Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Får mange idéer hver dag - men har ingen penge!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 06:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Sørensen:

Hvis du har ideen til noget du ikke selv har viden og evner til at lave selv den første prototype af, så er der en god sandsynlighed for at ideen ikke er så god igen.

Det kræver viden at få gode ideer.

Det du bør gøre i stedet er at øge din kunnen på et område, og så se hvor langt du kan drive det ved egen kraft.

Da du specifikt nævner "Internet tjenester" er det startkapital helt i-relevant. Det er i særklasse et område hvor start omkostningerne er nærved og næsten et nul. Du risikerer alene "din egen arbejdstid".

Det kan jo være lidt svært hvis man kun har minimal viden indenfor området, men søger noget mere. Det kan være tidskrævende, og der kan gå lang tid med kravspecifikation osv.

Mht. internet tjenester er startkapital nærmest lig nul, hvis du har programmerings evnerne, eller et stort netværk der kan hjælpe. Men hvis du ikke har alle evnerne, men kun det grundlæggende, så koster det penge at få udviklet, og det er her min kattepine er. Jeg har idéen og grundlæggende hvordan de fleste ting skal se ud. Jeg har også den grundlæggende tekniske forståelse, men jeg er ingen ingeniør. 

Men ja. Jeg tænker også at jeg skal fokusere på et enkelt område. Eller som det mindste, lave en liste og en plan man kan følge. De idéer jeg har til "internet tjenesterne" er mere avanceret end bare lige, og det vil nok være nemmere at tilsidesætte dem, indtil jeg har evnerne til at kunne lede projektet

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 06:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Chardiz:

Ligegyldig hvilken ide man får er den en god ide at få overblik over hvad der skal til for at få gang i forretningen. Altså ud over finansiering, har man brug for hjælp/ydelser til produktion, indkøb, udvikling af hjemmeside, marketing osv. - eller kan man dette selv.  Er man ikke den fødte sælger er det måske en ide at få en med på holdet som kan drive den del og evt. prøve at overbevise en invester om ideen.

Jeg har allerede en dygtig sælger i mit netværk, og han har for det meste ingen problem med at få solgt produkter og ydelser. Det er tit og ofte det her med at finde nogle, der vil hjælpe med starten. Det er her det kan blive slugt op af løn og tid.

Men det er fuldstændig rigtig. En overskuelig liste over ting der skal tages højde for, og en prioriterings liste. Ud af alle mine idéer der er skrevet ned, kunne jeg jo lave en "Positiv" og "Negativ" liste - også smide alle idéer ind der var attraktive i "Positiv" og dem der skulle koges noget mere på, gik i "Negativ"

Chardiz:
Jeg tror de fleste der får succes selv har noget på spil - man giver sig selv noget mere når man selv har investeret penge i projektet. 

Det tror jeg du har fuldstændig ret i. Det er også derfor det vil være meget mere attraktiv, at f.eks. tilbyde ejerskab over firmaet til evt. samarbejdspartnere der kan hjælpe en

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne eventuelt oprette en blog hvor du bare sprøjter dine ideer ud!
Det er en gratis måde du kan gøre god reklame og opmærksomhed på dig som person.

Det kunne jo tænkes at der en dag kom en pengemand forbi og så at, ham der, ham kan det sq godt svare sig at hjælpe igang.

lad nu være med at sidde og putte med dine ideer.. Skid på om nogen tager den og får succes med den. Det betyder jo bare at du rent faktisk har fat i noget af det rigtige.

Du finder jo bare på noget nyt.

Chancen for at du er den eneste i hele verden som har fået en bestemt ide er minimal.

Tro mig.. resten af dit liv vil du blive ved med at få gode ideer.

Så at andre fører dem ud i livet er jo bare mega fedt!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Michael

Velkommen til de selvstændiges virkelighed.

Michael Bay Sørensen:
Det kan være tidskrævende,

Hvis det er en stopklods for dig, så bliver det op ad bakke - at være selvstændig/iværksætter ER tidskrævende, det skal fylde dig 24 timer i døgnet og der er ingen lette genveje.

Det er ikke kun et liv i frihed med god økonomi, det er hårdt arbejde - livet som selvstændig også er fravalg, nederlag og ensomme nætter i mørket ved køkkenbordet, med fortvivlelsens tårer løbende ned af kinderne.

Så hvis det at det er tidskrævende er en stor udfordring for dig, så er mit råd at du skal vælge en anden vej i livet :-)

God søndag
/Brian 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)