Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruge et .com domæne eller ej ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino Smile

Jeg overvejer at starte en webshop og er på udkig efter domænet. Planen er at levere i hele Europa og måske verden, hvis muligt.

Har fået mulighed for at købe et godt engelsk navn på xxxx.com, og tænker i den forbindelse om det er bedst at bruge det som hoveddomæne, eller drive shoppen på lokale domæner og have en engelsk version på .com?

Altså f.eks. om jeg skal bruge xxxx.com/dk i stedet for xxxx.dk.

Dette er jo måden en side som nelly.com gør det på, og kan godt se nogle smarte ting i det. Dog kan jeg se at de f.eks. i tyskland bruger nelly.de. Asos har også valgt at køre med lokale domæner i nogle få lande (f.eks. asos.de og asos.fr). Men hvor de i et land som Italien bruger asos.com/it i stedet for asos.it, selvom de har domænet. Giver for mig ingen mening at bruge både og?

Hvad vil i anbefale? Krydser fingre for nogle gode svar.

P.S. skal lige siges at domænet er ledigt på de fleste endelser (desværre dog ikke på .nl og .de ... ).

Venlige hilsner
Mikkel 

Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er fordele og ulemper ved alle modeller, og svaret er ikke nemt. Det kommer nemlig an på hvor din prioritet ligger.

Du kan uden problemer lave en side der benytter subdomain til hvert land uden det har en negativ seo effekt.

dk.xxxx.com

de.xxxx.com

uk.xxxx.com

Ville nok være mit personlige valg udelukkende pga seo. En stor stærk side i stedet for mange små.

Der er dog lande hvor et lokalt domain i brugerens hjerne har mere troværdighed, og det skal du ikke undervurderer. Specielt i engalnd skaber co.uk mere trafik fordi folk med vilje undgår .com domain da de vil være sikre på det er en engelsk butik med levering i england, og ikke en amerikansk uden levering i england.

Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke xxxx.com/dk (som alle bruger) i stedet for dk.xxxx.com? Google ser jo subdomæner som selvstændige domæner, og dermed går man vel glip af noget synergi i forhold til links mv. 

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget ambitiøst må jeg sige, jeg ville tage .dk   .com såvidt de er ledige  - og ikke mindst har du tænkt på .tips domæner også mens de er ledige ?

 Vi www.eneret.dk, www.ludvigsenpatent.dk, som (godt gættet) rådgiver om opfindelser og patentering, har valgt at købe www.opfindelse.tips da der nok tænkes på en opfindelse før der vælges at tænke i et patent.

Måske kunne man kalde en forlæns integration af et domænenavnsvalg??

Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)