Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ranker et delvist skjult blogindlæg på google?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 80
Fra  SponsorDB.dk Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tendensen hos mange nyhedsmedier går i retningen af betalt indhold, som f.eks. Ekstrabladets "EKSTRA" artikler, hvortil der kræves abonnementbetaling.
Jeg kom derfor til at tænke på, om den slags artikler/blogindlæg er noget værd rent SEO mæssigt. Her tænker jeg på, om det skjulte indhold er synligt for f.eks. Google og derfor ranker på diverse søgeord? Umiddelbart forestiller jeg mig dog ikke at det er tilfældet, men er der nogen der kan be-/afkræfte det? 

http://ekstrabladet.dk/ekstra/forbrug/article2243710.ece

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Hvis tekster ligger bag lås og slå, så kan Google heller ikke se teksten. Men hvis deres søgeord er "frækt tyveri" - Så kan Google jo godt finde den side du linker til.

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 80
Fra  SponsorDB.dk Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt og kompetent svar.

Så i princippet kan google faktisk finde alle søgeord knyttet til hele den synlige tekst (inkl. overskrift m.m.), hvorfor man kan optimere denne mest muligt? I det omtalte eksempel ned til "...fortæller Janni til magasinet EKSTRA."

Er der nogen, der har erfaring med denne form for artikel/blogvisning vs. Helt skjult artikel/synlig overskrift? Umiddelbart fungerer det jo fint som en teaser, der giver læseren lyst til at læse videre, og forhåbentlig konvertere til betalende kunde. Hvis der så ovenikøbet er en SEO-mæssig værdi (omend den kan være lille) at hente, åbner det da op for nogle muligheder.

Overser jeg nogle faldgruber?

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Krog:
Så i princippet kan google faktisk finde alle søgeord knyttet til hele den synlige tekst (inkl. overskrift m.m.), hvorfor man kan optimere denne mest muligt? I det omtalte eksempel ned til "...fortæller Janni til magasinet EKSTRA."

Ja lige præcist, du kan optimere det du kan se, da Google kan se det samme.

Jesper Krog:
Er der nogen, der har erfaring med denne form for artikel/blogvisning vs. Helt skjult artikel/synlig overskrift? Umiddelbart fungerer det jo fint som en teaser, der giver læseren lyst til at læse videre, og forhåbentlig konvertere til betalende kunde. Hvis der så ovenikøbet er en SEO-mæssig værdi (omend den kan være lille) at hente, åbner det da op for nogle muligheder.

Vores kære Thomas Rosenstand gør det samme på e-Universe: http://www.e-universe.dk/ideer-til-content-marketing - Giver en teaser. Og ja, den kan google godt finde. 

Jesper Krog:
Overser jeg nogle faldgruber?

Hmm. Ikke rigtigt synes jeg. Ønsker du at gemme noget indhold for nogen mennesker mod betaling, så er det vel bare sådan det er. Du behøver ikke 5000 ord, bare for at ligge nr. 1 - Så med mindre du tænker på noget specifikt :)

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se du bor i Kolding Jesper. Du kan da tilmelde dig mit gratis SEO Kursus oppe i House og Innovation :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)