Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte sin hjemmeside !

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

Har et ret kryptisk problem ( for mig ihvert fald)  og vil høre om nogen her kan hjælpe mig..

Jeg har en hjemmeside som har kørt i en del år...  løbende opdateret småting.  MEN jeg lavede den dengang i Frontpage, og det er så åbenbart ikke det mest hensigtsmæssige i dag :)

og tænkte... hvis nu jeg vil lave siden om - tilpasse den i wordpress, KAN jeg så det ? kan man  gemme HELE skidtet på ens computer og importere det til wordpress ??  altså i frontpage dengang, kunne kan jo gemme , "stjæle" en andens hjemmeside, og tilpasse den om man havde lyst :)

Den side det drejer sig om er www.sun-z.dk   hvis nogen vil kikke :)

Håber nogen ved noget 

// Lars

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

lars p:

Hejsa..

Har et ret kryptisk problem ( for mig ihvert fald)  og vil høre om nogen her kan hjælpe mig..

Jeg har en hjemmeside som har kørt i en del år...  løbende opdateret småting.  MEN jeg lavede den dengang i Frontpage, og det er så åbenbart ikke det mest hensigtsmæssige i dag :)

og tænkte... hvis nu jeg vil lave siden om - tilpasse den i wordpress, KAN jeg så det ? kan man  gemme HELE skidtet på ens computer og importere det til wordpress ??  altså i frontpage dengang, kunne kan jo gemme , "stjæle" en andens hjemmeside, og tilpasse den om man havde lyst :)

Den side det drejer sig om er www.sun-z.dk   hvis nogen vil kikke :)

Håber nogen ved noget 

// Lars

Hej Lars,

WordPress er mere til færdige sider hvis man ikke har lyst til at rode så meget med HTML osv. Du kan lave dit eget WordPress tema, som har lige præcis den HTML og CSS du har lyst til.

Du kan se noget omkring at lave WordPress temaer her (engelsk). Jeg ved ikke om det var noget af det du ledte efter?

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm  Tak for svaret, Kristoffer... Jamen det jeg er ude på er simpelthen FLYTTE den nuværende side OVER i wordpress, for bla. at optimere siden så den passer bedre, bliver mere " rigtig"  samt for at finde et nyt program jeg kan redigere mine hjemmesider i .....  har 3 sider kørende, og Frontpage er ligesom out off range ;)  sååå

Fra Odense SV
Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Look-A Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener det er surftown der har en editor der minder meget om frontpage så mon ikke du evt kan lave det samme hos dem?

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

lars p:

hmm  Tak for svaret, Kristoffer... Jamen det jeg er ude på er simpelthen FLYTTE den nuværende side OVER i wordpress, for bla. at optimere siden så den passer bedre, bliver mere " rigtig"  samt for at finde et nyt program jeg kan redigere mine hjemmesider i .....  har 3 sider kørende, og Frontpage er ligesom out off range ;)  sååå

WordPress er ikke ligesom Frontpage. Frontpage er et program man kan bruge til at lave hjemmesider i, dog rimelig gammelt efterhånden. Der findes andre programmer a la det (WYSIWYG editorere - What You See Is What You Get). For eksempel Dreamveawer - eller - et jeg ikke er så stor fan af - Microsoft Web Expression.

Man kan godt flytte tingene over i WordPress, men det kræver at man ligesom laver et tema der bare ligner det gamle.

En helt anden mulighed er en site builder, som man kan få på nogle webhoteller.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent teknisk er Frontpage og WordPress to vidt forskellige ting. Du kan derfor ikke importere hele din Frontpage hjemmeside til WordPress.

Du kan dog godt importerer dine artikler ind i WordPress med et plugin hvis du har et RSS feed på din nuværende side (kræver dog du har kontrol over om hele artiklen vises i feeded).

Ellers er det med at finde et godt tema og så bruge copy / paste.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svarende...  læste nemlig om man kunne hente et plugin der hedder html install2  og den SKULLE kunne gøre det :)  men har nu siddet i en pæn tid, og kan ik hitte u af det

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtigt Lucca...  Surftown har et prg. liggende...  men uha da...  det hedder Plesk Sitebuilder og er godt nok et mystisk opsæt...

Det nyeste jeg har lavet er www.skivedroneservice.dk     Det er lavet i weebly, og må siges at være fantastisk bygget op, meget nemt og overskueligt, MEN har selv. en masse begrænsninger, bla. kan man ikke det som jeg gerne ville...  altså flytte siden, MEN den har dog mulighed for at eksportere den side man har lavet..

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke arbejdet med Frontpage, men jeg vil tro det er muligt at lave en xml fil fra Frontpage, og eksportere den til Wordpress. Jeg ved at Wordpress har en import funktion, som umiddelbart kan importere fra andre systemer f.eks. Blogger og Tumblr. Men som sagt jeg kender kun til Frontpage af navn, så jeg vil ikke lægge hovedet på blokken.

Ellers var der en der nævnte copy/paste :)

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

tak til alle for svarene...   det BLIVER copy - paste...  det andet er vist ALT for uoverskueligt...

tak for hjælpen

//Lars

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)