Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart i IVS (Fordeling)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi er 3 som gerne vil starte en virksomhed.

1. "Ejeren" - Som vil stå for det, komme med penge, og skal derfor også bestemme hvad der bliver brugt på hvad. (Dog ikke være voldsomt involveret)

2. Ham som arbejder (Indenfor håndværksfaget)

3. Den som skal stå for at håndtere e-mail, bogføre ting, og alt det har med boglige ting at gøre.

Hvordan ville I mene at fordelen skulle være?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Sanatid IVS Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej du,

Da det kan være meget svært at sætte fair fordelingsprocenter bare sådan ud fra tre linjer, har jeg lige nogle spørgsmål:

1. Er han "ejer" eller er han EJER? Skal han agere som adm. direktør, eller skal "arbejderen" det?
2. Hvor mange penge er der tale om fra "ejerens" side?
3. Hvor mange timer regner i med, at i hver skal bruge i virksomheden?
4. De "boglige ting" for tredjeparten kan virke som en relativ lille opgave for en helt nyopstartet virksomhed, men kan også være en kæmpe opgave hvis i har masser af netværk og massere af kunder på plads.

Umiddelbart ville jeg se det lavpraktisk an. Jeg ville simpelthen lave en udregning der tager udgangspunkt i følgende:

Hvad er hver persons timeløn (Måske tidligere timeløn kunne være en start her)?
Hvor mange timer regner i med hver i sær, at bruge i virksomheden om ugen?
Hvor mange penge smider "Ejeren" i projektet?

Altså, smider "ejeren" nok penge i projektet til, at han skal have størstedelen i forhold til de andre parter, eller vejer de to andre parters timeforbrug så meget op, at indskydelsen af penge er minimal.

Jeg ved godt man ikke altid kan være så firkantet, da netværk, egenskaber, erfaring, mm. fra involverede parter kan have en afgørende betydning.

Det var i hvert fald der jeg ville starte. Håber det kan hjælpe!
 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

David Hammer:

Hej du,

Da det kan være meget svært at sætte fair fordelingsprocenter bare sådan ud fra tre linjer, har jeg lige nogle spørgsmål:

1. Er han "ejer" eller er han EJER? Skal han agere som adm. direktør, eller skal "arbejderen" det?
2. Hvor mange penge er der tale om fra "ejerens" side?
3. Hvor mange timer regner i med, at i hver skal bruge i virksomheden?
4. De "boglige ting" for tredjeparten kan virke som en relativ lille opgave for en helt nyopstartet virksomhed, men kan også være en kæmpe opgave hvis i har masser af netværk og massere af kunder på plads.

Umiddelbart ville jeg se det lavpraktisk an. Jeg ville simpelthen lave en udregning der tager udgangspunkt i følgende:

Hvad er hver persons timeløn (Måske tidligere timeløn kunne være en start her)?
Hvor mange timer regner i med hver i sær, at bruge i virksomheden om ugen?
Hvor mange penge smider "Ejeren" i projektet?

Altså, smider "ejeren" nok penge i projektet til, at han skal have størstedelen i forhold til de andre parter, eller vejer de to andre parters timeforbrug så meget op, at indskydelsen af penge er minimal.

Jeg ved godt man ikke altid kan være så firkantet, da netværk, egenskaber, erfaring, mm. fra involverede parter kan have en afgørende betydning.

Det var i hvert fald der jeg ville starte. Håber det kan hjælpe!
 

Super godt svar!

Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Underskylder jeg først fik svaret nu.

Men mange tak, for jeres rigtig gode svar!

Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tak for svaret :-)

Lige et nyt spørgsmål, hvis nu man opretter et IVS, på 1 krone, og senere skal købe værktøj.

Må man så godt bare købe værktøjet og sætte pengene ind i IVS'et.

Eller hvordan skal det gøres, så vi ikke komme på kant med loven :D ?

Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker her på..

Vi opretter selskabet med 1 krone.

Så skal der jo købes værktøj, leje til en bil mv.

Jeg har foreslået at vi smed mere end 1 krone ind, men de andre mener dette er fint nok.

Spørgsmålet er om man kan købe tingene og bruge dem i virksomheden, når der kun står 1 krone i virksomheden, jeg mener at have læst, at det ikke er lovligt bare at indsætte fx 5.000 på virksomhedens konto efter fx 1. mdr.

Hvordan gøres dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

ThePerson:

Vi opretter selskabet med 1 krone.

Så skal der jo købes værktøj, leje til en bil mv.

Jeg har foreslået at vi smed mere end 1 krone ind, men de andre mener dette er fint nok.

du har helt ret. Hvis I bruger kapitalen og mere til så skal I afholde generalforsamling og forklare hvorledes I vil genskabe den. Hvis kapitalen er mindre end halv, (50 øre og man kan høre det latterlige i det) så vil I kunne risikere hæftelsesgennembrud og selv blive ansvarlig for gæld til kreditorer hvis tingene går galt, og kreditorer kan hævde, at I forsatte gælds sætning efter det burde har været klart, at I ikke kunne klare jeres forpligtelser. Låner i penge til selskabet hjælper det intet på selv kapital spørgsmålet. Låner i det 5000 kr så står det på den ene side som 5000 kr i banken og på den anden side som gæld til jer på 5000 kr og dermed giver det 0 i kapital

Læs om RISIKO FOR HÆFTELSESGENNEMBRUD OG PERSONLIG RISIKO og evt om IVS GENERELT og husk endeligt at få en livsvigtig IVS EJERAFTALE udarbejdet, uden en sådan kan det gå helt galt.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Mange tak!

Jeg vil foreslå at vi får indsæt som minimum 10.000..

Så nævnte du noget om en forsikring, der er tale om 3 mand som starter formaet, det er kun den ene som arbejder (Tømrer)

Skal alle være dækket af en forsikring hver, eller kan man tegne en som dækker virksomheden?

Jeg forestiller mig ikke at fx Maersk betaler en forsikring for hver mand de har ansat på de ca 2,5k.

Eller tager jeg helt fejl :D

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)