Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtigt er det at tilkøbe forskellige domæne navn som kan "matche" forskellige søgeord?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Med andre ord, forstår jeg det du skriver således.

Hvis der ikke anvendes en ankertekst, vil url være = ankertekst.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:

Med andre ord, forstår jeg det du skriver således.

Hvis der ikke anvendes en ankertekst, vil url være = ankertekst.

Det er korrekt.

Hvis jeg laver et link til amino, og ikke bruger en ankertekst vil linket se sådan her ud:

http://www.amino.dk

url vil derfor blive ankertekst, og kan derfor have keywords som "amino" på en naturlig måde der ikke straffes pga overoptimering. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bestemt ikke sådan jeg opfatter "blanke links"

Heller ikke det jeg oplever ved sider med store mængder blanke links - de ranker ikke fantastisk.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:

Det er bestemt ikke sådan jeg opfatter "blanke links"

Heller ikke det jeg oplever ved sider med store mængder blanke links - de ranker ikke fantastisk.

Det kan jo være pga mange ting omkring andre forhold, eller fordi de ikke indeholder keywords ;-) 

Faktum er dog at uanset om de har en lavere værdi eller ej. Så tvinger Google dig til at bruge den slags links mere og mere, hvis du ikke vil staffes på lang sigt for overoptimering af ankertekster.

Spørgmålet er derfor vil du helst have et "blankt link" som du kalder dem. Med eller uden et keyword :-) Svaret er selvfølgelig MED. Derfor bliver keywords i domæner vigtigere og vigtigere uanset deres værdi.

Desuden modsiger du dig selv. Hvis ankertekst links er MEGET mere værd end "blanke links" burde blanke links så ikke blive MEGET mere værd hvis de indeholder det keyword som du gerne vil optimeres til. På den måde kommer de jo til at ligne de ankertekst links du snakker så varmt om. Bare på en naturlig må der ikke straffes.

Tror jeg stopper her da dine argumenter er mere fokuseret på kampen om hvem der har ret, og du er kommet til et punkt hvor du faktisk modsiger dig selv.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går nu ikke så meget op i hvem der gar "ret".

Mere i at forsøge at følge hvor du vil hen.(jeg modsiger altså ikke mig selv)

Der er ingen tvil om, at du har fuldkommen ret i det her:

"Faktum er dog at uanset om de har en lavere værdi eller ej. Så tvinger Google dig til at bruge den slags links mere og mere, hvis du ikke vil straffes på lang sigt for overoptimering af ankertekster."

Der hvor jeg er knap så enig, er i antagelsen, at et søgeord i et domænenavn = merværdi ved at linke med domænenavnet fordi søgeordet indgår i selve domænenavnet.

Ser vi lidt på udfordringen omkring Penguin algoritmen og den måde man må antage den er udviklet på, vil det ikke give mening.

Min opfattelse er, at links uden ankertekst ses som brandinglinks og der algoritmisk ikke tillægges nogen merværdi den vej.

Redirecter du et domæne med mange brandlinks, vil det nye site du redirecter til heller ikke automatisk flyve til topplacering på et søgeord, det tidligere domæne indholdt.

Det ville være  ALT for let at manipulere med din model (opfattelse) .

Jeg ser alene den ekstra rankingfaktor ud fra søgeordets inkludering i domænenavnet og ikke som en mulighed for manipulation i kraft af søgeord i domænet og links uden ankertekster..




17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er mindst lige så forvirret og uvidende end før for der er vist vidt forskellige meninger om hvordan søgninger fungerer.

Hvis jeg søger på "rainer bay" i søgefeltet på Google, ja så ligger jeg nummer 1 og 2 i resultatet, det kan jeg da se. Spørgsmålet er så hvorfor ?

Så spørger jeg igen HVIS jeg skal sælge autodele og jeg køber et domæne www.billigeautode.dk fordi jeg satser på at folk søger "billige autodele", hvad skker der så?

vh
Rainer

Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:


Ser vi lidt på udfordringen omkring Penguin algoritmen og den måde man må antage den er udviklet på, vil det ikke give mening.

Min opfattelse er, at links uden ankertekst ses som brandinglinks og der algoritmisk ikke tillægges nogen merværdi den vej.

At have et Brand i Googles øjne er nok det mest værdifulde seo jeg kan komme i tanke om. 

Jonas Jørgensen:


Redirecter du et domæne med mange brandlinks, vil det nye site du redirecter til heller ikke automatisk flyve til topplacering på et søgeord, det tidligere domæne indholdt.

Jo det vil det faktisk, jeg har personligt gjort dette mange gange, og gør det stadig. 

Lad os nu bare stoppe den her. Der er plads til alles meninger, og folk kan jo vurderer hvem de mener er mest saglig i deres argumenter og rette sig efter det.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Årsagen til du ligger nr. 1 på den søgning, er fordi du har domænenavnet, hvor det indgård i og ingen andre har noget er minder om, eller har optimeret et site til at ranke netop herpå.

Domænenavnet i sig selv er som udgangspunkt meget ofte nok til at ranke på søgninger uden konkurrence.


Køber du et domæne hvor dele af en søgning indgår i, kan du også opleve en fordel, som med dit eksempel, her vil det være auto, som kan give dig en teoretisk marginal lille fordel kontra noget helt andet.

Typisk antages at Google læser i hele ord, hvor "de" derfor ikke vil give en fordel i forhold til "dele" som er inkluderet i en søgning.

Derfor vil jeg mene, du får samme fordel om du vælger autodl.dk eller autode.dk alternativt kunne auto-dele.dk være mere interessant. (er jo nok taget men nu snakker vi teori)



17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

organisk seo:
Jo det vil det faktisk, jeg har personligt gjort dette mange gange, og gør det stadig. 


Jeg har så ikke oplevet det og forsøgt det. Derfor jeg ikke holder af teorien.

Du er meget velkommen til, at sende mig en PM med et eksempel, så jeg bliver overbevist (gider du nok ikke, men jeg vil blive meget glad for det - der er langt imellem at lære noget nyt)

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke du skal have forskellige domæne navne

Du skal nok bare sørge for at forbedre din egens side kvalitet, skrive tons af artikler osv.

Hvis du så har overskud enten økonomisk eller tidsmæssigt, så brug dine fritid på at stifte et nyt site som ikke er helt samme men i samme genre, måske motorcykler eller om biler generelt (tests eller lignende) - så kan du indimellem lave inbound links til din premium site fra din feeder site, men ikke hver artikel, og ikke altid til forsiden eller samme subpage...

SEO er en ting, men det betyder hat hvis du køber 12 domæner og bare laver 301 redirect... Desuden så skal man helst aktivt bruge sine domæner i DK - for ellers kan et andet firma anmode om domænet ved Domæneklagenævnet.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)