Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn til freelancer

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SWcotspain:
Så hvis min virksomhed på et kræmmermarked køber noget på kredit af en som ikke er momsregistreret, så skal vi indberette dette til SKAT?
kredit har vel ikke med sagen at gøre??  Nej ikke varer - ydelser - freelance arbejde skal indberettes og det er jo det tråden her handler om - ikke varer

Hvis man svarer på hvordan varer skal indberettes i en tråd så bliver modtager jo forvirret hvis det er freelance arbejde han spørger om, og i det fald det er freelance er faktura eller bare kontrakt ikke relevant

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
 Nej ikke varer - ydelser - freelance arbejde skal indberettes og det er jo det tråden her handler om - ikke varer

Det som jeg prøver at fremhæve er, at hensigten med momsfritagelse for 'årligt' salg under kr. 50.000, tilsyneladende er blevet til at alt omsætning under 50.000 er momsfritaget.

Ergo kan du udstede faktura på hvad som helst uden moms inden for denne grænse også 'freelance' arbejde.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

Det som jeg prøver at fremhæve er, at hensigten med momsfritagelse for 'årligt' salg under kr. 50.000, tilsyneladende er blevet til at alt omsætning under 50.000 er momsfritaget.

Ergo kan du udstede faktura på hvad som helst uden moms inden for denne grænse også 'freelance' arbejde.

desværre sort snak? 

Er du i tvivl om, at freelance arbejde og ydelser fra en CPR person ALTID skal opgive til skat af en CVR betaler?

Jeg ser slet ikke hvad det har med momsgrænse at gøre? Man kan da godt være i en bestyrelse og få honorar på 200.000 kr - som tidl, var honorar med b-skat (og ikke moms) og nu er honorar med A-skat - så honorar kan godt være over 50 t - jeg tror ikke jeg forstår dit point.

Hvis man driver freelance som selvstændig = ikke som honorar, så ryger man i momspligt -og indtil man gør det, så skal det inderettes hvis det betales til en CPR

Trådstarter spørger så dejligt enkelt, om det er freelancer CPR der skal indberette honorar eller om han som betaler fra CVR (SMBA) skal, og der er kun ET svar, det skal han fra deres CVR når han betaler en CPR for ydelser/arbejde, faktura eller ikke faktura. 

Det kan være godt at skrive lidt om momspligt, men jeg tror du forvirrer lige denne debat?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Trådstarter spørger så dejligt enkelt, om det er freelancer CPR der skal indberette honorar eller om han som betaler fra CVR

Trådstarter skriver netop intet om CPR, men kun freelancer.

Derfor spørger jeg ind til om der foreligger en faktura.

CPR kommer først ind i dit indlæg.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

Trådstarter skriver netop intet om CPR, men kun freelancer.

Derfor spørger jeg ind til om der foreligger en faktura.

1 - faktura har endnu en gang intet med det at gøre - En CPR kan godt skrive faktura - Hvis du var i tvivl var det om det var fra CPR eller CVR du skulle spørge og ikke blande faktura ind

2 Trådstarter skriver i indlæg 1: citat Jeg sidder i en situation hvor jeg skal udbetale et større beløb (dog under 50.000 kr.) til en freelance kameramand.  citat slut

Heraf kan man vel udlede at det næppe er fra et CVR for så var bemærkningen om (dog under 50.000 kr) helt spildt, så mit gæt var vel ret naturligt

Da du bliver ved med at høre om det med faktura, og andre jo bliver forvirrede, så svar istedet:

Hvad forskel gør det hvis en freelancer med CPR som fotograf sender faktura for regningen (under 50 t her) -- eller bare skal ha pengene efter en freelance kontrakt - Hvad forskel gør fakturaen i forhold til indberetningspligt her??

Tag det ikke som råben med fed skriftBig Smile, bare for at vise det jeg mener er væsentlig i forhold til hvorfor jeg ikke fatter en forskel i, om det var med fakturare eller ikke. Kun i så fald, om det var fra CVR eller CPR - som for mig var lidt oplagt

Det duer jo ikke hvis nogen tror, at faktura fra en fotograf, så er der ingen indberetning og uden faktura er der, for det har intet med det at gøre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)