Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købsaftale mellem et EU land og Danmark. Hvordan?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Min bror og jeg laver et forretningsplan, hvor vi prøver at undersøge alle de juridiske sider der med sikkerhed vil opstå, hvis/når vi skal i gang med vores projekt. Der gælder import af tekstiler produceret i Bulgarien.

Spørgsmål:

1. Er der nogle særlige regler for hvordan laves der en købsaftale mellem virksomhed i et EU land eksempelvis Bulgarien og et dansk virksomhed (køber af import) i Danmark?

2. Min bror ejer tekstil firma i Bulgarien og jeg skal kun fungere som et hjælpende mellemled i Danmark der skaffer købere, kontrollerer kvaliteten og sikrer at køber får sine varer som det er bestilt. Jeg har ikke lyst til alt det bøvl med etablering af firma i Danmark, hvor er det kun mig der er ansat. Jeg skal ikke have noget løn for det arbejde jeg skal gøre, da jeg vil gerne hjælpe ham til at komme i gang og på den danske marked til at starte med.  Kan man arbejde på denne måde, eller skal man registrere sig selv som et firma, hvis man skal kun fungere som et mellemled? 

3. Og hvad er told regler for stor handel mellem EU lande? Er der nogle af jer der prøvede at handle med EU?

På forhånd mange tak jeres svar:)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)