Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skifte webhost - dns?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg sidder og kæmper med at forstå hvad min kommende webhost som minimum skal kunne, for at møde mine små krav.  

Lidt om hvad jeg har og gerne vil have..

Jeg har i dag en webhost hvor jeg kan have 10 domæner og 10 forskellige hjemmesider på de domæner. Jeg leder efter noget ligende, bare hos et webhostingfirma der passer bedre på mig.

Lige nu gør jeg brug af 4 ud af 10 mulige hjemmesider. - Simple wp hjemmesider, der ikke kan noget andet end at fortælle hvem, hvad og hvor vi er firmamæssigt.

Mit forkromede spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af er - hvis jeg skifter til et firma som unoeuro's billigste løsning, som jeg kan se bruger noget som hedder DNS, får jeg så det jeg er på jagt efter (altså en super billig løsning med plads til 2-10 forskellige hjemmesider på et webhotel)?

Håber på lidt hjælp da jeg ikke kan få mit hoved til at forstå hvad DNS i virkeligheden er og hvad det betyder for mig.

Venligst

James

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

DNS har ikke som udgangspunkt noget med webhotellet at gøre, så hvis de tilbyder 10 domæner på løsningen, så vil du få det du har behov for.

DNS er som en vejviser, den fortæller brugeren der skal ind på din hjemmeside hvor den ligger (IP) så de kommer hen på den rigtige servere. Kort og nemt forklaret

Fra København
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

bacardil:

DNS har ikke som udgangspunkt noget med webhotellet at gøre, så hvis de tilbyder 10 domæner på løsningen, så vil du få det du har behov for.

DNS er som en vejviser, den fortæller brugeren der skal ind på din hjemmeside hvor den ligger (IP) så de kommer hen på den rigtige servere. Kort og nemt forklaret

Hej Bacardil
Tak for svar.
Kan du se om dette betyder at jeg kan have 10 hjemmesider på 10 forskellige domæner. : https://www.unoeuro.com/support/faq/1/24/ 
Jeg fatter det ikke :-)
Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

James:

bacardil:

DNS har ikke som udgangspunkt noget med webhotellet at gøre, så hvis de tilbyder 10 domæner på løsningen, så vil du få det du har behov for.

DNS er som en vejviser, den fortæller brugeren der skal ind på din hjemmeside hvor den ligger (IP) så de kommer hen på den rigtige servere. Kort og nemt forklaret

Hej Bacardil
Tak for svar.
Kan du se om dette betyder at jeg kan have 10 hjemmesider på 10 forskellige domæner. : https://www.unoeuro.com/support/faq/1/24/ 
Jeg fatter det ikke :-)

Hej,

UnoEuros DNS service sørger udelukkende for at fortælle computeren hvilken IP - eller server de skal gå til for at se din hjemmeside. Deres hjemmesidehosting kan kun have 1 hjemmeside.

Sådan var det i hvert fald sidst jeg hjalp nogle kunder med at flytte fra UnoEuros hosting til os (hvor man kan have så mange domæner man har behov for så længe man holder sig indenfor de andre begrænsninger som diskplads og trafik).

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja helt korrekt tilbudet giver kun adgang til dns pegning af dine domains

skal du have et webhotel til hvert domain

kan de med fordel købe en lille pakke hos eks http://meebox.net/

Fra København
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer - Serverfruit:

Hej,

UnoEuros DNS service sørger udelukkende for at fortælle computeren hvilken IP - eller server de skal gå til for at se din hjemmeside. Deres hjemmesidehosting kan kun have 1 hjemmeside.

Hej Kristoffer

Tak for svar.

Det var lige det jeg skulle bruge.

Forsat god aften

James

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

James:

Tak for svar.

Kan du se om dette betyder at jeg kan have 10 hjemmesider på 10 forskellige domæner. : https://www.unoeuro.com/support/faq/1/24/ 
Jeg fatter det ikke :-)
Som jeg læser det så kan du have flere domæner på deres webhoteller, men du skal betale 8 Euro per styk i oprettelse, så du skal udover prisen på webhotellet påregne at for at have 9 ekstra domæner på, så skal du betale 72 Euro i oprettelse, men du betaler først når du får behov for at tilføje et ekstra.
Fra København
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress Support:

Ja helt korrekt tilbudet giver kun adgang til dns pegning af dine domains

skal du have et webhotel til hvert domain

kan de med fordel købe en lille pakke hos eks http://meebox.net/

Meebox bliver det ikke da jeg ønsker ét webhotel til alle (4-5) hjemmesider. 
Ellers tak for råd
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står at alle domænerne man køber adgang til hos Uno euro kan være selvstændige, altså burde dette webhotel kunne bruges til dit behov hvis du vil betale 8 Euro per ekstra domain du vil have tilknyttet.

Fra København
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen bacardil

Tak for hjælpen og ikke mindst din tid.

Tror det bliver UnoEuro mit valg falder på.

I den perfekte verden ville IT mennesker forsøge at forklare deres produkter til deres kunder og ikke kun deres IT venner der allerede forstår sproget. Men i den perfekte verden ville der også være øl direkte fra hanen i køkkenet - men det sker nok heller ikke i løbet af 2014 i mit hjem.

Endnu engeng tak for hjælpen

James

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)