Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - alle browsere starter med uønsket startside

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen derude, der kan hjælpe mig? Jeg har fået en ny PC (Windows 8) og efter jeg har installeret Google Chrome, starter alle browsere (Google chrome, firefox og Explorer) på en side, der hedder awsomehelp (som ikke er særligt awsome, men som til gengæld spammer helt vildt med reklamer). Jeg har ændret internetindstilleringerne til startside www.google.com, men det hjælper absolut ikke.

Er der nogen, der kan give et godt råd - jeg er ved at bliver sindssyg :(

MVH

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:
Er der nogen, der kan give et godt råd - jeg er ved at bliver sindssyg :(

Jeg var ude for en tilsvarende situation for nogle uger siden. Prøvede de mærkeligste ting, indtil det gik op for mig, at der var sneget sig en lille applikation ind på computeren, som hele tiden ændrede startsiden tilbage til en bestemt søgemaskine. Den havde lagt et lille ikon nede i statuslinien (eller hvad det nu hedder), som kunne lukkes, hvorefter applikationen kunne afinstalleres. Kig efter noget som hedder noget med search. Jeg mener de var searchhelper eller searchwatch.

/Andy

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er formentlig ramt af malware. Kør malwarebytes anti-malware og meld retur med resultatet :)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andy

Tak for svaret. desværre har jeg ikke 'underlige' ikoner i proceslinien (jeg går ud fra, at det er det du mener?). Andre forslag?

MVH

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Anvender du antivirus-/malwarebeskyttelse på din computer og har du en firewall? Mange har det desværre med at "glemme" den slags nødvendigheder. Har du det IKKE, vil jeg anbefale at du downloader AVG Antivirus i dens gratis version og får den til at tjekke din computer (det gør den både for malware og virus). Derudover kan du, som overstående indlæg foreslår, gå ind og se efter en række uønskede programmer, som tit sniger sig med diverse installationer. Det gør du bedst under tilføj/fjern programmer. Har du brug for en lille smule vejledning omkring overstående, skal jeg nok se om jeg ikke kan hjælpe dig der :)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har MacAfee (med automatisk opatering), og jeg er normalt HELT hysterisk med hvad jeg downloader. Men under installationen af Google Chrome sagde jeg ja til installationen et par gange, og det var nok dumt.

Nogen forslag til, hvor jeg skal lede? Vil det hjælpe at køre en virusscan?

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at køre en virusskanning, da der kan være tale om malware. Derudover bør du lige tjekke i tilføj/fjern programmer, om der ligger noget som ikke burde ligge der. En gang imellem kan man relativt nemt identificere sådanne uønskede programmer :)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

SUCCESBig Smile

1000 tak for hjælpen.

Kírsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

arnegraversen:
vil jeg anbefale at du downloader AVG Antivirus i dens gratis version og får den til at tjekke din computer (det gør den både for malware og virus).

Det var måske nok ikke det bedste forslag. Da AVG ikke er meget værd ud fra de forskellige testnettet. Og forbrugerrådets hjemmeside www.tænk.dk har netop også lige tjekket/ testet 18 sikkerhedspakker, hvor AVG ligger pænt nede, som en af de sidste (og sidste år lå den også i bunden fra test fra tænk). Og så kan det godt være nogen siger de har altid brugt avg og har da aldrig haft en virus. Og nej det kan også bare godt være avg så bare ikke har fundet noget. Nej skal det være gratis er avast at foretrække.

Men okay MacAfee  ligger som d 5 sidste i bunden af denne test. Så den er vist heller ikke noget at råbe hurra for. Og sidste år lå MacAfee også i bunden af denne test.

Et godt råd til virusprogrammer er faktisk at tjekke op på hvert år hvad der lige er godt for det ændre sig meget hele tiden.

Der er selvfølgelig nogle af de der ligger i toppen af testen, og har gjort det af flere gange, som måske var at foretrække.

Du kan følge denne guide og se om det ikke hjælper.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

PC'en er under 14 dage gammel, og stadig på den gratis prøveperiode af MacAfee. Når den er udløbet, bliver det sikkert skiftet ud med noget andet.

MVH

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)