Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

4.500 kr. for at få ssh adgang til dedikeret server - Kan det passe?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Vi har lige fået oprettet en 100% dedikeret server ved en kendt dansk hosting firma. Vores sider ligger ikke på serveren endnu.

Da vi spurgte om, at få ssh adgang fik vi at vide, at det ville kræve en ny installation af serveren til 4.500 kr..

For det første har vi taget udgangspunkt i at vi kunne få ssh adgang, da vi har det på vores nuværende og tidligere løsninger, ved andre hosting selskaber, og har ikke tænkt over, at det skulle være anderledes på den nye server. Derudover er det ikke noget der er nævnt i hosting kontrakt eller blevet drøftet med hostingselskabet.

 

Jeg vil mene at vi skal give 0 kr. for at få ssh adgang og det bliver så vores programmører kan arbejde ordentlig på den.

 

Hvad siger aminoerne. er det 4.500 kr., 0 kr. eller noget derimellem der er fair?

 

 

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er svært at vurdere hvad årsagen er, når man ikke kender til de nærmere detaljer. Umiddelbart lyder det som om i er gået fejl af hinanden, og måske har fået en fuldt driftet/managed løsning? I så fald er det ikke ualmindeligt at man som kunde ikke får SSH adgang. Det burde dog være noget der så fremgår af jeres aftale og/eller har været på tale i forbindelse med jeres dialog omkring løsningen.

Skal i bruge root adgang via SSH, eller blot bruger adgang til f.eks. et websites rodmappe? Hvis det blot er sidstnævnte, kan i prøve at præcisere dette for dem - så kan det være de kan oprette en bruger til jer, uden at der først skal reinstalleres.

Hvor vidt 4.500 kr. er fair for en reinstallation eller ej, afhænger af flere faktorer. Hvis det blot er en ren installation af OS, virker det lidt voldsomt. Skal der der i mod opsættes en del software eller lignende, så er det jo dog straks en anden sag.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det afhænger naturligvis af hvad de 4.500 kr dækker over. Er det deres pris for en opsætning, så er det jo ligegyldigt om man synes det er rimeligt eller ej - så er det deres pris.

Ligesom jeg synes det er fjollet at man tager tilmeldingsgebyr til alt fra telefonabonnementer til fitness-centre, så kan andre gebyrer jo også være fjollet. Men man bestemmer jo selv om man vil handle der.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lyder fuldstændigt helt hen i vejret ...

ssh burde være std på alle *nix baseret dediceret servere.

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Av. Næste gang bør I overveje at flytte sydpå.

Tyske servere præsterer det samme, koster en brøkdel af prisen, og latency er ikke et problem for det danske segment.

Danske priser er absurde.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke om det er en special aftale I har. Hvis produktet er beskrevet på deres hjemmeside burde der også stå hvad der er med i prisen og dermed også hvad man ikke kan forvente.

Jeg formoder at I allerede har indgået kontrakten med firmaet, så bordet fanger.

I kan evt. forsøge at forhandle lidt på en pæn måde. Find nogle af deres konkurrenter frem og gør opmærksom på at de alle har ssh som standard og at det vil være kedeligt at start et fremtidigt samarbejde på sådan en negativ måde.

Nu aner jeg ikke hvordan deres/jeres setup er, så jeg ved ikke hvorfor det skal være nødvendigt at installere det hele forfra. Det lyder lidt voldsomt i mine ører.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar.

Jeg var virkelig på udebane og det var rart med nogle nuancer.

 

Jeg har nu lavet en god aftale med hosting selvskabet.

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)