Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomien bag prissammenlignings- og tilbudssider?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan tjener folkene bag prissammenlignings-sider (som pricerunner, bogpriser og lignende) og tilbudssider (som f.eks downtown og sweetdeal) egentlig deres penge?

Kan gætte mig til, at det må være baseret på klikkene som de sider sender videre til udbyderne/leverandørerne. Men er det f.eks et kronebeløb per salg som linket mellem siden og leverandøren fører til? Eller en procentdel af salgsværdien? Eller noget helt tredje?

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 04:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kommer an på så meget. Mener at pricerunner betaler man et abonnement til, mens andre bliver betalt per lead, eller klik og nogle er det x antal procent af det der sælges for. 
Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

På min side - Dildo-priser.dk, der tjener jeg x antal % hvis folk køber noget. Fx Darkrose shoppen, de giver 10% i kommission. Dvs - Hvis du går ind på min side, og ser Darkrose er billigst, og du går over på deres side for at købe produktet, så får jeg 10% i kommission.

Downtown mm tjener deres penge på en anden måde - De tager typisk 20-30% af prisen, for at sælge varen. Det hele handler om, at de salg der sker på fx prissammenligningssider og dealsites, det er salg som butikken (oftest) ikke havde fået på anden måde - Derfor accepterer de, at gå ned i pris - mod at få boostet deres omsætning, og typisk tjener butikkerne alligevel på de salg de laver.

Find den billigste pris på Erotisk legetøj på diIdo-priser.dk

Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor har du de 20-30% fra?

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Pricerunner, edb priser Osv tager en pris pr. Klik de sender videre. Dealsites tager en procent af beløbet der handles for.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)