Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har SKAT direkte adgang til mine bankkonti?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder lige og kigger på min årsopgørelse, og kan se at skat opgiver alle mine bankkonti, og hvad der er i dem - endda også en konto sat op for frugtpenge til min datters børnehave.... 

Har SKAT virkelig direkte kontakt til mine bankkonti udenom mig?

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Banken har oplysningspligt til Skat.

Det er din bank der sender tallene til Skat

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Adgang har de vel normalt ikke.

Men banken giver skat oplysning om alle konti/kontoindehavere ved årsskiftet.Det burde du også have fået et brev fra din bank om. Det har vi i hvert fald fået.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

ja som de andre skriver, bankerne skal opgive alle konti, indstående og renter + alle værdipapirhandler samt udbytter og renter fra disse direkte til skat. Skat kan ikke som sådan pille i kontoen, men det letter jo dig, at du blot skal kontrollere at det stemmer, helt som din løn og evt honorar kommer automatisk som indberetning fra den som udbetaler + befordringsfradrag i forhold til din hovedarbejdsplads - a-kasse og fagligt kontingent m.m.

Det med bankkonti er nok noget af det der længst har være automatisk, jeg vil mene der kan være 10 år gammelt - at ens renter kom automatisk med så du har bare ikke set det før.

Formålet er vel, at sikre så korrekte angivelser som overhovedet muligt, og en del felter på opgørelsen er låste (f.eks. honorar som du ikke kan ændre selv men skal ha udbetaleren til at ændre).

Renter og udbytter er derimod generelt ikke låst, så der kan du ændre. Hvis man ændrer i de felter som skat selv normalt har alle  oplysninger om, så får skat besked om ændringen - Man kan når man ændrer, få lejlighede til at forklare hvorfor man ændrede, og skal kan kræve dokumentation for ændringen

For de fleste betyder de automatiske indberetninger, at selvangivelsen med blokke af papir og udskrifter over hele bordet - og kaffe i spandevis med støn og prust, er afløst af blot evt at kontrollere og godkende på skat.dk, da man selv intet behøver at skrive på.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)