Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Får mange idéer hver dag - men har ingen penge!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Halløj Amino's

Jeg har et spørgsmål, som I sikkert har hørt længe. Men hvad gør folk der har mange idéer, og hele tiden får nogle? Det er jo sjælendt dem der OGSÅ sidder med en kæmpe potion penge, og kan gå i krig med idéen.

Så hvad gør man, hvis man hele tiden som mig, får en masse idéer? (Nogle gode, andre dårlige) - men altså mangler noget finansiering.

Er klar over at hvis man skal finde finansiering, så skal ens idé jo være så fint beskrevet, og der skal laves en plan og jeg skal komme efter dig. Netop fordi ham der investere i ens idé, selvfølgelig også er ude efter en profit.

Men der må da også være nogle som gerne vil investere i ting, som de bare ser et fedt potentiale i, og ikke nødvendigvis en masse profit (med det samme)

Jeg sidder ihvertfald med 10 idéer som sikkert kan komme i produktion. Faktisk også her i Danmark, da det skal være kvalitets produkt, og det er viden baseret.

Lad endelig hører hvad I andre gør.

Mvh, Michael Bay Sørensen 

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

  Som du selv skriver, så får du ikke nogen investor med ind over dine projekter, hvis du ikke kan redegøre for dem.
Basalt set siger du, set med en potentiel investors øjne, "Giv mig nogle penge at lege med. Jeg ved ikke rigtig hvad der kommer ud af det, men jeg er sikker på at jeg ihvertfald får det sjovt.". Du kan se det fra den anden side af bordet af - Selvfølgelig er investoren interesseret i som minimum at få sine penge igen (plus et forhåbentligt pænt afkast). Men investoren driver jo ikke en gavebod og blot giver penge væk som et underholdningsbidrag.

I nogle få tilfælde vil du kunne finde en investor som godt vil hoppe med på sådan en leg, men så er det ikke selve idéen, men dig som person som investoren kan se nogle muligheder i ved at støtte dig økonomisk. Men indtil videre er det jo meget begrænset hvad man får af indtryk af dig, andet end at du får en masse både gode og dårlige idéer, hvilket der ikke er noget specielt i. Og så skriver du at det med at lave planer m.m. ikke lige er noget for dig.

Tro mig, hvis der ikke er noget der minder om bare en lille smule planlægning i det du foretager dig, så får du meget svært ved at finde en investor.

Så prøv at starte med at få noget struktur på dine idéer. Få luset ud i hvad der er crap og hvad der er noget konkret når du virkelig skærer ind til benet.
Jeg vil foreslå dig at du derfra vælger én idé og fokuserer 100% på den. Det med en person som er defokuseret kan ligeledes skræmme investorerne langt væk, da de groft sagt ikke ved hvor dit hjerte og din hjerne er henne i dette game. Det dur ikke noget at du smider 3 vidt forskellige projekter på bordet, da din investor med stor sandsynlighed kun vil lægge penge til ét projekt til at starte med - og det vil være med forventningen om at du er vitterligt lægger hovedet på blokken for projektet. Og det er ikke det du viser hvis du samtidigt render rundt med en masse andre projekter, som du prøver at eksekverer samtidigt.

Jeg håber at du kan bruge ovenstående.
/Jesper

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

En prototype sammen med de ting som som Jesper nævner, har også for en del givet go succes ... Det kan godt betyde at man må droppe nyt tøj, byturer, spise lidt billigere osv, men det viser derimod også for en investor at man er villig til at ofre og kæmpe for sin ide.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg startede på et lille budget, ene mand,  og arbejdede mig op så vores salgsbureau nu er på 12 sælgere. 

Hvis du har et projekt der kræver en vis kapital nu og her , måske lav partnerskab med en der har penge ?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det handler ikke en skid om manglende finansering, men at du lyver for dig selv.

Dine ideer er ligegyldige. Det handler om at vælge en ting du brænder for, også giver du 100% gas med den ide.

Du kan ALTID komme ret langt selv. Enten må du finde en partner, ellers må du arbejde 2 jobs i et år, også har du et par hundrede tusinde du kan smide efter det

Er det et IT projekt? Find en partner, der giver lave en minimal version, som I så kan teste (og forvent det tager 200+ timer - og sørg for at du byder ind med MINDST lige så meget af værdi, og gerne mere)

Sagen er: at sidde og sige "jeg mangler penge", er dovenskab, og det er at lyve for sig selv. Stop med det, og kom i gang med at lave noget brugbart i stedet.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må nok være enig med Lars - og de øvrige som skriver at du næppe finder nogen der vil køre med på en idé med mindre det er noget nær en ven. Du finder ikke nogen som bare kommer med en pose penge, uden du har en meget klar forretningsplan og et meget klart budget under normale omstændigheder og det er også MEGET vanskeligt at finde programører der vil sætte sig ned og bare programmere løs uden løn - med mindre du som minimum kan gi dem udsigt til en vis profit ved et medejerskab

Læs evt her lidt om at FÅ INVESTOR men se i øjnene, at første forudsætning er, at du beviser dig selv - skaber noget som er så fængende, at nogen vil bruge tid (og penge) på det

venligst john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar. Det var rart at hører fra forskellige mennesker, og det var rart med jeres synspunkter.

Selvfølgelig har jeg forståelse for at der skal være en form for forretnings plan, med budget og deadline. Det skal der vel ved alle projekter og produkter, man enten udvikler eller videreudvikler på. 

Lige i den her situation er det både ting der kan komme i produktion, og internet tjenester. Det er bare det her med evnen, og materialerne. Det koster jo penge bare det at lave en prototype, af et produkt. Specielt i dette tilfælde, hvor der sikkert også skal være nogle ingeniør ind over. Det koster også penge at få folk til at udvikle internet tjenesterne, hvis ikke man har erfaringen til det selv.

Men jeg hører hvad I siger mht. at man skal ofre sig, og give sig 100% for et projekt. Det er heller ikke sådan at jeg ligefrem søger en investor til det hele. Det var lige så meget for at få gode råd

Jeg vil få tænkt alle situationerne igennem, og prøve og se om jeg kan lave en form for plan for de forskellige ting.

De bedste hilsner

Michael Bay Sørensen

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har ideen til noget du ikke selv har viden og evner til at lave selv den første prototype af, så er der en god sandsynlighed for at ideen ikke er så god igen.

Det kræver viden at få gode ideer.

Det du bør gøre i stedet er at øge din kunnen på et område, og så se hvor langt du kan drive det ved egen kraft.

Da du specifikt nævner "Internet tjenester" er det startkapital helt i-relevant. Det er i særklasse et område hvor start omkostningerne er nærved og næsten et nul. Du risikerer alene "din egen arbejdstid".

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligegyldig hvilken ide man får er den en god ide at få overblik over hvad der skal til for at få gang i forretningen. Altså ud over finansiering, har man brug for hjælp/ydelser til produktion, indkøb, udvikling af hjemmeside, marketing osv. - eller kan man dette selv.  Er man ikke den fødte sælger er det måske en ide at få en med på holdet som kan drive den del og evt. prøve at overbevise en invester om ideen.

Men I sidste ende gælder det om at være skarp på hvorfor man mener dette skulle blive en succes og hvad risikoen er i projektet.

Jeg tror de fleste der får succes selv har noget på spil - man giver sig selv noget mere når man selv har investeret penge i projektet. 

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare starte med at få en ide om, hvorledes du kan skabe dig en indtægt? En ide i sig selv er intet værd, jeg er sikker på at 99% af Aminoerne, dagligt får en masse ideer. 

Mange har startet fra zero og blevet en hero... FORDI de har lavet en kreativ forretningsplan om, hvordan og hvorledes de kan starte fra bunden uden betydelige finansielle midler.. 

Gå i banken og få kredit, lån penge fremfor at tigge og love "guld" og "grønne skove"

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)