Jeg har bemærket at når jeg skriver emails. at de ofte ender i spamfilteret. Det er særligt slemt når jeg skriver til gmails, her er det hver anden gang eller npget lignende.
Det er fra mit domæne navn, ivaerksaetterjura.dk, kan det have noget med ae at gøre? har det noget med min host at gøre?
Hvilken mailserver sender du post via.? Har du oplevet at få et mailer-daemon svar i hovedet? Hvad står der i? Du kan evt. overveje at oprette SPF for dit domæne (http://www.openspf.org/SPF_Record_Syntax / http://www.openspf.org/SPF_Record_Syntax ) det er en funktion hvor du kan angive hvilke mailservere der er legitime at benytte til at sende post for dit domæne. Mange spamfiltre vil være mere tilbøjelig til at lukke din post igennem hvis den kommer fra en server du på forhånd har defineret i SPF.
Det er dog vigtigt du får inkluderet alle mailservere der kan finde på at sende legitim post med dit domæne som afsender, ellers får det den komplet modsatte virkning end ønsket.
Som der bliver skrevet, så sørg for SPF og DKIM er aktivt. Det gør vi som standard på alle nye hoteller, men hvis ikke det er på dit, så kontakt os, så får vi det ordnet :-) Derudover kan der være 100 forskellige årsager til, hvorfor en mail havner i "spam" hos modtageren. Alt fra, at afsender e-mail adressen er blacklisted til serveren er det. Vi har oplevet begge og alt derimellem. Så hvis ikke du får det til at virke, så kontakt os på helpdesk. Sørg for at medsende alle de informationer du har (også meget gerne den fejlmeddelse som kommer tilbage og/eller header-meddelsen fra modtagers mail) - så kan vi bruge de info til at debugge og løse problemet.
Nej, jeg bruger stadig Meebox' egen mailserver, eftersom det imidlertid ikke har været et problem efterfølgende. Så som sagt, prøv først af med SPF og DKIM og se om det løser problemet.
Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.