Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fotografi tvist

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

janigaard:
Men hvordan er det nu i forhold til lovgivningen med fotografering i offentlige rum som kirken jo er, og når jeg fotograferer en person der i mine øjne ikke er let genkendelig?

Hvilken af personerne syntes du ikke er let genkendelig ? - Syntes nu nok at hende konfirmanden hvor præsten har hånden på hoved er ret nem at se. Derudover går jeg ud fra du har tilladelse osv til fx Gustav billed ? ....

Personligt forstår jeg slet ikke grunden til at man ikke bare får det fjernet og taget et nyt, uanset lov krav.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar.... dengang var det ok, at jeg brugte billedet, derfor tænkte jeg ikke et splitsekund over, at det kunne give problemer nu, men nu har min x skrevet, at jeg gerne må bruge det i mine flyers, så derfor er denne øv oplevelse end godt... og ja, alle billeder er taget af mig, og der er lavet kontrakt på hvad de må bruges til, bortset lige fra billedet af min x bonus datter, da jeg dengang ikke mente det var nødvendigt fordi vi boede sammen, at udfærdige en kontrakt når jeg dengang fik ok til at publicere billederne fra konfirmationen (godt nok kun mundtligt)....

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at strø salt eller andet - og jeg mener selv man ikke skal bruge billeder uden andre på, men er der ikke noget med at når billedet er taget offentligt - må man bruge det til hvad hulen man nu vil? Så er det jo fotografens ejendom så vidt jeg ved... Eller måske jeg bare er total grøn og dum i det?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan da fortælle, at da vi blev gift, hængte fotografen en latterligt stor forstørrelse af vores bryllupsbillede ud i vinduet. Jeg bad ham om at fjerne den, men det ville han ikke. "Men du kan jo købe den", sagde han.

Jeg blev så provokeret, at jeg skrev til forbrugerstyrelsen og alle mulige steder, men det havde han ret til, fik jeg at vide.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Jeg kan da fortælle, at da vi blev gift, hængte fotografen en latterligt stor forstørrelse af vores bryllupsbillede ud i vinduet. Jeg bad ham om at fjerne den, men det ville han ikke. "Men du kan jo købe den", sagde han.

Jeg blev så provokeret, at jeg skrev til forbrugerstyrelsen og alle mulige steder, men det havde han ret til, fik jeg at vide.

Ja, sådan er det når man ikke laver en kontrakt.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM:
Ja, sådan er det når man ikke laver en kontrakt.

Ja, det kan du jo have ret i.

Men så naiv var jeg dengang og anede ikke, at når man får lavet bryllupsfotos, som man tror og føler er private fotos,og som man oven i købet betaler temmelig mange penge for, så skal man altså lave en kontrakt for at sikre sig, at fotografen ikke bruger disse billeder til sin egen markedsføring

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

KennM:
Ja, sådan er det når man ikke laver en kontrakt.

Ja, det kan du jo have ret i.

Men så naiv var jeg dengang og anede ikke, at når man får lavet bryllupsfotos, som man tror og føler er private fotos,og som man oven i købet betaler temmelig mange penge for, så skal man altså lave en kontrakt for at sikre sig, at fotografen ikke bruger disse billeder til sin egen markedsføring. 

Det er heller ikke tilfældet med alle fotografer, men ligemeget om jeg samarbejder med venner eller andre - så får jeg altid lavet en kontrakt, så der ingen tvivl kan være efterfølgende om de forskellige rettigheder.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør jeg også fra nu af, altså laver kontrakt med alle dem jeg fotograferer uanset om det er venner, familie eller blot kunder..... af skade bliver man klog men sjældent rig....

Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var også med den indgangsvinkel jeg brugte billedet.... også fordi det ikke er et portræt med fokus på pigens ansigt, men på en kirkelig handling.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

janigaard:

Det var også med den indgangsvinkel jeg brugte billedet.... også fordi det ikke er et portræt med fokus på pigens ansigt, men på en kirkelig handling.

Hvis en eller flere personer er hovedmotiv, kræver det tilladelse til offentliggørelse fra de involverede.....

Hvad angår det offentlige rum - er det tilladt at fotografere - men ikke ubetinget at offentliggøre billederne efterfølgende.

Fotograferer du f.eks. en person, som befinder sig i sin carport, indkørsel eller lign. er det imod lovgivningen - da det betragtes som privat område.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)