Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Swedbank og Epay søges

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Hej Alle,

Vi har før brugt Wannafind og Teller. Her fik vi en ugentlig indløsningsseddel med oversigt over de penge som Teller sendte os, og alle de transaktioner det omhandlede, med vores ordrenummer og transid som referencer.

Nu er vi skiftet til Swedbank og Epay - og det har givet problemer fra ende til anden.

Epay kan/vil ikke sende Ordrenummer til Swedbank da de ikke tillader det. Så når de overfører penge til os, har vi ingen idé om på hvilke kunder vi skal bogføre beløbene. Vi kan få oversigter over transaktioner ud via Epay, men det virker generelt virkelig bøvlet og der er ingen strømlining.

Når jeg snakker med dem, virker de helt uforstående overfor at vi har brug for ordentlige referencer og altså ikke bare kan bruge et Transaktionsid, eftersom vi opretter kunder i E-Conomics baseret på deres webshop ordrenummer.

Er der nogen der kan fortælle mig om det er os der er dumme - eller om det virkelig er Swedbank og Epay der bare ikke giver mening ? Jer der der anvender Epay og Swedbank - hvordan bogfører i indbetalinger fra SwedBank ?

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Hej Kenneth

Hvis du er så utilfreds, så kan du da bare skifte tilbage.

Med Venlig Hilsen

Søren Mathias Nielsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ved ik, hvordan systemerne hos Swedbank og Epay fungerer, men jeg synes, at det er en tåbelig måde at omtale en samarbejdspartner...

Ville du ønske, at nogen omtalte dit firma som retarderet, hvis du købte/solgte varer eller services til dem? Og så på Amino, som ranker totalt godt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Okay - point taken. Kan se på de to svar her - samt stjerner givet, at jeg har formuleret mig helt forkert.

Mit indlæg her skal på ingen måder opfattes som nedladende, eller som udhængning af hverken Swedbank eller Epay. Jeg retter lige overskriften med det samme (hvis jeg kan).

Min mening med "retarderet" var ikke møntet på nogen af samarbejdspartnerne, men blot på selve systemet omkring det - og kan godt se at retarderet nok stadig var et hårdt ord at bruge. Skulle nok have været mindre hidsig og skrevet "besværlig". For det var det jeg mente med retarderet.

Jeg beklager at jeg ikke fik kigget mit eget indlæg kritisk nok igennem - det var ikke meningen at det skulle komme ud som jeg nu godt kan se det gør. Sorry!

Når det så er sagt - det eneste jeg egentlig var ude efter, var at høre fra nogen som bruge de to partnere, og som måske har fundet et system til at håndtere informationerne på en bedre måde end os ?

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåh - nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kan rette i mit originale indlæg ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Såvidt jeg husker, kan du sende dit eget custom ordrenummer til Epay. Og de har vel et ID, der linker deres record/transaktion med Swedbanks ID/transaktions-ID.

Min hjælp er umiddelbart at tilbyde dig at programmere en funktion, der sørger for, at webshoppen bliver linket til epay, hvis den ikke allerede er det og fx. ugentligt henter webshoppens ordrenumre og deres transaktions-ID'er i Epay vha. Epays webservice, samt deres status (capture, refund osv..). Det burde I kunne bruge som den funktion I havde med Teller+Wannafind. Det kunne stilles op som en tabel, eller som en email, eller lignende. Jeg kunne også bogføre direkte i e-conomic via deres API, men jeg ved ikke helt, hvad jeres behov er.

Jeg skal dog lige have lov at kigge længere ind i jeres systemer for at se, hvad mulighederne er.

Thomas

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Jeg har ikke hørt om dette problem før. Jeg arbejder selv for S5 og vi har et rigtig godt samarbejde med ePay. Vi sender de fleste transaktioner igennem ePay til Valitor, Visa- og Mastercard på Island. Du kan få adgang til Valitor's backoffice, hvor du burde kunne finde alle nødvendige oplysninger og lave statistikker.

Hvis du har brug for at se, hvorledes Valitor's bankoffice fungere kan jeg sende dig Valitor's backoffice manual.

Skriv gerne til mig: sea@s5.dk

Mvh

Svend Erik Andersen

Fra København
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper, hvis ikke dit problem er løst, vil jeg gerne hjælpe dig med det. Du har absolut mulighed for at trække alle de data du skal bruge for at afstemme. Du kan ringe til mig i morgen, så skal jeg guide dig igennem. Hilsen Janni Swedbank. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du/i fundet en løsning på problematikken?

Vi er i samme båd med Swedbank og så Quickpay.
Det er umuligt, at kæde ordre og transaktioner sammen. Det er jo helt grotesk, at ikke et eneste reference nummer eller noget går igen, så man kan afstemme beløb!

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Både / og.

 

Løsningen som vi har måtte lave, er at vore IT mand har kodet et system op så vi kan veksle et transaktionsnummer, til et ordrenummer. Det er noget med et felt hvor vi indtaster det transaktionsnummer som vi kan finde i Swedbanks Access system. Den forbinder så til ePay API og spørger til transaktionsnummeret og sender ordrenummer retur. Og SÅ har vi sammenkædningen der. Men molbo arbejde er det i hvert fald.

Men det vil stadig være mit bedste råd. Altså at få kodet en funktion som ovenstående. Vores er bare en hjemmeside vi går ind på, som ikke indeholder andet end et felt til transaktionnummer og så en indløs knap.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)