Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler omkring domænenavne

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke regler er der omkring domænenavne, som i flere år er registreret i et navn, uden at de egentlig bliver brugt til noget bestemt? Jeg har nemlig i længere tid luret et bestemt domæne i forbindelse med opstart af et firma, men det er blot hostings sitets logo som dukker op, altså sitet bruges ikke til noget bestemt.
Kan vedkommende få frataget retten til at have registreret domænet, hvis et firma står og mangler netop det domæne som passer til dets produkter?

Håber nogen kan hjælpe :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

De kan sagtens have en mail tilknyttet, og hvis det er tilfældet er det i brug og derfor ikke muligt at få overdraget.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke det bliver brugt til mail, det er der vist ret stor chance for hvis det har stået i flere år uden anden anvendelse.

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Soranp:

Hvilke regler er der omkring domænenavne, som i flere år er registreret i et navn, uden at de egentlig bliver brugt til noget bestemt? Jeg har nemlig i længere tid luret et bestemt domæne i forbindelse med opstart af et firma, men det er blot hostings sitets logo som dukker op, altså sitet bruges ikke til noget bestemt.
Kan vedkommende få frataget retten til at have registreret domænet, hvis et firma står og mangler netop det domæne som passer til dets produkter?

Håber nogen kan hjælpe :)

Du kunne jo også spørger ham om han ikke vil af med det, eller sælge det til dig?

Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Matt Madsen:
Du kunne jo også spørger ham om han ikke vil af med det, eller sælge det til dig?

Man må ikke sælge danske (dk) domænenavne.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom man ikke må sælge danske domænenavne kan det vil ikke skade at høre om han vil af med det, det er jo trods alt en del nemmere end eventuelt at skulle vinde domænet igennem en klageinstans.

Og hvordan ser det egentligt ud med nystartede virksomheder? Har de noget som helst krav på domænenavne bare fordi det passer godt til deres ide Jeg forestiller mig det kræver et eller andet tilhørsforhold til navnet før man kan få medhold i en eventuel klage.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

RanDall:

Matt Madsen:
Du kunne jo også spørger ham om han ikke vil af med det, eller sælge det til dig?

Man må ikke sælge danske (dk) domænenavne.

Vrøvl! Selvfølgelig må man det ... du må ikke opretholde registreringen med salg for øje, det betyder at du ikke må opkøbe domæner med det formål at sælge dem. Hvis du har et domæne som jeg gerne vil have, og jeg tilbyder dig et kontant beløb i bytte for domænet er dette skam helt lovligt.

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

RanDall:

Matt Madsen:
Du kunne jo også spørger ham om han ikke vil af med det, eller sælge det til dig?

Man må ikke sælge danske (dk) domænenavne.

Jeg tænker også hvis det endelig var, så må du godt sælge hjemmesiden, med tilhørene domæne. Ergo opret en wordpress side sælg den med domæne og det er lovligt. :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Før nogen kan svare på dit spørgsmål, skal du lige oplyse, om det er .dk, .com eller hva det er. For der er stor forskel på, om det er et .dk domæne eller et .com domæne, blot for at nævne to eksempler...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)