Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til Norge med Dandomain Shop

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg overvejer at udvide til Norge, men har lidt udfordringer med min Dandomain shop. Den mest optimale løsning vil være at sætte et site 2 op, så lageret i de 2 shops følger hinanden. At designe shoppen mv. er ikke det store problem, men det er den norske told og mva til gengæld. Jeg vil gerne have de danske varer solgt til danske priser og de norske solgt til norske priser inkl. told og mva.

Er det muligt at lave to forskellige priser på samme vare ?

De bedste hilsner

Brian

www.CoolSkateboard.dk - Salg af Penny Boards til Danmarks bedste priser.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Brian,

Det kan du godt.

Angående at sælge inkl. told og mva, så er der nogle strukturelle udfordringer der med at oprette et norsk virksomhed og få den registreret, samt finde et fragtfirma der kan stå for fortoldning osv. 

Men selve teknisk i DanDomain, så afhænger det lidt af hvordan du idag har indtastet din priser.

Det kan du se under Indstillinger > Shop indstillinger > Produkter og så rul ned til Pris, hvis der under "Priser i database inklusiv moms", er krydset af - så skal du starte med at fjerne det flueben og rette din priser til, så de er indtastet uden moms. 

Det kan du enten gøre manuelt produkt til produkter, eller via import/eksport hvis du har det modul.

Næste trin er så at oprette et nye site, som du allerede har skrevet og så under leveringslande finde Norge, tilkoble det og så sætte moms til 0.

Derudover skal du oprette en ny valuta, norske kroner, og så kan du indstille unikke priser pr. vare. Og så er det jo bare at skrive på siden at priser er inklusiv MVA og told.

Dette bør gøre din shop klar.

Jeg kan se du er DanDomain webshop ejer og vil inviterer dig ind i denne facebook gruppe hvor en række e-købmænd hjælper hinanden: https://www.facebook.com/groups/dandomain/

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)