Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprydning i MySQL database

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg laver en del hyggeprojekter på min server, hvor jeg laver hjemmesider i subdomæner. Ind imellem slettes der nogle og startes nogle nye. Men nu har jeg efterhånden gjort det så mange gange at min MySQL database er ret stor (omkring 70mb), og halvdelen af den er nok på sider som ikke eksisterer længere. Mit spørgsmål er derfor, hvordan ryder jeg op i databasen nemmest, så jeg undgår at de sider der rent faktisk er online og skal fungerer, ikke bliver belastet af de "døde" sider?

Alle sider er oprettet med prefix, men jeg har svært ved at skille dem ad og se hvad der er hvad, og i det hele taget har jeg aldrig rigtig redigeret i MySQL databaser så er bange for at slette det forkerte.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Tag backup af alle databaser, kig i din kode og noter hvilke der er i brug, slet dem der ikke er i brug.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan jeg se om de er i brug?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har du alle din tabler i en gruppe eller har du fra start valgt at sætte konto op til hver ?

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, da jeg kun har 1 database inkl på mit webhotel. Så hver website har et prefix i tabellen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Dec 13
Indlæg ialt: 138
Fra  RankScanner Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Det kan du gøre på nogle forskellige måder. Her er lige et par stykker:

1) Foretag en søgning på din harddisk, efter indhold i filer, og søg efter f.eks. q("SELECT, q("INSERT samt q("UPDATE - Naturligvis afhængig af hvordan dine MySQL funktioner sidder ud. Notér tabellerne i et text-dokument eller excel ark, og fjern til sidst alle de tabeller fra din database, der ikke indgår i tekstdokumentet. Dette er en primitiv måde, og kræver selvfølgelig at man ikke lige overser nogen. :)

2) Brug et MySQL monitoring værktøj, og overvåg databasen over en dags tid. Der bør du kunne se præcist hvilke tabeller der er blevet brugt over den sidste dags tid.

Håber det kan bruges. :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)