Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den idelle "Iværksætter" udannelse.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Ildsjæle!

Er der nogen af jer der har gode effaringer med valg af udannelse, der skaber en god forudsætningen for en iværksætter. Jeg ved at langt de største herinde er iværksættere ud fra tanken "Learning by doing" hvilket jeg også tror er den helt rigtige indstilling! 

Grunden til at jeg nu alligevel spørger er fordi jeg ser en udannelse som en mulighed for at skabe et netværk og åbne verden for gode ideér, og hvis man ovenikøbet kan lære fx. at bogføre, markedsføre, programmerer, skabe et netværk. Så tror jeg personligt at det kan være en god start på et iværksætter eventyr. 

Mine interesser, ligger primært inden for E-business, markedsføring, IT, iværksætteri

Hvad er jeres mening omkring dette? Hvilken udannelse ville Mark Zuckerberg, Steve Jobs, eller Martin Thorborg have valgt hvis de var en nybagt student. :-)

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes iværksætter linien på markedføringsøkonom uddannelsen (Kortere videregående uddannelse), som Niels Brock udbyder

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens:
Hvilken udannelse ville Mark Zuckerberg, Steve Jobs, eller Martin Thorborg have valgt hvis de var en nybagt student. :-)

Nu nævner du jo IT iværksættere, så hvorfor ikke datalogi på universitetet, eller noget i den stil. Hvis du kigger på alle de "jeg har en fantastisk app/hjemmeside ide man kan ikke programmere"-tråde her på Amino, ville programmeringskompetencer, at kunne lave IT arkitekturer etc. være en god start for en IT iværksætter.

Mvh Carsten

Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror bestemt at programmeringskompetencen er uhørt vigtigt specielt for IT iværksættere. Jeg kan dog konstatere det faglige niveau mht. matematik er lige højt nok for mig. Men tak for det hurtige svar! 

Jeg har overvejet en HA på CBS samt har jeg kigget lidt på IT-universitetet i København. Er der nogen der har erfaringer fra disse? Og i givent fald, ville i kunne anbefale dem? 

Fra København
Tilmeldt 20. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Fra  Mezzopiano Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Det lyder som om HA(it) på CBS er noget for dig. Jeg studerer der selv på 6. semester, og kan kun anbefale uddannelsen.

Den er opbygget med erhvervsøkonomi, organisationsteori og datalogi. Vi har haft fag som innovation og ny teknologi samt IT-strategi, der lagde kraftigt op til iværksætteri.

Med hensyn til matematik, er det faktisk ikke sværere end B-niveau på gymnasiet.

Derudover synes jeg at der er en god kultur for iværksætteri på studiet.

Så du har mulighed for at møde andre med samme interesse som dig selv. 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør i hvert fald tage et kig på de forskellige HA studieretninger, da der her virkeligt er guldkorn at hente! Nogle er selvfølgeligt bedre udformet end andre, nogle er mere/mindre matematiske og den slags. Tag evt. et kig på HA på SDU i Esbjerg, "Virksomhedsudvikling I Praksis", eller SDU i Kolding, "Entreprenørskab og Innovation" :)

Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

René Rosendal:

Hej Jens

Det lyder som om HA(it) på CBS er noget for dig. Jeg studerer der selv på 6. semester, og kan kun anbefale uddannelsen.

Den er opbygget med erhvervsøkonomi, organisationsteori og datalogi. Vi har haft fag som innovation og ny teknologi samt IT-strategi, der lagde kraftigt op til iværksætteri.

Med hensyn til matematik, er det faktisk ikke sværere end B-niveau på gymnasiet.

Derudover synes jeg at der er en god kultur for iværksætteri på studiet.

Så du har mulighed for at møde andre med samme interesse som dig selv. 

Hej René.

Tak for dit forslag - det virker som et studie jeg sagtens ville kunne overveje. Det kan være jeg dukker forbi en dags tid når i holder åbenthus. :-) 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Visu Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens. 

Jeg har hørt, fra venner og bekendte, godt omkring markedsføringøkonom i iværksætteri, da de kun lukke et begrænset antal ind, som virkelig vil iværksætteri. Dernæst skulle der gerne være tid til at starte en virksomhed op ved siden af, da studiet ikke kræver så meget. Uddannelsen kan du tage på erhvervsakademi i Århus

Mads

Få en gratis tilstandsrapport for din Adwords konto her www.malano.dk.   

Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

arnegraversen:

Du bør i hvert fald tage et kig på de forskellige HA studieretninger, da der her virkeligt er guldkorn at hente! Nogle er selvfølgeligt bedre udformet end andre, nogle er mere/mindre matematiske og den slags. Tag evt. et kig på HA på SDU i Esbjerg, "Virksomhedsudvikling I Praksis", eller SDU i Kolding, "Entreprenørskab og Innovation" :)

Hej Arne. Tak for din besked. Det lyder også som en en god udannelse da SDU også tilbyder nogle gode HA udannelseser, med mindre strikse krav mht. matematik. Tusind tak for dit forslag. :-) 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i hvert fald selv glad for, at det matematiske ikke fylder det store. Det eneste der såmænd kan være et "men", er jo beliggenheden. Kommer du langvejs fra, kan det jo være en omvæltning at flytte til Esbjerg/Kolding/Jylland. Det skal du i hvert fald også tage med i overvejelserne :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)