Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO: Har antallet af undersider betydning for ranking?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO-Eksperter. 

Vil en hjemmeside ranke højere på google, hvis hjemmesiden har flere undersider eller betyder antallet af undersider ikke noget alt andet lige?

Fx, hvis alt andet var lige, ville en hjemmeside med 10 undersider ranke bedre end en hjemmeside, der ikke have en enkelt underside?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gælder jo som alt andet jo mere kvalitets indhold jo bedre.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha Jakie. Så har jeg nogle spørgsmål:

1. Hvilke rankings? Dem på forsiden? Eller sådan generalt?

2. Lægger alle "undersider" på forsiden med link til dem?

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer lidt an på hvordan undersiderne kommer til at se ud.

Hvis hver underside kun kommer til at indeholde en sætning eller to, tror at du får svært ved at få en god ranking, da Google vil synes at siden er for "tynd".

Omvendt hvis du har en lang tekst kan det være en ide at have en side med hvert delemne, da delemnet ellers vil drukne i den totale mængde tekst. På den måde får du også "flere skud i bøssen" når det gælder søgeord.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy: Men nu snakker vi jo "alt-andet-lige". 

Internexus: Hmm.. Ja, generelt set. Eller om man kan sige, om google alt andet lige vil placere hoveddomænet højere op i placering på en hjemmeside, end en anden hjemmeside med ingen undersider. Man kan måske også omformulere spørgsmålet, så bliver det måske mere klart, hvad spørgsmålet egentligt handler om. Opfatter Google det, at have flere undersider, som kvalitet, fremfor ikke at have nogle - alt andet lige? Eller er det 100 procent afhængigt af andre faktorer som kvaliteten af indholdet. 

Jeg tænker bare - rent hypotetisk - hvis man laver præcis den samme hjemmeside med samme domæne med samme indhold, men den eneste forskel er, at man har flere undersider på den ene hjemmeside, hvor der måske var artikler på 500-1000 ord. Hvilken hjemmeside på hoveddomænet vil google rangere højst på samme keyword? 

Der skal selvfølgelig ikke tages højde for duplicate content, da dette spørgsmål retter sig mere hypotetisk. 

Giver det mening? 

 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om jeg forstår det korrekt men...  

Du kan altid se hvilken side Google mener er "bedst" i forhold til et keyword ved at skrive:

"Søgeordet site:hjemmeside.dk" <- Ude i Google. Uden ""

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er dette spørgsmål mere et hypotetisk spørgsmål :)

Jeg tror ikke at det lykkes at forklare det, så derfor vil jeg lukke den her .

Jeg vil dog sige tak for jeres tid og jeres hjælp :)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg forstår skam godt hvad du mener.

Matt Cutts har i en video forklaret at antallet af undersider ikke automatisk medfører bedre ranking.

Med andre ord er antallet i sig selv ikke en ranking faktor.

Det teoretiske omkring 100 undersider med 2000 ord eller 200 undersider med 1000 ord, er meget svært at give et rigtigt svar på, da det afhænger af utrolig mange faktorer end kun antallet af ord og sider.

Her kan vi kun forholde os til, at sider med meget lidt unikt content ikke er fordelagtigt og sider med enormt meget content heller ikke får fordele på den konto. Det må derfor blive en "midt i mellem" løsning, der er mest hensigtsmæssig, hvis alle andre on-page faktorer spiller.

I praksis har jeg oplevet et domæne med mange undersider, hvor teksten var på omkring 800 ord, outranke et site med færre undersider med over 2.000 ord pr underside. Om der så er forskel på denne oplevelse, når vi bevæger os over i en anden niche end der hvor jeg har oplevet det, er jeg ikke klar over, men teoretisk ville det være hensigtsmæssigt at opbygge algoritmen således at den er anderledes for emner som f.eks. forskning, artikler og afhandlinger samt rapporter.

Uden at have testet det vil jeg tro(nu når Matt Cutts siger det direkte), at antallet af undersider i sig selv ikke er en rankingfaktor, men derimod emnedækningen i bredde.
Emnedækningens bredde vil være lettere at forstå algoritmisk, hvis content er opdelt over flere unikke urls med egen title og andre on-page signaler end på få meget lange sider, hvor emner sammenblandes.

Med andre ord vil den optimale længde afhænge af indholdstype, niche og brugerens forventninger.

En produkt tekst til et simpelt velkendt produkt på 2.000 ord, vil formentlig virke så atypisk på en bruger, at det kan give konverteringsproblemer.

F.eks. en hammer til 39 kroner.

Hvorimod en Ph.d afhandling på 5.000 ord, vil virke troværdig og det modsatte hvis den kun er på 1200 ord.

Så der er ikke et klart svar til dig på området desværre.



17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Absalon Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et afledt spørgsmål, der nok mere er nørdet end egentlig praktisk:

Hvis man antager, at 2 sider er 100% ens mht. indhold (vi ser lige bort fra DC her), vil Google så ranke siden med den største PR højest?

Og, hvad der så nok er mere interessant, kan en forside opnå en højere PR, ved at have flere undersider, der linker tilbage til forsiden, selv hvis undersiderne ikke har andre indgående links end fra selve forsiden?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael S. Nielsen:
Hvis man antager, at 2 sider er 100% ens mht. indhold (vi ser lige bort fra DC her), vil Google så ranke siden med den største PR højest?


Der kan jeg desværre ikke svare, måske en anden vil byde ind. Jeg har ganske enkelt ikke testet det. Vil tro det er den ældste version, eller som du forslår, den mest mest pagerank. (Url kunne også være en faktor, da de ikke kan være 100% ens)


Michael S. Nielsen:
Og, hvad der så nok er mere interessant, kan en forside opnå en højere PR, ved at have flere undersider, der linker tilbage til forsiden, selv hvis undersiderne ikke har andre indgående links end fra selve forsiden?


Såfremt det skulle være muligt, skulle en ny underside teoretisk tildeles pagerank for bare at eksisterer. Det er ikke den forklaring den oprindelige Pagerank algoritme beskrives med, hvilket også ville betyde rankingfordel til domæner med mange undersider.

I praksis er det heller ikke det jeg oplever, så her må svaret være nej. 

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)