Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gældssanering og modstand fra SKAT

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Og bare fordi du ikke bryder dig om svaret, gør det ikke nødvendigvis det til et dårligt svar

Nej og på samme måde med mit svar, som du så forholder dig til Wink

Og endvidere kan jeg oplyse dig om , at der er flere alternativer end at skulle flytte til udlandet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

:
Så vil jeg give Jacob ret her,at du skal flytte til vores nabo land, hvis du vil have et lønmodtager job, da skat ellers snupper det hele.

At flytte til udlandet hjælper ikke meget. Dels vil både SKAT og øvrige kreditorer let nå en næsten uanset hvor man flytter hen i Europa. Udenlandsk inkasso, anmærkninger i et nyt land kan gøre ophold i udlandet svært. Det er heller ikke billigt at flytte til udlandet. Samtidig afskriver man sig for at søge gældssanering mv mens man er i udlandet.

Et afslag om gældssanering skal være begrundet og et sted at starte må være at reflektere lidt over SKATs indvendinger og så arbejde henimod at imødekomme disse så vidt det er muligt.

Det rådighedsbeløb som SKAT tillader svarer jo generelt til det rådighedsbeløb som man vil have efter en gældssanering, så hvis prisen er et par års "forfordeling" til SKAT - så er det måske alligevel værd at tage med inden der søges om gældssanering igen.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fuldstændig enig med Henrik. Flyt til Sverige - og skat følger med - måske Nigeria kunne være en mulighed men mon ikke omkostningerne overstiger fordelelene

Vi mangler her detaljer i det hele taget til at kunne rådgive godt. Når ex skat siger nej, så er det forhåbentlig ikke bare en sur person i skat der vil "jävlas" men ud fra nogle kriterier, som hvis vi kendte dem, måske kunne lette svaret.

Nogle af hovedreglerne i GÆLDSSANERING SOM LINK du kan læse er, at gælden skal være af en størrelse der ikke kan forventes tilbagebetalt og at den ikke må være selvforskyldt - ex opstået ved svig. Hvis vi udgår fra, at trådstarter kan overholde begge de to krav, så er vi over første hurdle

Så står skat der og vil ikke acceptere, og deres begrundelse er MÅSKE kendt, måske ikke - i alle fald virker det til, at skat er hurdlen og de skal jo så forfordeles alt det som det er muligt, også desværre på bekostning af alle andre. Lån for at betale skat hurtigere tilbage er jo udelukket her, da RKI og andet givet er klappet i som fælde.

Der er sikkert heller ikke mange penge til en god advokat med speciale i gældssanering - men måske man kan finde en der vil være billig i arbejdet trods alt, prøv at beskrive problemet så detaljeret som muligt på www.agera.dk og bed om tilbud på advokat til gældssanering, skriv du ønsker en med speciale i gældssanering så du ikke ender med at betale nogle tusinde kroner for råd om at flytte til Langbortistan Smile. Det giver nogle gratis uforpligtende tilbud. Dit mål skal være at få skat i tale - ved at overholde aftaler med dem - tag møde med dem - og så at søge ny gældssanering

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Stenløse
Tilmeldt 4. Jun 13
Indlæg ialt: 101
Fra  Roop webudvikling Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan betragtes som skatteunddragelse hvis man tror man kan stikke af fra en skatte gæld, selvom du flytter til udlandet skal der afdrages på gælden.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ole kvist:
Det kan betragtes som skatteunddragelse

Der er nu ikke noget skatteundragende ved at flytte udenlands - og som jeg kan læse det, er der ikke tale om "at stikke af" fra gælden... - forsåvidt man nu kan det.

Fra Sindal
Tilmeldt 22. Feb 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de indlæg som er kommet. Jeg er ikke ude på at slippe for at betale, men komme frem til en ordning hvor jeg kan lave mere "normalt". 

I kæreskriftet påstod de at det var systematisk opbygget over nogle år. Den påstand er jeg naturligvis ikke enig i. De har dog heller aldrig før kommet med beskyldningen. Det er en beskyldning som de har fundet frem til sagen i skifteretten og senere landsretten.

Håber det hjælper på sags forståelsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bennie Larsen:
Der er nu ikke noget skatteundragende ved at flytte udenlands - og som jeg kan læse det, er der ikke tale om "at stikke af" fra gælden... - forsåvidt man nu kan det.

 

Enig. Jeg opfatter det også mere som et spørgsmål om betalingsevne end betalingsvilje. Skatteunddragende er det ikke at flytte til udlandet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian K:
I kæreskriftet påstod de at det var systematisk opbygget over nogle år. Den påstand er jeg naturligvis ikke enig i
og den skal du jo så arbejde for at kunne begrunde din ueninghed i, for netop ex systematisk opbygning - at man ved man gør det og bruger penge på at leve godt men stifter gæld på gæld på gæld - er skidt i gældssanering i forhold til pludselig konkurs o.l. - men byg en sag op der viser, hvorfor du ikke mener det er en systematisk opbygning og se om du kan få skat i tale til en ordning du kan overholde, inden gældssanering igen forsøges

Du vil jo ikke kunne afkræves mere end hvad der svarer til grænserne for rådighedsbeløb (for familie osv) jeg kan dem ikke i hovedet. Også skat ved, at man ikke kan klippe håret af en skaldet og kan de se, at du gør alt du kan - og det alligevel aldrig vil kunne lade sig gøre at tilbagebetale, så må de jo også reagere ud fra det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian K:
I kæreskriftet påstod de at det var systematisk opbygget over nogle år. Den påstand er jeg naturligvis ikke enig i

En gæld er i SKATs øjne systematisk oparbejdet, hvis du gennem flere år eksempelvis har forskudsregistreret for lavt eller hvis anden gæld eksempelvis moms har været støt stigende over en længere tidsperiode. En manglende betaling gør det ikke. Omvendt  skal SKAT heller ikke løfte en bevisbyrde for om det er bevidst eller ubevidst at gælden er steget. Bare det at gælden har være stigende igennem en tidsperiode er nok for at det kan kaldes systematisk.

I forbindelse med en gældssanering har du som enlig ret til rådighedsbeløb på ca. 5.740 om måneden eller som ægtepar i alt 9,740 kr. efter skat, boligudgifter og andre rimelige udgifter er betalt. Det er samme beløbsgrænser som SKAT arbejder med.

Da det formentlig er det samme rådighedsbeløb en gældssanering vil have givet dig, så vil jeg, som tidligere nævnt, anbefale dig at betale alt hvad du kan inden for disse rammer i ca. 2 år. SKAT har desværre en fortrinsret. Samtidig ville jeg skrive til de øvrige kreditorer, " at jeg desværre er ked af at en gældssanering ikke blev imødekommet qua SKATs afvisning og da skattegæld har førsteprioritet har du desværre ikke mulighed for at afvikle nu."

Ved at betale til SKAT i et par år opnår du både det at gælden er blevet ældre og at du samtidig har vist vilje til at nedbringe den. Det begge faktorer, som taler positivt til din fordel, når SKAT skal tage stilling til en ny ansøgning om gældssanering.

Jeg ved godt at det ville være dejligt at få sat en streg i sandet så du kan komme videre. Men hvis den hurtigste måde er komme på fode igen er en gældssanering - så er de to år måske godt givet ud.

/Henrik

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:

Ved at betale til SKAT i et par år opnår du både det at gælden er blevet ældre og at du samtidig har vist vilje til at nedbringe den. Det begge faktorer, som taler positivt til din fordel, når SKAT skal tage stilling til en ny ansøgning om gældssanering.

Jeg ved godt at det ville være dejligt at få sat en streg i sandet så du kan komme videre. Men hvis den hurtigste måde er komme på fode igen er en gældssanering - så er de to år måske godt givet ud.

Yes Sådan. Så sparer trådstarter også alle vanskelighederne med udlandsophold m.m.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)