Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan omsættes gode domæner til profit?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 207
Fra  BizzBuzz Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ca 200 gode generiske .dk domæner, som jeg gerne vil have til at stige i værdi. Indtil videre har jeg kørt noget Adsense og Sedo, men der må være en masse gode muligheder for at lave noget mere profitabelt.

Hvordan får man det maksimale ud af dem? Min første indskyldelse er at designe nogle indholdsrige websites som dækker de generiske ord som brugeren søger på, og udnytte denne trafik (køb på sitet/affiliate eller tilmelding til newsletter).

 Hvad er jeres erfaring?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring er, at domæner ikke er noget værd med mindre der er nogle der vil betale en hel masse for dem, eller at man har en fandens masse originalt indhold man kan placere på dem

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser det som om Hofman vil lave sig 200 bannerfarms, og så få så mange forbi hans sider.

Men som mikkel siger, får du ikke besøgende ind på en side igen, hvis ikke de finder noget interessant.
Hvis ikke du har noget reelt indhold, kan du ikke regne med at tjene mange penge.
Ellers skal du skræmme brugerne så meget, at de bare VIL væk fra din side, og dermed ser det lettest at klikke på en banner annonce.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

NickN:
Ellers skal du skræmme brugerne så meget, at de bare VIL væk fra din side, og dermed ser det lettest at klikke på en banner annonce.

Er det kun min browser, der har en "tilbage"-knap?
Eller sagt på en anden måde - virker det nævnte "tip".

mvh Hans

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Er det kun min browser, der har en "tilbage"-knap?

 

<Spøgefuldhed>Er I virkelig så langt fremme deroppe? :)</Spøgefuldhed> 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Som der er blevet nævnt skal der noget indhold på siderne, men jeg læste om en amerikansk gut som havde lavet en forretning ud af at have massere af domæner som eks bridaldress.com. Han havde så lidt tekst på siden og var tilmeldt diveres affiliate program som passede til domænet.

 Jeg mener at det var på busniess.dk jeg læste det og her blev det sagt at hans sider fik en hel del traffik da mange internetbrugere forsøger sig med at skrive hvad de søger som adresse. Jeg tro dog at flere vil forsøge sig med en søgemaskine, men du taber vel ikke noget på at prøve det på et af dine domæner. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk bare at internettet på engelsk er 300 gange større end på dansk, så hvis han skal bruge 100 domæner for at leve af det, skal du bruge 30.000 domæner på dansk.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 207
Fra  BizzBuzz Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. For at gøre det lidt mere konkret: de 200 domæner kan jo sagtens inddeles i visse kategorier, og ud fra dem kan man lave sites som passer til søgningerne: 

Tag f.eks. et domæne som tamponer.dk: Hvad med at lave et site med en kvinde, som anbefaler at købe sine Tampax eller OB online og link til et par butikker som kan anbefales? Man kunne så tjene på at sende links videre eller ved salg på partnersite.

Hvad er jeres erfaring?  Ville det være den optimale måde at få fortjeneste på?

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hofman.

Nu er eksemplet med tamponer nok ikke lige det bedste, da der kun er ca. 1000, der søger efter det på Google.. heraf ca. 500 på Libresse og Allways. 

Hvis du har en komplet liste, så vil jeg da gerne lige løbe den igennem og se, om der er nogle, der kunne være interessante.

Venlig hilsen, Christian

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

> Lige til dig Christian

 Hvor kan du egentlig se hvad der bliver søgt på .....på google? Ville da egentlig være meget rart at vide :)

 Er det en service google selv tilbyder/stiller til rådighed?

Mvh Kenneth

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)