Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad er regler for import fra polen til danmark

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Herfølge
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor finder jeg informationer der kan hjælpe mig med import af vare fra polen, så jeg er sikker på at jeg følger de gældende regler for import?. Er der nogle speditøramino?. Eller skal jeg den tunge vej gennem skat?. eller er der andre steder jeg kan kontakte, f.eks den polske ambassade? skal delv til polen og snakke med leverandør til de materialer jeg skal have hjem

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld men er det slet ikke gået op for dig at polen er Medlem af EU?  Dermed er der ingen problemer med import da der hverken skal betales told eller moms.

Hvad er det du helt konkret du vil have svar på?

Fra Herfølge
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være at polen er i eu, men derfor kender jeg ikke til import regler mellem de forskellige eu land, men hvis der ikke er nogle regler, er det godt at vide. Men jeg vil bare være sikker på at jeg ikke omgåes nogle regler eller laver noget ulovligt, hvis jeg ville importere materialer fra polen. derfor søger jeg viden fra folk der måske ved om der er noget jeg skal tage højde for i henhold til importen. Der er ingen grund til at bygge noget op, hvis det skal ødelægges pga af manglende informationer i henhold til import. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du burde måske starte med at få lidt basal viden om handel mellem virksomheder i EU,  inden du begynder at lege importør.  SKAT har nogle vejledninger du kan læse.

Det er jo svært at hjælpe dig når du ikke skriver noget om hvad det er for materialerne du vil importere.

Fra Herfølge
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker at starte en virksomhed der facade isolere huse. her ville jeg så hente isolerings systemet selv med en transport. da jeg kan finde det samme isolerings system i danmark men kan købe systemet i polen billigere, prøver jeg nu at finde ud af, hvad dette vil kræve. Her har jeg også i tankerne andre materialer inden for bygge brancjen. Da jeg nu er tømrer uddannet og har mange års erfaring i bygge branchen, og med kvalitets materialer og værktøj. Så har jeg stor viden om dette i danmark. Derfor hvis dette bare kræver at jeg sætter mig i bilen og henter dette system m.m., så kan jeg blive konkurrence dygtige på flere planer. Og hjælpe folk med at energi optimere deres huse, til en billigere pris. så i det store hele kan jeg kører ned til en butik i polen og købe systemet og tage det med hjem. Det er bare det jeg tænker. Håber at dette var et bedre svare

Fra Ringe
Tilmeldt 28. Feb 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello Lindy

 

I agree fully with Raven. Poland is a member of the EU and generally there is no problem with trade with other membership countries. To avoid disappointments take a look at the guides from SKAT (just to be safe). But I understand a little your concerns. Don’t worry. Each companyVAT payer in Poland will issue you an (VAT) invoice in accordance with the Polish tariffs etc. So you can drive down to a store in Poland, buy your system and take it home (Denmark).

  

Fra Herfølge
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Thanks to you, og tak til ravn for information

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Polen er medlem af EU, så der burde ikke være så mange regler hvad det angår:)

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Du er velkommen til at sende mig en mail pcbandholm@yahoo.dk jeg har importeret fra LT de sidste 5 år, netop det du du skriver om.

God Søndag 

Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

har rigtig gode forbindelser til polen, så du kan kontakte mig hvis du har brug for hjælp.

Lyder som en god idé med facadeisoleringer derfra, og de har samme eurocodes og lambdaværdier som de produkter der sælger her i landet. Jeg er selv uddannet håndværker og læser til bygningskonstruktør for tiden. Men har også gang i forskellige andre projekter i byggebranchen ved siden af studiet. Der findes masser af gode materialer dernede som kan handles til fornuftige priser, men hvis du virkelig er ude på rabatter skal du handle engros dernede. Det gør jeg igennem min polske samarbejdspartner og det gør virkelig en forskel.

hilsen Thomas

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)