Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ideer om start af nyt udlejningsfirma med superbiler som hovedeemne

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 15. Mar 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer :)

Da jeg er helt ny herinde og har fået denne side henvist må i lige bære over med mig hvis jeg laver nogle "begynder fejl" her på siden :)

Mit spørgsmål går på:

Jeg er en ung gut på 24 som har arbejdet et stykke tid med biler og har fået opbygget et godt kendskab til køb og salg af lidt mere specielle biler.
Jeg går med tanken om at køre til syd tyskland og købe en brugt Lamborghini som derfra skulle lejes ud her i DK.

Til at starte med var planen at jeg kun selv skulle køre den til forskellige lejligheder, såsom, konfirmation, bryllup, polterabend, osv osv.

Derudover skulle den selvfølgelig ud når det var sommer og godt vejr til strande og større byer hvor man kunne tilkøbe sig en tur.

Grundet det er mig selv der skal køre er for at den ikke skal blive for dyr i forsikring da jeg har undersøgt at forsikringer med udlejning er en hel del større! Dette kunne det udvides til hvis der kom godt gang i forretningen og det blev attraktivt.

Men her kommet mit spørgsmål! hvordan griber man lettest dette ad! Jeg har pengene til at købe bilen uden afgift omkring en 360.000 men den skal jo have nogle danske plader på! 

Må man Flexlease til sig selv, eller er der andre måder man kan klare dette?


Håber meget at høre fra jer, 

Hilsen en spændt ung mand med en måske mulig drenge drøm!!

Kristian Knudsen

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er da sjov og markedet er der helt sikkert. Jeg tænker mere på hvordan du vil markedsføre det? Og er du OBs på det pludselig vil beslaglægge alle dine weekender hvilken betyder NUL byturer.

Vil jo ikke være lyseslukker - men vil blot gerne belyse ulemperne.

Ved desværre ikke om du må flex lease til dig selv.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en super idé. Ved ikke noget om det du spører om. Men har du undersøgt om du skal have "hyrevognslicens"? Mener jeg man skal have når man udlejer lemosiner med chauffør. Ville lige prøve at undersøge det nærmere (better safe than sorry)

Mht markedsføring, kunne man måske kontakte belevue, morebox ol.

Fra Odense
Tilmeldt 15. Mar 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin. 
Jeg er helt med på at i ikke er lyseslukkere :)

Jamen jeg er i det sted i mit liv hvor jeg ikke bruger hver weekend i byen alligevel :) så dette vil ikke være et problem for mig :)

Ja der er helt sikkert noget mht til markedsføringen, der skal jo sættes stort ind i sommer perioderne hvor imod vinter perioden skulle man måske satse en anden vej, der havde jeg lidt tænkt f.eks noget som sne scooter i norge eller andet der kunne bruges den del af året.

Det er jo meget sæson præget med sådan en bil, så derfor skulle det være der man satte alt ind, men det er jo ikke anderledes end f.eks camping pladser. Jeg tænker bare der er andre firmaer som laver disse udlejninger men det er så rasende dyrt så almindelige kunder ikke har råd!
Har regnet en del på det og det burde kunne laves billigere!

Men mit hovedproblem er mht til afgiften for det er den som kan sætte en stopper for drømmen da jeg ikke lige har en mill hvor der står lamborghini på!

Kristian 

Fra Odense
Tilmeldt 15. Mar 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh ja! det er nok rigtigt der kunne være noget der! mht til licens! 

Jeg tager kontakt til SKAT tirsdag for at høre hvad det helt præcis kræver at få sådan en bil på DK plader! 

Som skrevet ovenover så kan jeg bare ikke forså det skal koste 1000 kroner for 10 min i sådan en bil som firmaer tilbyder nu! Jeg er helt klar over at sådan en bil er dyr at holde kørende men den koster ikke 6000 kroner i timen at have kørende så var der ingen mennesker som havde sådan en :)

Hvor skal man undersøge det med hyrevogns licens?? Og gælder det også hvis man bare køre folk en tur som oplevelse jeg har ikke nogen chauffør ud over mig selv, så ved ikke om der er andre regler når jeg ikke har ansat en chaffør? :)

Mvh Kristian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)