Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento - meget langsom indlæsning af side

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Er der nogen af jer som har erfaringer med, at en Magento side pludselig bliver meget langsom om at indlæse? Jeg har lige kørt en Pingdom test og indlæsningen er 27 sekunder. Kan se at de fleste af mine kunder vælger at hoppe ud igen. Siden virkede fint indtil for 3 dage siden.

Med venlig hilsen

Martin

Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

clubdiva:
Er der nogen af jer som har erfaringer med, at en Magento side pludselig bliver meget langsom om at indlæse?

Hej clubdiva

Hvis det er clubdiva.dk du taler om, er din loadtid helt godnat. Har lige checket nogle af de andre shops der kører på samme webserver som dig, og de kører faktisk rimeligt, så det kan være den mysql server du er tildelt, som er gået lidt i baglås. Prøv at tag en sludder med powerhosting, det er sikkert noget de har mulighed for at checke for dig.

/Niels

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Clubdiva

Jeg antager også at det er clubdiva.dk der er tale om. Udover en snak med din udbyder skal du nok også dykke ned i de ting der sker på din side.

1. 3,8mb indhold

fordelt på

2. 194 kald

Så halter din serversvar-tid bare lidt, er det en tung side - fordelt på enormt mange requests. 

En svartid på 50ms på hvert request giver alene en svartid på lige under 10 sekunder.

Dertil er serverens svartid ved indledende request omtrent 3-4 sekunder.

Så hiv fat i din udbyder - og derefter en udvikler der bringer antallet af requests ned i et fornuftigt niveau :)

mvh

Thomas

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels,

Tak for dit svar - ja det er den side :-)

Jeg har været i kontakt med Powerhosting og de siger, at det er et cache problem - jeg tager kontakt til Powerhosting.

/Martin

Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Tak for dit svar :-)

1) De 3,8mb indhold - skyldes det billede størrelser?

2) De 194 kald? hvor kommer de fra?

Som du nok kan høre, så har jeg ikke en dyt forstand på det, men prøvet at forstå det :-)

/Martin

Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Thomas,

Skal lige forstå det :-)

Du mener altså også, at det er et server problem? og at der derudover ligger noget at hente på at minimere antallet af kald?

/Martin

Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

clubdiva:
Du mener altså også, at det er et server problem? og at der derudover ligger noget at hente på at minimere antallet af kald?

Hej clubdiva

Hvis dit site ellers har virket indtil for 3 dage siden, og du ikke har ændret noget på det, må det være noget hos powerhosting/din mysql backend der laver ballade. Thomas har ret i at 194 kald på din forside er lige i overkanten. I princippet betyder det at webserveren skal levere 194 forskellige objekter til klienten (din browser eller eksempelvis pingdom). Det er muligt det bare er en generel oprydning af nogle tabeller der skal til, det er alt sammen noget powerhosting kan hjælpe dig med, er sandsynligvis (og forhåbentligt) med det den pris du betaler.

/Niels

Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Niels,

Mange tak for din hjælp :-) Jeg har kastet spørgsmålet videre til Powerhosting - så må vi se hvad de siger.

/Martin

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

clubdiva:

Hej Aminoer,

Er der nogen af jer som har erfaringer med, at en Magento side pludselig bliver meget langsom om at indlæse? Jeg har lige kørt en Pingdom test og indlæsningen er 27 sekunder. Kan se at de fleste af mine kunder vælger at hoppe ud igen. Siden virkede fint indtil for 3 dage siden.

Med venlig hilsen

Martin

Hej Martin.

Du kan overveje at aktivere Magento´s cache igen.

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Jeg har forsøgt følgende ting:

Aktiveret cachen

Tømt cachen

Frakoblet de enkelte moduler 1 for 1 for at se om det var en af dem som skabte problemerne

Jeg har rettet i logrensning til 2 dage

Ved ikke hvad jeg skal gøre og er begyndt at blive vildt frustreret. Har haft fat i Karsten hos jer der siger at det ikke er en server fejl, men problemet startede for 3 dage siden og jeg mister kunder som en i h***

Jeg er ikke nogen haj til det her, så jeg sidder og fumler mig frem. Der må dog være noget der kan gøres?

/Martin

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)