Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsopgørelse - lager

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Fra  www.loveable.dk Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 
Jeg skal for første gang lave min udvidet årsopgørelse.

Hvis jeg i min resultatopgørelse har minus - skal jeg så indberette dette som underskud eller skal jeg trække den værdi jeg har liggende på mit lager fra?
Og skal værdien opgøres som indkøbspris eller salgspris?

Fx underskud på 3000 kr
Lagerværdi i købspris 6000 kr 

Er det korrekt at det skal indberettes i rubrik 112 hvis underskud?  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal bogføre dit lager fra vareforbrug og over på varelager - så ja det bliver så til overskud på 3000 kr - varelager er helt lige så godt som penge i banken i værdi og skal bogføres 31/12 på varelager (og du bør tælle op hvert kvartal for ellers er det svært at følge med i resultatet

Du skal også sikre dig du har lavet skattemæssige reguleringer hvis der har været bespisning, rejser, gaver, visse reklamesager og en god del andet - så skal der måske lægges 75% til resultatet for de poster - ligesom der kan være kørepenge efter statens takster der skal trækkes fra for at gi fradrag

Endelig, når du spørger så basalt skal du naturligvis se du ikke har købt noget til over 12.300 som aktiv, som skal afskrives over flere år OG at du naturligvis ikke har nogen hævninger til dig selv som påvirker resultatet

se helt basalt om skat og moms her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html   og så her om at udfylde den udvidede selvangivelse http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Fra  www.loveable.dk Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
du skal bogføre dit lager fra vareforbrug og over på varelager


Okay mange tak - problemet her er at jeg bruger Billys Billing, med kontoen varekøb ved alle køb af varer (jeg har netop læst at den konto åbenbart omkostningsfører varen med det samme) - så hvad gør jeg nu? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

du krediterer konto varekøb så den går ned med de 6000 kr var det vist og så bruger du konto for varekøb som modkonto i debet så den går op med de 6000 kr

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)