Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nem-ID erhverv problemer - gratis support?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

jeg håber herefter. at min lidt ironiske kommentar giver mening - eller skal jeg minde om hvor NETS er på vej hen?

Mvh

som jo så bare er underlagt totalt samme lov og monopol - så det er andre ejere, men jo ikke monopol brud (iøvrigt ved jeg ikke hvordan det forholder sig med NemID - om den forpligtelse følger med men der er ikke spor monopolbrud i det) Dankort heller ikke - det ligger i samme regelsæt som før og helt samme monopol stilling

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

SWcotspain:

jeg håber herefter. at min lidt ironiske kommentar giver mening - eller skal jeg minde om hvor NETS er på vej hen?

Mvh

som jo så bare er underlagt totalt samme lov og monopol - så det er andre ejere, men jo ikke monopol brud (iøvrigt ved jeg ikke hvordan det forholder sig med NemID - om den forpligtelse følger med men der er ikke spor monopolbrud i det) Dankort heller ikke - det ligger i samme regelsæt som før og helt samme monopol stilling

vh

Men et privat selskab, med monopol?

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

Cookie - John Hannover:

SWcotspain:

jeg håber herefter. at min lidt ironiske kommentar giver mening - eller skal jeg minde om hvor NETS er på vej hen?

Mvh

som jo så bare er underlagt totalt samme lov og monopol - så det er andre ejere, men jo ikke monopol brud (iøvrigt ved jeg ikke hvordan det forholder sig med NemID - om den forpligtelse følger med men der er ikke spor monopolbrud i det) Dankort heller ikke - det ligger i samme regelsæt som før og helt samme monopol stilling

vh

tror et eller andet skete med kommentaren?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

Arne G:

SWcotspain:

Cookie - John Hannover:
ja ja  fed tanke - konkurrence på landets samlede sikkerhedssystem - Nævn lige bare 1 andet sted det findes i europa - og bliver det for vanskeligt - så tag Afrika med. Lad høre?

Ind imellem. så er min hjerne ikke så skarp - men hvem er det der står bag NemID? Er det ikke et eller andet filantropisk selskab?

Mvh

Stig

Det er NETS og DanID står blandt andet bag NEMID - https://www.nemid.nu/dk-da/om_nemid/hvad_er_nemid/parterne_bag_nemid/

Tak Arne,

jeg håber herefter. at min lidt ironiske kommentar giver mening - eller skal jeg minde om hvor NETS er på vej hen?

Mvh

Stig

Så meget ironi var der nu ikke at spore. Men som John påpeger, er fuldstændig konkurrence ikke en mulighed i alle sammenhænge og heller ikke altid sundt. I mange sammenhænge bestemt, men ikke i alle.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:
Men et privat selskab, med monopol?
ja den type kombi findes da - det er jo en del af hele handlen, at de skal videreføre dankort osv -  Det er helt lovligt  - hvorfor så overrasket - velkommen til 2014 - Om det var en række banker - som via tilladelse og aftale med staten havde dankort - eller det er nogle andre - ændrer vel intet - Det var da ikke staten som drev det inden heller?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

OK - jeg skal forsøge, at spytte lidt klart ud!

Som der er antydet her i debatten, så har vi at gøre med et system. som skal vertificere 'personer og andre juridiske enheder's identitet.

Systemet er blevet en uundværlig del i vores kommunikation med det offentlige med mere. I og om med at den digitale post er lovpligtig for virksomheder og selskaber, så er der for disse faktisk ingen vej uden om NETS.

Deres serviceniveau og priser er under al kritik og som efter min mening burde granskes af monopoltilsynet, såfremt et sådan stadig findes.

I denne debat er der eksempelvis givet udtryk for, at der ikke skal være konkurrence på 'landets samlede sikkerhedssystem'. 
Men hvorfor ikke, når dette bare er til salg for højeste bud?

I hvilke hænder er NETS og vores 'sikkerhedssystem' nu?

Mvh

Stig 

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

I denne debat er der eksempelvis givet udtryk for, at der ikke skal være konkurrence på 'landets samlede sikkerhedssystem'. 

Men hvorfor ikke, når dette bare er til salg for højeste bud?

Svært at svare samlet. for det er ren politikl. 

SWcotspain:
Deres serviceniveau og priser er under al kritik og som efter min mening burde granskes af monopoltilsynet, såfremt et sådan stadig findes.
rent gas og mangel på forståelse af monopol tilsynet - få dem til at de skat efter også, men nye tider - og velkommen i dem - betyder outsorce

SWcotspain:

I denne debat er der eksempelvis givet udtryk for, at der ikke skal være konkurrence på 'landets samlede sikkerhedssystem'. 

Men hvorfor ikke, når dette bare er til salg for højeste bud?

konkurrencen var vel netop budrunden eller hvad mener du mon 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
skal videreføre dankort osv

Det er min klare overbevisning, at Dankortet ikke kan have den store værdi eller belastning for de nye ejere af NETS.
Der er vel ingen her i 2014, som tror på Dankortets fremtid.

Mvh

Stig 

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:
Det er min klare overbevisning, at Dankortet ikke kan have den store værdi eller belastning for de nye ejere af NETS.
Der er vel ingen her i 2014, som tror på Dankortets fremtid.
TROR du tager MEGET fejl inden for tid op til 2018-20 men lad os se

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
konkurrencen var vel netop budrunden eller hvad mener du mon 

Jeg mener nok, at i mod så andre af mine ideer, så burde dette være statskontrolleret. Der er tale om et lovpligtigt identifikationssystem.

Men jeg må nok erkende, at jeg er gammeldags og glæde mig over, at jeg fra på mandag kan forny mit pas i Superbest.

mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)