Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nikkel i smykker? Hvordan tester jeg

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 22
Fra  Watch Us I/S Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har får snart produktprøver hjem fra Kina, som skal testes for nikkel.

Jeg vil gerne høre omkring jeres erfaring/viden inden for testning af nikkel indhold i smykker. Jeg ved godt man kan købe en test på apoteket, men er det nok?

http://mst.dk/virksomhed-myndighed/kemikalier/regulering-og-regler/faktaark-om-kemikaliereglerne/nikkel/

Overstående kilde, fortæller mig jeg skal have analyseret mine produkter efter 2 visse standarder, alt efter om der er nikkelfri belægning eller ej. Men er det et LOVKRAV at man har sådan en dokumentation liggende?

I så fald, hvad koster det? Hvor kan de foretages og ved i om der ligger nogle virksomheder i Aalborg omegn, der beskæftiger sig med dette?

- På forhånd tak for hjælpen!

Mvh.
Jonas 

Fra københavn
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke et lovkrav at du skal have dokumentation liggende.

Men sker det at du sælger et produkt som værende nikkelfri, og det viser sig ikke at være tilfældet - og det så ender med et søgsmål.

Så vil man spørger dig, om de forholdsregler du tog dig - og hvor, og hvordan, smykkerne er testet.

Her har de fleste dokumentation fra producenten, et 'certifikat' - så det med lovkrav at ha dokumentation? Jeg vil sige krav eller ej, så få det lavet for din egen retssikkerheds skyld.

Tilgengæld er det lovkrav at du overholder 'standarden'

Desuden vil jeg fraråde dig til at købe smykker fra Kina, idet du ikke får kvalitet.

Smykkerne bliver oftest masseproduceret af dårligt materiale og er slet ikke holdbart.

Og det prisen vil være efter import udgifterne, så kan det bedre betale sig at finde en europæisk producent - som efterlever EU krav.

Bare et råd.

Vh.

Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 22
Fra  Watch Us I/S Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret, det hjalp lidt :-)

Vi er en nyopstartet virksomhed, som vil beskæftige sig med salg af ure på webshops. Vores idé er at købe billige ure hjem og sælge til relativt billige priser.

Vi gør det udenlukkende på baggrund af lyst og fordi vi søger erfaring inden alle de områder der er når man starter virksomhed op.

Vi har ikke kunne finde producenter inden for EU, der kan levere de "no name" ure vi søger.

Fra københavn
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt.

''..at købe billige ure hjem'' - det er vel også fint nok, her forstår jeg således at kvantitet vejer meget/mest, er det korrekt forstået?

Når man skal til at sælge et produkt så skal man kunne stå inde for det.

Det er ikke noget lige til, bare ved at få et par vareprøver - ta' uret på et par dage, virker den stadig - så er den good to go!

I har brug for referencer, hvem producerer producenten (eller har produceret) ure for m.m

En anden råd vil være at kigge forbi Ebay.

Der kan du finde sælgere som har alverdens produkter fra Kina, smykker, ure og andet elektronik.

Se på udvalget, find dit produkt - og se hvad kunderne synes.

Hvis der er stor kundetilfredshed hos en given sælger, så ved du også at produktet er godt nok.

Det næste skridt er at tage kontakt til sælgeren, som enten køber af en anden sælger - eller også direkte salg fra producenten.

Hvis det er sidstnævnte - så har i pludselig referencer, og hvad kunderne synes.

Og nu ved i - at kvaliteten er god.

Men pøj pøj med det

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)