Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underskud i APS, modregne indtægt i dette

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, jeg har et APS, med et mindre underskud. Det vil jeg selvfølgelig gerne have nedbragt, men hvordan gør jeg det smartest.

Jeg har fået tilbudt noget vikararbejde indenfor samme branche, som min virksomhed beskæftigede sig med. Min revisor har nævnt en mulighed for, at jeg kan fakturere vikarbureauet gennem virksomheden, og derved nedbringe gælden direkte, uden først at skulle betale skat. Men kan det virkelig være rigtigt, at jeg må gøre sådan, og hvor kan jeg læse mere om dette.

Jeg er på ingen måde interesseret i at snyde. Men jeg kan se, at det vil være en stor fordel for mig, hvis jeg kan afdrage gælden på denne måde.

Selvfølgelig er det forudsat, at jeg kan klare mig økonomisk på anden vis, hvilket jeg godt kan. Så det er tænkt, at jeg ikke vil trække penge ud af virksomheden, men kun tilføre den løn, jeg ellers ville have fået udbetalt fra vikarbureauet.

Hvem ved noget? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Butiksejer:
Min revisor har nævnt en mulighed for, at jeg kan fakturere vikarbureauet gennem virksomheden, og derved nedbringe gælden direkte, uden først at skulle betale skat

 

Om det kan være rigtigt eller ej? Tja først og fremmest er det spørgsmålet om det firma som tilbyder vikararbejdet tilbyder det til dig og ikke til dit firma. Dernæst er det spørgsmålet om der reelt er tale om et lønmodtagerjob - eller om der er tale om erhvervsvirksomhed? Der ser SKAT på en lang række faktorer, herunder om du har påtaget dig nogen risiko, tilrettelæggelsen af arbejdet og om det at sælge vikartimer er en naturlig del af din forretning. SKAT ser på de faktiske forhold, så noget endegyldigt svar er svært at give med de foreliggende oplysninger.

 

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)