Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af hjemmekontor

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede i august sidste år en lille konsulentvirksomhed - jeg har fået en god start og har hidtil været fuldt booket.

Desværre fik jeg indgået en aftale med Regus, hvor jeg har et lille kontor. Da jeg er fuldt booket, har jeg hidtil kun været forbi kontoret 1 gang - og det var mest for bare at prøve det.

For nogle år tilbage overvejede jeg at udvide min hjemmebolig, og fik lagt et et færdigt fundament, man fik ikke færdiggjort projektet.

Til juli udløber kontrakten, og min idé var så eventuelt at etablere et hjemmekontor.

Jeg har ikke den store personlige formue, men jeg har derimod allerede fået oparbejdet en hel del likvitet i mit ApS.

Mit spørgsmål er så, i hvilket omfang, at jeg kan benytte min virksomhed til investere i et hjemmekontor.

Der er tale om en helt isoleret del af boligen - går man til venstre i entreen vil man finde virksomheden - til højre til boligen.

Fra Helsingør
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 26
Fra  SETA Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikker på i hvilket omfang du kan anvende firmamidler til det, da det også er din privatadresse.

Du skal også tænke på, om det er den bedste løsning, hvis du en dag ikke længere ønsker kontoret og gerne vil kunne bruge kvm'erne privat. Hvis du har friværdi, vil du sandsynligvis kunne finansiere det ret billigt med et nyt realkreditlån. Derudover, kan du jo få fradrag for den del som du udelukkende anvender til erhverv. 

-Træt af administrative tidsrøvere? -Brug for hjælp til bogføring eller økonomistyring? Kontakt SETA i dag - info@seta.dk

Fra Herning
Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal være således at det er en del af boligen, der ikke vil kunne blive benyttet af andet overhovedet. 

Fx. Hvis du har en gang fra stue til toilet du kunne bruge som kontor, er det NoGo, da du bruger den som gennemgang, og derved er det ikke en isoleret del af boligen. 

Hvis du derimod har et rum, der ikke bliver brugt til andet, og hvor du kun vil kunne få din færden når du er "på" job, så kan du bruge den.

Hvis du ønsker at få delt dit virksomhed og privatbolig op økonomisk mht el vand og varme, forudsætter det egen måler på det givne rum.

Heidi 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er lejebolig må du godt, forudsat som beskrevet, at det ligger selvstændigt, leje ud til dit ApS, faktisk er det lempeligere end til personlig virksomhed. Du må leje svarende til det % del ApS optager i din lejebolig og ApS må betale udstyret som er nødvendigt for driften af dette ApS og vil så eje tingene

Er det ejerbolig duer huslejen ikke, da du får lejeindtægt som person af den så, men du kan tage % af forbrugsafgifter svarende til % areal (når du ikke har egne bimålere) og du kan stadigt lade ApS købe det udstyr til kontoret/kliniken som det behøver for sin drift. Læs evt LEJE SIN BOLIG UD TIL EGET ERHVERV

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at du skal betale 8% AM bidrag af lejen.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)