Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tech Startup

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej, jeg vil gerne i gang med en idé jeg har til en hjemmeside, problemet er med så mange startups, at jeg ikke har den store kapital.

Jeg har akkurat pengene til servers, domæne, oprette firmaer og andre små udgifter.

Derfor leder jeg efter et team bestående af programmør og designer.

Jeg kan ikke tilbyde dem løn, men jeg kan tilbyde dem en andel i firmaet.

Dette koncept er anvendt i resten af verden, specielt i tech startups, men jeg har aldrig hørt om konceptet i Danmark, og jeg ved ikke hvor jeg skal finde folk, som er interesseret i dette koncept.

Er der nogle herinde der har anvendt eller anvender samme modul, og hvor fandt/finder i jeres team?

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er et tech startup, hvorfor kan danske virksomheder så ikke bare tage fat i andre udbyder fra andre lande og få det implementeret i deres virksomhed.

Jeg kan i hvert fald fortælle dig, at ovenstående tråd med stor sandsynlighed ikke giver dig noget resultat. Du vil kopiere en eksisterende ide, hvilket der ikke er noget galt i - men du vil så ikke tilbyde de andre løn. Hvorfor kan de ikke bare selv lave konceptet uden dig og dermed ikke give dig nogen andel af virksomheden?

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener selv min idé er ret unik, og siden jeg hverken har kapital eller kompetence til at udvikle systemet, så leder jeg efter potentielle partner.

Så jeg har tænkt mig at fortælle de personer, som eventuel er interesseret i projektet, at vi i første omgang kører det som et projekt, og altså ikke som en virksomhed. De vil få andel i projektet, og hvis det bliver til noget, så det et win for alle partner, og hvis det skal vise sig at være en fiasko, så er alle involveret indforstået med, at det var et forsøg på at udvikle noget nyt og spændende, men at det desværre ikke virket.

Jeg ville bare høre, om der var andre der havde prøvet at lave et tech startup på samme måde?

Eller hvis der er andre måder jeg burde starte på. Som sagt har jeg brugt den "internationale model", men måske jeg skulle gribe det anderledes an i Danmark.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder på et tech startup, og jeg har en mindre opsparing, men ikke noget der virkelig rykker. Ihvertfald ikke nok til at ansætte, så på den måde er vi i samme båd.

Til gengæld har jeg masser af tid, så jeg arbejder 15-16 timer dagligt på udvikling af mit produkt, ene mand. Jeg manglede kompetencer, men dem har jeg fået ved at lære mig selv en masse nyt. Jeg har brugt ufattelig mange timer på Google og diverse tech tutorials. 

Man behøver ikke nødvendigvis et team, ihvertfald ikke i opstarten, det kommer an på hvor meget man brænder for det. Dvs. hvor langt man er villig til at gå for at realisere sin ide.

Mvh Carsten

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

FelZo:

Jeg mener selv min idé er ret unik

Måske misforstår jeg noget, men hvordan kan din ide være unik når du siger, at den bliver brugt i resten af verden?

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er virkelig en inspiration, jeg har også drømme om at tage tyren ved hornene, og tage det store spring til Silicon Valley.

Problemet er bare, at mit projekt er meget teknisk avanceret, jeg derfor ikke selv ville være i stand til at udvikle sådan et system.

Jeg har før rodet med en smule php, men jeg er bange for at det kræver meget mere end lidt kendskab til php.

Jeg leder virkelig efter folk, som er villig til at prøve det af, og at vi sammen laver et såkaldt "bootstrap startup".

Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve konceptet bliver brugt rundt omkring i verden, det er systemet og måden hvorpå det fungere, som er unikt og originalt, altså teknikken bag idéen. Det er svært at forklare, uden at røbe for meget.

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Sehested Media ApS Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tag til netværk event's og snakke med folk, og den vej igennem måske finde folk der kan de ting du ikke selv kan.
Du kan hænge opslag op på ITU/datalogi m.m. (har jeg selv gjort og der var 3 der skrev til mig).
Ud og snak med folk og derigennem kan du også teste og få feedback tilbage på ideen :)

Blogger og holder foredrag om livet som ordblind og alle de muligheder det medbringer. Kig forbi etlivsomordblind.dk

Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det lyder som gode idéer, jeg vil helt klart hænge opslag på ITU :)

Fra Herning
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke smide mig en privat besked? Så kan vi snakke lidt der.

Jeg er selv studerende, og har muligvis de kompetencer du efterspørger.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)