Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ønsker IVS. Tror jeg. - Lidt forvirret

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Solrød Strand
Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Skyborg Electronics IVS Skrevet kl. 04:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vil på forhånd takke alle der måtte kunne hjælpe mig, vil virkelig værdsætte det.

Jeg har i lang tid haft et enkeltmandsfirma, moms og import registreret, dog ikke aktivt, altid nul-indberettet. Men nu vil jeg igang.

Så kom IVS til verdenen, og da jeg vil lave nyt elektronik mærke og dermed høj risiko forretning (De sagsøger jo hinanden konstant), virker det jo lige sagen med et IVS. Jeg ønsker IVS for at gradere mig mod sagsanlæg fra de større elektronik producenter. Min tanke er samtidig at oprette et holding IVS, så overskuddet så er mere sikret mod sagsanlæg. Korrekt forstået?

Produktet er klart, jeg har importeret for ca 5000kr fra kina, betalt af egen lomme. (Kan et nyt IVS bare købe det af mig privat? Så jeg kan lukke enkeltmandsfirmaet i nul?). Ligeledes har jeg betalt udgifter til hjemmeside, firmafon, betalingsgateway osv af egen lomme de sidste 6+ mdr. Kan jeg bogføre det i nyt IVS og refundere mig selv? Hvis jeg blot indskyder kapital nok til at dække det dobbelte af tidligere og kommende 2mdr udgifter eksklusivt varelager? Vil skyde på et par tusinde.

Min første ordre i IVS'et vil være på 10-15tkr. Jeg ønsker så få privat opsparet penge som muligt i låst kapital, og derfor tænker at låne penge til varelager, fra privat til IVS. Og dermed betale tilbage, så snart de 2 første ordre er solgt. (Overskuddet fra dem er nok til at fortsætte).

Jeg har altså opsparing nok til at komme igang, men leder efter en model hvor jeg hurtigst muligt kan trække opstarts beløbet ud igen, og lade firmaet køre af overskuddet alene. Af samme årsag ønsker jeg ikke indskyde 50tkr for et Aps.

Jeg lever af min opsparing, og snart også SU. Jeg vil derfor ikke have løn, så længe jeg får SU. Men er det virkelig sandt jeg stadig skal betale arbejdsskadeforsikring, ATPBARSEL, AER, AES og AUD? Det virker vanvittigt, og dyrt? Hvis ja hvor billigt kan det gøres?(har læst andre tråde, men priserne ikke up to date)

Er der lavet en guide eller noget til hvordan man helt præcist opretter holding og drift ivs hurtigst muligt? Jeg har set et firma gøre det for en, ved at lave begge ivs med det samme, og bagefter ændre ejerforholdene. Jeg bare ikke i position til at betale den sum penge, og eneste mulighed er gør-det-selv vejen.

Hvordan hænger det sammen med generalforsamling og ejerbog. Der er jo bare mig?

Vil jeg være ansat i holding eller drift selskabet?

Vil understrege det er altafgørende min opsparing ikke kommer i farezonen i tilfælde af sagsanlæg (eks apple og samsung sagsøger hinanden konstant). Jeg samtidig igang med en pilot uddannelse, og alle pengene bruges her, så vil ikke risikere de penge.

Jeg vil være meget taknemlig for lidt hjælp. Alt er stort set klar til salg, mangler bare et CVR nr og et dansk elektronik mærke er født.

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 40
Fra  Revisionsfirmaet Jørgen Poulsen ApS Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Dennis

Skriv lige til mig på min mail jp@jprevision.dk

Jørgen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jprevision:
Skriv lige til mig på min mail jp@jprev
som vist må siges at være ren jagt efter en kunde og ikke antydning af forum venligt. Det kunne blive smukke tråde hvis det var svaret på den type problemstillinger og det ville vel ikke gavne et forum ret meget

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 40
Fra  Revisionsfirmaet Jørgen Poulsen ApS Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tyv tror hver mand stjæler eller hvad. Jeg skal ikke have en kunde i Solrød.

Og det ville vel give mere reklame og svare her i tråden.

i øvrigt er jeg enig i, at man bør svare her på siden så alle kan følge med.

de bedste hilsner

Jørgen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Skyborg:

Jeg har i lang tid haft et enkeltmandsfirma, moms og import registreret, dog ikke aktivt, altid nul-indberettet. Men nu vil jeg igang.

Så kom IVS til verdenen, og da jeg vil lave nyt elektronik mærke og dermed høj risiko forretning (De sagsøger jo hinanden konstant), virker det jo lige sagen med et IVS. Jeg ønsker IVS for at gradere mig mod sagsanlæg fra de større elektronik producenter. Min tanke er samtidig at oprette et holding IVS, så overskuddet så er mere sikret mod sagsanlæg. Korrekt forstået?

Ja korrekt - ved stor risiko er det klogt at drive i selskabsform. Overskuddet kan - efter selskabsbeskatning føres op i holding og være beskyttet der

Dennis Skyborg:

Produktet er klart, jeg har importeret for ca 5000kr fra kina, betalt af egen lomme. (Kan et nyt IVS bare købe det af mig privat? Så jeg kan lukke enkeltmandsfirmaet i nul?). Ligeledes har jeg betalt udgifter til hjemmeside, firmafon, betalingsgateway osv af egen lomme de sidste 6+ mdr. Kan jeg bogføre det i nyt IVS og refundere mig selv? Hvis jeg blot indskyder kapital nok til at dække det dobbelte af tidligere og kommende 2mdr udgifter eksklusivt varelager? Vil skyde på et par tusinde.

Eneste måde er, at dit IVS kan købe det af dig og betale dig (uden moms osv) Det forudsætter jo, at dit IVS har penge til at købe det uden at egenkapitalen kommer under det halve for gør den det, så vil du kunne komme i risiko med det som så smukt hedder kapitalberedskabet Det kan du læse om IVS KAPITALBEREDSKABET

Dennis Skyborg:

Min første ordre i IVS'et vil være på 10-15tkr. Jeg ønsker så få privat opsparet penge som muligt i låst kapital, og derfor tænker at låne penge til varelager, fra privat til IVS. Og dermed betale tilbage, så snart de 2 første ordre er solgt. (Overskuddet fra dem er nok til at fortsætte).

Du skal sikre dig at pengene så er til stede i varelager eller kommer ind ved salget og du skal oprette et lånebevis og der skal være markedsrente aftalt fra selskabet til dig og du skal beskattes af den rente. 

Dennis Skyborg:

Jeg lever af min opsparing, og snart også SU. Jeg vil derfor ikke have løn, så længe jeg får SU. Men er det virkelig sandt jeg stadig skal betale arbejdsskadeforsikring, ATP, BARSEL, AER, AES og AUD? Det virker vanvittigt, og dyrt? Hvis ja hvor billigt kan det gøres?(har læst andre tråde, men priserne ikke up to date)

Ja du skal ha arbejdsskadeforsikring og den vil koste ca 1800 kr og har du den ikke og tages vil du får bod mindst 3 år tilbage på det sparede gange 2 eller ca 10.000 kr. Du har ikke omkostninger til ATP, barsel osv når du ikke har løn. Du skal muligvis regne med omkostning til hjælp med årsrapport og indberetning, specielt hvis du også vil ha holding og udbytte op til holding

Dennis Skyborg:

Er der lavet en guide eller noget til hvordan man helt præcist opretter holding og drift ivs hurtigst muligt? Jeg har set et firma gøre det for en, ved at lave begge ivs med det samme, og bagefter ændre ejerforholdene. Jeg bare ikke i position til at betale den sum penge, og eneste mulighed er gør-det-selv vejen.

Hvordan hænger det sammen med generalforsamling og ejerbog. Der er jo bare mig?

Vil jeg være ansat i holding eller drift selskabet?

Jeg tror ikke rigtigt det er en ide for dig selv at lave holding og drift ud fra det jeg tror du ved om hvordan det gøres korrekt, men har du ikke penge så må du jo kaste dig ud i forsøget. Du skal ha generalforsamlinger, lave årsberetninger ha ejerbog og alt andet selv om du kun er dig selv og du vil være som udgangspunkt være ansat i drift

Her kan du læse om IVS LINK  og i denne IVS BREVKASSEFORM kan du se min begrænsede begejstring for IVS. 

I det hele taget synes jeg vist, at du er meget bange for at blive sagsøgt. Det må være muligt at lave ting på en måde, så du ikke løber en risiko der er så stor, at du ikke vil turde binde noget som helst fast i projektet. Jeg ville overveje tingene om igen og finde en måde hvor risikoen ikke skulle være så oplagt - der er masser der laver ting med elektronik der ikke skal behøve at være SÅ bange

vh John Hannover - god vind med projektet i alle fald

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
som vist må siges at være ren jagt efter en kunde og ikke antydning af forum venligt

 

Nu vil jeg ikke tillægge nogen skjulte motiver. Uagtet at der ikke er særligt forumvenligt - så er spørgsmålene fra trådstarter så omfattende at jeg måske selv havde foretrukket ar svare via en samtale (hvis lysten er til det). Nogen spørgsmål er altså nu engang af en sådan art at de ikke er egnet til et forum.....

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 40
Fra  Revisionsfirmaet Jørgen Poulsen ApS Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Netop derfor jeg gjorde det i det dette tilfælde, det var meget omfattende!

Jørgen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Overskuddet kan - efter selskabsbeskatning føres op i holding og være beskyttet der

 

Ja - når selskabskapital og bundne reserver udgør de 50.000 kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jo jeg kan godt se det var omfattende - men mener faktisk man skal prøve at svare i generelle termer når nu det er et forum - faktisk synes jeg det lykkedes rimeligt at få forklaret så meget, at det nu er muligt for trådstarter (og alle andre der jo læser med) at forstå problematikkerne lidt bedre. Jeg erkender - det var omfattende men kontakt mig i mail giver vel lige så meget skriveri som at skrive i forum - bare kan andre ikke lære med

Måske telefon havde givet mening, men jeg mener altid man skal prøve at svare i forum direkte

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Cookie - John Hannover:
Overskuddet kan - efter selskabsbeskatning føres op i holding og være beskyttet der

 

Ja - når selskabskapital og bundne reserver udgør de 50.000 kr.

vigtig tilføjelse bestemt. De første 50.000 vil dermed altid være i risiko i trådstarters drifts IVS

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)