved internet køb koster butikkerne ? ...

 - Gad godt der kom et felt med "Frasigelse af 14 dages returret - Spar X Procent" - Så det kunne jeg bruge til noget :)

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lise Andersen:
Det kan godt være, at det ikke bliver noget problem i praksis, men jeg synes bestemt ikke, at loven lægger op til, at der er noget der er åbenlyst ....

Fra danskerhverv.dk:

"Loven giver forbrugerne 14 dage til at fortryde et køb via fjernsalg, for eksempel e-handel. Udgangspunktet for reglerne er, at forbrugeren kun må prøve varen, som vedkommende ville få lov til i en butik."

Jeg handler ikke selv så tit i fysiske butikker længere, men det slår mig at dengang jeg gjorde var der ikke mulighed for lige at vaske håret, eller smage lidt af kosttilskuddet, inden jeg købte det. Så med mindre tingene er anderledes i dag, synes jeg at det er ret indlysende at der i dette tilfælde ikke er noget problem.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, nu giver det mening Smile

Må indrømme, at jeg som udgangspunkt havde citeret fra E-handel fondens hjemmeside, hvor de tilsyneladende kun har bragt et lille uddrag.

Men jeg kan så også læse ud af det link, du har sat ind, at der stadig er nogen tvivl, og at det er noget der vil blive taget fat på her i løbet af foråret.

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fisker lige en ældre tråd frem igen. For det første fordi det er snart den nye forbrugeraftalelov træder i kraft, og der en hel del information alle webshops (og fysiske butikker) skal have klar, og for det andet fordi jeg har taget fejl tidligere tråden.

Jeg er blevet en del klogere på de 14 dages fortrydelsesret, og det viser sig at den er væsentligt udvidet i forhold til i dag, og kunderne vil fremadrettet få ret vide muligheder for at returnere brugte produkter. Jeg vil holde fast i at de naturligvis ikke kan returnere en shampoo der er brugt, eller eks. hundefoder hvor noget af indholdet mangler. Trods alt :o)

Og der er i hvert fald én ting jeg er helt sikker på: Der kommer med garanti en masse sager omkring fastsættelsen af værdiforringelsen af brugte produkter.

Men jeg har samlet mine egne notater her: https://plus.google.com/113149122755072983629/posts/WNEwkpGLMnS Brug dem gerne hvis du vil.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Quvang:

Jep den lov er sindsyg, du kan faktisk købe en kjole, tage den på til fest, sende den tilbage og får 80% af varens værdi tilbage. 

Du kan takke EU for den lov :) 

80%? Hvor får du det tal fra?

I loven står der, at sælger skal vurderer værdiforringelsen... Dvs jeg tvivler på, at nogen tager en vare retur med en fordiforringelse på under 50%, fordi det er i det niveau, at varen evt skal gensælges...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

igang:

Lise Andersen:
Det kan godt være, at det ikke bliver noget problem i praksis, men jeg synes bestemt ikke, at loven lægger op til, at der er noget der er åbenlyst ....

Fra danskerhverv.dk:

"Loven giver forbrugerne 14 dage til at fortryde et køb via fjernsalg, for eksempel e-handel. Udgangspunktet for reglerne er, at forbrugeren kun må prøve varen, som vedkommende ville få lov til i en butik."

Jeg handler ikke selv så tit i fysiske butikker længere, men det slår mig at dengang jeg gjorde var der ikke mulighed for lige at vaske håret, eller smage lidt af kosttilskuddet, inden jeg købte det. Så med mindre tingene er anderledes i dag, synes jeg at det er ret indlysende at der i dette tilfælde ikke er noget problem.

Heldigvis er det sådan, at produkter, hvor der er en sundhedsrisiko, disse kan ik returneres... Dvs fødevarer, kosmetikprodukter, kosttilskud og lignende sælges stadigvæk med reglen om, at de skal returneres uåbnet, og i tilfælde af åbning, der frafalder returretten...

Men jeg vil da give dig ret i, at det er tåbeligt, at man kan bruge en mobil, en bluse eller andet, og derefter sende det retur... Men du kender min holdning til dette latterlige skrivebords-jeg-vil-sætte-mit-aftryk-på-verden-og-dette-var-det-mest-kreative-forslag-som-jeg-kunne-komme-op-med-forslag...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja at forbrugerne har urimelig krav overfor en sælger er tosset og ikke fair, men inden den her lov er der masser af mennesker som har gået i "gratis" nyt tøj hverdag. Da jeg kørte med pakker kom jeg fast hverdag hos en dame som fik en ny pakke med tøj hun retunerede i samme omgang pakken fra dagen før det fortsatte i det uendelige, alt sammen nyt tøj og der er kun betalt for en varer i starten og så kører karrusellen. Glem at det bliver ændret de "almægtige" eu politikere har talt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt som om de rabiate modstandere af loven helt glemmer, at den i mine øjne langt fra kun er til for forbrugerne, men at den er til for at nethandel skal kunne føles sikkert og at folk derfor helt generelt har stor tiltro til nethandel og er trygge ved at købe ting de ikke har haft i hænderne.

Gør de muligheder mindre, og nethandel går ned.

Der er da tosser der udnytter det, og det har nethandlen så generelt set, at de man man leve med, fordelene ved trygheden er større end bagdelene ved de få idioter

Det er som i supermarkederne. De ved godt at jo flere dyre små varer der står fremme, jo flere butikstyverier og større svind. Også her har butikkerne i vidt omfang besluttet, at de svind der er (og det er ret stort) er bedre end at skulle ha tingene i glasmontre i vidt omfang for det skaber et hurtigere salg.

Jeg synes dermed at forbrugerbeskyttelsen giver rigtig god mening, for forbrugere og for seriøse netshops

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Men jeg vil da give dig ret i, at det er tåbeligt, at man kan bruge en mobil, en bluse eller andet, og derefter sende det retur... Men du kender min holdning til dette latterlige skrivebords-jeg-vil-sætte-mit-aftryk-på-verden-og-dette-var-det-mest-kreative-forslag-som-jeg-kunne-komme-op-med-forslag...

Og vi er fuldstændigt enige :o)

På flere punkter (især den udvidede returret), virker det som om de har brugt samme flok til at konsekvensberegne, som dem der opfandt Cookieloven. Og jeg vil blive overrasket hvis ikke lige netop Cookieloven bliver ændret indenfor overskuelig fremtid, da den virker stik mod hensigten.

Så vidt jeg løst har læst mig til, ser det dog ud til at jer der opererer på det tyske marked, kommer til at opleve et par lempelser i forhold til de nuværende regler. Blandt andet at forbrugerne efter den 13.06.14 ikke frit kan vælge hvilken måde de ønsker at returnere varerne på.

Men jeg håber at der er nogle forbrugerorganisationer der vil køre massive og let forståelige oplysningskampagner rettet mod forbrugerne. For det er desværre meget let at danne sig et forkert indtryk af reglerne, og i forvejen er der desværre en del der griber en del af sandheden og finder på resten selv. Og det er hverken godt for forbruger eller butik, hvis man ikke er enige om "spillereglerne". Så her mener jeg der ligger et stort ansvar hos dem der har lavet den nye lov.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:

Det er lidt som om de rabiate modstandere af loven helt glemmer, at den i mine øjne langt fra kun er til for forbrugerne, men at den er til for at nethandel skal kunne føles sikkert og at folk derfor helt generelt har stor tiltro til nethandel og er trygge ved at købe ting de ikke har haft i hænderne.

Gør de muligheder mindre, og nethandel går ned.

Der er da tosser der udnytter det, og det har nethandlen så generelt set, at de man man leve med, fordelene ved trygheden er større end bagdelene ved de få idioter

Det er som i supermarkederne. De ved godt at jo flere dyre små varer der står fremme, jo flere butikstyverier og større svind. Også her har butikkerne i vidt omfang besluttet, at de svind der er (og det er ret stort) er bedre end at skulle ha tingene i glasmontre i vidt omfang for det skaber et hurtigere salg.

Jeg synes dermed at forbrugerbeskyttelsen giver rigtig god mening, for forbrugere og for seriøse netshops

Det mener du vel seriøst ik?

Du synes ik, at 14 dages fuldreturret inkl forsendelse stiller forbrugeren i en position, som er god og dermed uden risiko? Du har 14 dage, hvor du kan prøve eller se produktet, og hvor du kan fortryde, uden at det koster dig ret meget...

Kunden behøver vel ik at skulle gå 3 uger i et par boxershorts for at bestemme, om de vil have dem eller ej? Eller bruge en tlf i 2 mdr, for derefter at sende den retur, fordi det var ik lige den type, som kunden havde håbet...

Det er fair nok, at der er nogle ekstra goder ved nethandel for kunden, fordi kunden ik kan se varen fysisk før et køb, men alt med måde...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)