Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mundtlig aftale, trusler, svindel og inkasso

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har haft lavet en mundtlig aftale med min kørelære, om at lave hans hjemmeside om i bytte for et "billigere kørekort".
Det endte med at jeg fik nogle ekstre køretimer udover dem der var indeholdt i lovpakken, gratis.

Efter en måneds stilhed fra hans side efter en mail fra mig om at hans seneste kommentarer var implementeret begyndte han at sige at siden ikke var i orden, at den skulle laves om og at det ikke var gjort godt nok - til trods for at han selv havde godkendt designet.
Han mener nu at jeg ikke har overholdt min del af aftalen, og vil have at jeg betaler for køretimerne, og siger samtidig at han ikke skal betale for det arbejde jeg har udført.

Den sidste 1½ måned har han været forbi min bopæl gentagne gange, kimet mig ned på telefonen og både personligt og fået 2 andre til at true mig - dette er blevet meldt til politiet.
Han kom så forbi endnu engang i mandags og sagde han ville melde mig til inkasso hvis jeg ikke betalte.
Jeg har idag modtaget en faktura med et rykkergebyr med dato d. 27/01/14 og betalingsbetingelse på 10 dage 

Jeg har at gøre med en person der først har prøvet at true mig og nu prøver at svindle sig til at få det til at se ud som om at jeg er en dårlig betaler, og at vi ikke har haft en aftale.

Mit spørgsmål til jer er, om i kan hjælpe mig med, hvordan jeg skal forholde mig til denne "faktura".
Jeg har ikke i sinde at betale den, men skal jeg bare ignorere den, skal jeg sende ham en retur for det arbejde jeg har udført eller noget helt trejde?
Og er det legalt at sende en faktura med en dato der er næsten 2 måneder gammel - og med rykkergebyr? (jeg har aldrig modtaget en faktura fra ham før)

Mvh

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uheldig situation du er kommet i. Når du ikke har en skriftlig aftale går jeg ud fra du skal betale den faktura.

Jeg synes du skal melde ham til politiet for at true dig, og forfølge dig. 

Så syndes jeg du skal søge gratis retshjælp. De ved bedst omkring din situation.

Til alle andre så husk altid at få noget på skrift! Husk at sætte målbare grænser for hvad du skal lave, og den betaling du skal have.  

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har sikkert noget dialog med ham per mail, dette skal du naturligvis printe ud og lægge til sagen, så du har det hele med, der må det også fremgå at i "bytter" og derfor burde du vel kunne sende ham en faktura, hvilket jeg ville gøre bare for at det ikke pludelig kommer ind i sagen for sent.

Omkring fakturaen om det er legalt er spørgsmålet, men svært at bevise at du ikke fik den, den 28/1-14 medmindre der er post stempel på kuverten og du har gemt den, men jeg ville skrive retur til ham som sagen er, at du ikke mener ikke at skylde ham noget og du derfor laver indsigelse mod fakturaen, begrundelsen behøver jo ikke være mere detajleret, så kan han ikke sende sagen til inkasso og gør han det så laver du samme indsigelse mod dem, så skal han gå i retten og medmindre det er mange penge er det nok ikke noget han vil bruge tiden på.

Har du der imod ikke nogen maildialog så står du anderledes, så er det svært at bevise så meget også kan du lave indsigelse og se hvor det bærer hen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig i, at du skal sende ham en faktura for dit arbejde. Selvom det var en byttehandel, så skal I begge skrive en faktura, og tillægge den moms, hvis I er momsregistreret. Idet jeg ikke antager, at udgiften til kørerkort kan trækkes fra, så skal du betale Skat af værdien, da det er en indtægt du modtager i form af kørertimer.

Vedrørende den faktura du har modtaget fra ham, så skal du skrive til ham, og meddele at kravet er modregnet i det krav som du har mod ham i forbindelse med udfærdigelsen af hjemmesiden, og meddele, at han fra starten var bekendt med modregningen, da I havde aftalt en byttehandel, hvorfor han ikke er berettiget til at opkræve omkostninger.

 

MVH

 

Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 05:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres svar.

Jeg har efterfølgende modtaget rykkeren på brev med en post stempling d. 19/3, og selvsamme dato på betalingspåmindelsen - vedlagt er så fakturan af dato 27/1 og et rykkergebyr.
- Jeg har selvfølgelig gemt al mail korrespondance, der primært indeholder en dialog hvor han ikke kan beskrive hvad han vil have ændret, men samtidig siger sitet skal ændres.

Jeg tænker at skrive følgende til ham:
"Du ved godt selv, at du ikke før har sendt mig en faktura, og derfor ikke er berettiget til at påskrive et rykkergebyr.

Derudover er dit krav om betaling modregnet i det krav om betaling jeg har i forbindelse med udfærdigelsen af hjemmesiden,
og du var fra starten bekendt med modregningen, da vi havde aftalt en byttehandel, hvorfor du ikke er berettiget til at opkræve omkostninger."

@Andreas, skal jeg vedhæfte ham en faktura fra mig på samme beløb som hans faktura (fratrukket rykkergebyr)?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil være det helt rigtig at gøre.

 

Mvh.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

connors511:
@Andreas, skal jeg vedhæfte ham en faktura fra mig på samme beløb som hans faktura (fratrukket rykkergebyr)?
Jep - og det skulle du ha gjort dag 1. Uden en sådan, så vil det jo ende galt i retten, for så vil han nægte aftalen og hans advokat jo nok hævde, at det i så fald også var sort arbejde fra DIN side, for du har ikke faktureret noget. Det er derfor vigtigt, når man aftaler byttehandler, at begge tager betalt for deres part, så der ikke senere kan skydes nogen sort arbejde i skoen.

Han ville sikkert bare sige:  Det har vi aldrig aftalt og jeg har aldrig fået faktura og ville aldrig ta imod sort arbejde, og vende sine kønne uskyldige øjne op mod dommeren

Du kan sagtens begrunde den sene faktura med at der var uklarheder - hvis nogen spørger

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du har sendt din faktura til ham kan du også udstede rykkere og når i begge når til 3 stk så står i lige. 

Håber ikke det går i retten for så er det lidt svært at forudsige hvem der vinder. Bedst at få lavet en aftale i stilhed så i undgår dyre omk til ret og så videre.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt ham mail som skrevet i en et tidligere indlæg, men han har ikke reageret på dette.

Han har dog tilsendt mig fakturaen igen, med et 2. rykkergebyr og en skrivelse om at jeg skal "indbetale det skyldige beløb senest 10 dage fra dato".

Claus Møller:
Håber ikke det går i retten for så er det lidt svært at forudsige hvem der vinder. Bedst at få lavet en aftale i stilhed så i undgår dyre omk til ret og så videre.

Han sagde han ville melde mig til inkasso, men indtil videre har jeg ikke hørt andet fra ham (eller inkasso), end de to rykkere han har sendt, uden at have sendt den originale faktura først.

Fra København
Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Han skal jf. loven, sende 3 rykkerskrivelser ud, hvoraf der på den 3. rykkerskrivelse vil fremgå en "inkassovarsling" - og der skal være 10 dage i mellem hver rykkerskrivelse.

Så han overholder blot loven, og du skal derfor nok regne med at den ryger til inkasso såfremt I ikke finder en aftale.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)