Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fotografi tvist

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer....
For et par år siden fotograferede jeg min x kærestes datter til hendes konfirmation, nu har jeg så valgt, at bruge et billede til en flyer, hvor jeg ikke synes datteren er let genkendelig fordi, det er et billede taget på god afstand, skråt bag fra med fokus på en kirkelig handling, min x forlanger flyerne lavet om, da hun mener det er en privat sag jeg har fotograferet, hvilket jeg ikke synes og dermed vil jeg ikke lave et nyt tryk hvor der bliver brugt et andet billede.... Men hvordan er det nu i forhold til lovgivningen med fotografering i offentlige rum som kirken jo er, og når jeg fotograferer en person der i mine øjne ikke er let genkendelig?

Jeg har fundet et billede på nettet som lige så godt kunne ligne datteren, hvilket det ikke er, så derfor holder jeg fortsat på, at jeg ikke skal efterleve hendes krav om, at slette billedet.

Men har jeg ret eller tager jeg fejl? Jeg er meget interesseret i, at finde et svar på dette, jeg er helt med på, at jeg har ophavsretten til billedet, men må jeg bruge billedet offentligt?

I kan se billedet som jeg har fundet på nettet samt min flyer på adressen http://foto.igaard.dk/flyer_tvist.zip

På forhånd tak for jeres tid og rigtig god dag.

Hilsen Jan

Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 257
Fra  FixApple Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Har uploadet billederne til Imgur, så alle ikke skal downloade .zip filen for at kunne se dem.

Link fjernet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er datteren man ser i profil med præstens hånd på hovedet eller med bogen er det da super let genkendeligt og man må ikke bruge privatpersonersbillede kommercielt uden deres tilladelse

Jeg fatter slet ikke at du som fotograf (og tilmed ex kæreste) synes det er en konflikt værd når de beder dig tage det væk hvis jeg skal være ærlig. Ud og lav et nyt hvor du har fået lov til at bruge det - jeg ville da blive skræmt mange km borf fra at bruge en fotograf der ikke KUN bruger den type billeder når der er givet helt specielt lov til det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Henrichsen:
Har uploadet billederne til Imgur, så alle ikke skal downloade .zip filen for at kunne se dem.

Har du ejernes tilladelse til at udgive deres billeder???

Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 257
Fra  FixApple Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

De ligger jo allerede i .zip filen. Gør dem bare nemmere tilgængelige for folk, så Janigaard kan få flere svar.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mads Henrichsen:

De ligger jo allerede i .zip filen. Gør dem bare nemmere tilgængelige for folk, så Janigaard kan få flere svar.

Du tager en andens billeder og udgiver dem et sted på nettet, hvor ejeren ikke længere har råderet.

Det kan godt være du bare vil være hjælpsom, men du krænker ejerens ophavsret ved uretsmæssigt at udgive dem på nettet, og har yderligere frataget ejeren muligheden for at slette billederne igen.

Og så i forbindelse med en tråd som handler om ejendomsretten til de pågældende billeder.

Smile

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det er dårlig smag at bruge et billede af en person uden deres sammentykke. Jeg er helt sikker på en dommer ville give mig ret.

Helt seriøst hvorfor fjerner du ikke dette billede og få lavet et nyt! Hmm

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du får mange problemer med de Flyer. Har du tilladelsen til at bruge Facebook Logoet på dem ?. Har du tilladelsen til at bruge Gustavs billede på dem ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

janigaard:
Jeg har fundet et billede på nettet som lige så godt kunne ligne datteren, hvilket det ikke er, så derfor holder jeg fortsat på, at jeg ikke skal efterleve hendes krav om, at slette billedet.

Og det billede du har fundet på nettet må du jo så heller ikke bruge uden tilladelse. Hvilket du forhåbentlig er klar over ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)