Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO Gåden over dem alle.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer,

For noget tid siden spurgte jeg herinde vedr. køb af varianter af mit domænenavn, og jeg fik fantastisk varierede og detaljerede svar.
Tak på det! I er fuldkommen overdådigt fornødne. 

Jeg er splittet imellem hvilken linkstruktur der er bedst for SEO (ml. 2 muligheder) og om begge kan lade sig gøre UDEN at det bliver kaldt duplicate content.
Jeg forsøger at target folk der søge på søgesætninger der ender på 'til bilen'

Eksempler på situationer og produkter

til-bilen.dk/dæk
--eller--
dæk.til-bilen.dk

til-bilen.dk/læderbetræk
--eller--
læderbetræk.til-bilen.dk

Hvis man ser menneskeligt-logisk på det, bør det vel være dæk.til-bilen.dk der er mest relevant for en søgning på "dæk til bilen", eller hvad? Tager jeg fejl?

Der er tale om produkttalt der overstiger 20.000 produkter, så det er mange undersider der er tale om, og derfor er det meget vigtigt, at jeg laver det her korrekt fra start af. 

TAK

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Absalon Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

dæk.til-bilen.dk betragtes som et nyt domæne, så jeg ville klart vælge til-bilen.dk/dæk

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mere eller mindre fraråde dig, at bruge dæk.til-bilen.dk, da det er et subdomain. Et subdomain bliver opfattet, som et helt nyt domæne i Google øjne, og derfor som en hel ny side. Din side, vil derfor ikke have samme volume, som også er noget Google vægter. 

Derfor er min klare udmelding helt klart, at du skal gå efter til-bilen.dk/dæk. 

Husk også at ÆØÅ ikke er velegnet i URL'er så det anbefales, og bruger AE, AA og OE i stedet for. 

-Simon

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kan du ikke dokumentere din årsag?

Og er det ikke fint at subdomæner (ifølge dit syn: ANDRE HJEMMESIDER) får lavere ranking, hvis de ikke er populære (bliver søgt efter)?

Hvis ingen søger på "klistermærker til biler" , og jeg derfor ikke får besøgende på 'hjemmesiden' kaldet klistermærker.til-biler.dk , så går det jo ikke udover mit primære domæne? 

hvorimod hvis jeg har en 'underside' til mit primære domæne ... (til-biler.dk/klistermærker) .. og den ikke bliver besøgt... få jeg vel nedslag i ranking på mit primære?

Right+?

Tilmeldt 16. Sep 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Som jeg ser det er det mere vigtigt ang. SEO at du benytter dig at "H1" 

Tager vi (til-biler.dk/klistermærker) Så skal du skriver i H1 : klistermærker til biler

og ikke kun klistermærker.

Det er gennem H1 du beskriver sidens title.

Benytter du (klistermærker.til-biler.dk) er det samme historie H1 er titlen, så skriver du her gummisko så optimere du ordet gummisko....

og ikke ordet klistermærker til biler !

Håber det giver mening.

Personligt vil jeg vælge den første - til-biler.dk/klistermærker

Eller endda et helt andet navn end til-biler.dk 

da det er gennem H1 du optimere !


Bliv forfatter og få søgemaskineoptimering gratis. http://www.amino.dk/members/Startmedos/default.aspx 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Dnavlaen:

Kan du ikke dokumentere din årsag?

Og er det ikke fint at subdomæner (ifølge dit syn: ANDRE HJEMMESIDER) får lavere ranking, hvis de ikke er populære (bliver søgt efter)?

Hvis ingen søger på "klistermærker til biler" , og jeg derfor ikke får besøgende på 'hjemmesiden' kaldet klistermærker.til-biler.dk , så går det jo ikke udover mit primære domæne? 

hvorimod hvis jeg har en 'underside' til mit primære domæne ... (til-biler.dk/klistermærker) .. og den ikke bliver besøgt... få jeg vel nedslag i ranking på mit primære?

Right+?

Hvis du vil til at oprette 20.000 subdomæner til din side, altså dæk.til-biler.dk, vinduesviskier.til-biler.dk, skal du linkbuilde til 20.000 forskellige domæner. Det vil få dig til at flå kuglerne af inden du kommer i gang. Hvis du derimod laver det andet, til-biler.dk/dæk osv, vil noget af det seo arbejde der laves til forsiden (til-biler.dk) sive videre til alle dine andre sider, så de bakker hinanden op. Det vil spare dig for et helvedes stort arbejde. Hvis der ikke er så mange søgninger til en side, skader det ikke resten. Det betyder vel i bund og grund, at siden ikke ranker godt nok, eller at der bare ikke er særlig mange søgninger på givne ord. Jo mere trafik du kan samle til ét domæne, jo bedre. Det andet vil også betyde, at du skal oprette 20.000+ Analytics kontier, og holde øje med. Hvem gider egentlig det? Oprette siden på ny, igen og igen, 20.000 gange. Nej, vel?

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Dnavlaen:

Kan du ikke dokumentere din årsag?

Og er det ikke fint at subdomæner (ifølge dit syn: ANDRE HJEMMESIDER) får lavere ranking, hvis de ikke er populære (bliver søgt efter)?

Hvis ingen søger på "klistermærker til biler" , og jeg derfor ikke får besøgende på 'hjemmesiden' kaldet klistermærker.til-biler.dk , så går det jo ikke udover mit primære domæne? 

hvorimod hvis jeg har en 'underside' til mit primære domæne ... (til-biler.dk/klistermærker) .. og den ikke bliver besøgt... få jeg vel nedslag i ranking på mit primære?

Right+?

Nej det er forkert.

Glem alt om at lave subdomæner. Det holder ikke hverken i forhold til seo, eller i forhold til udvidelse af dit website. Der er slet ingen tvivl om at (til-biler.dk/klistermærker) er det bedste valg uanset hvad, og en underside som denne med relevant indhold vil styrke hele dit website som en helhed.

ville dog lave det som (til-biler.dk/klistermaerker)

Der er desuden flere andre svar i denne tråd der er forkerte. Et subdomæne blev ENGANG set af Google som et seperat domæne. Som det er nu, bliver subdomæner dog set mere som undersider til et hoveddomæne, med mindre du aktivt går ind og manipulerer eksempelvis via Google webmaster tools "country target" funktion. Eller andet lign dette.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver selv: "Et subdomæne blev ENGANG set af Google som et seperat domæne. Som det er nu, bliver subdomæner dog set mere som undersider til et hoveddomæne, med mindre du aktivt går ind og manipulerer eksempelvis via Google webmaster tools "country target" funktion. Eller andet lign dette."

Og derved modsiger du, hvad du skrev forgående. ..Kan du bestemme dig? 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Startmedos:

Som jeg ser det er det mere vigtigt ang. SEO at du benytter dig at "H1" 

Tager vi (til-biler.dk/klistermærker) Så skal du skriver i H1 : klistermærker til biler

og ikke kun klistermærker.

Det er gennem H1 du beskriver sidens title.

Benytter du (klistermærker.til-biler.dk) er det samme historie H1 er titlen, så skriver du her gummisko så optimere du ordet gummisko....

og ikke ordet klistermærker til biler !

Håber det giver mening.

Personligt vil jeg vælge den første - til-biler.dk/klistermærker

Eller endda et helt andet navn end til-biler.dk 

da det er gennem H1 du optimere !


Jeg synes, du lige har vundet en pris for den mest gennemførte omgang sludder om SEO i 2014 :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Dnavlaen:
Tager jeg fejl?

I dit tilfælde er jeg slet ikke I tvivl om, at en sub-directory struktur, frem for en sub-domæne struktur, er langt at foretrække.

Jeg plejer ikke at skrive den slags, men glem det meste af det andet vrøvl der er skrevet denne tråd :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)