Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af Dinero - bogføring af brændstof

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Tonny Skov Pedersen:

Nu er det ikke unormalt, at man i årets løb bogfører sine bilomkosntinger på hvidpalde-biler i regnskabet.

Dette gøres ofte, hvis man har valgt at fordele sine bilomkostninger ud fra en %-fordeling afhængig af forholdet mellem private og erhvervsmæssige kilometre.

Når procenfordelingen kendes, så korrigeres den private andel af bilomkostningerne i regnskabet og årsafslutningen.

det kan man vel, men faktisk troede jeg, at helt som hvis man valgte statens takster og skulle tage det som fradrag i personlig indkomst som korrektion til virksomhedens regnskab til skat, så skulle man det samme hvis man byttede statens takster ud med % fordeling af driftsomkostninger privat/virksomhed i en personlig virksomhed.

Man må åbenbart godt tage udgiften direkte i virksomheden hvis man bruger % del privat/firma af driftsomkostninger - modsat hvis man tager fradraget som statens takster - korrekt forstået nu?

(og så må vi håbe % metoden giver mere end statens takster men det er jo en anden sag)

vh John H

Hej John

Når man bruger fordelingsmetoden, så er det et fradrag i regnskabet - I modsætning til kørselsgodtgørelse i enkeltmandsvirksomhed udenfor Virksomehdsskatteordningen.

Iøvrigt skal man også være opmærksom på, at man kun må skifte metode 1 gang. D.v.s. fra fordeling til kørselsgodtgørelse eller vice versa.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Når man bruger fordelingsmetoden, så er det et fradrag i regnskabet - I modsætning til kørselsgodtgørelse i enkeltmandsvirksomhed udenfor Virksomehdsskatteordningen.

Iøvrigt skal man også være opmærksom på, at man kun må skifte metode 1 gang. D.v.s. fra fordeling til kørselsgodtgørelse eller vice versa.

lysende det vil jeg omgående for viklet ind i min blog om emnet Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John H. og alle jer andre der var så venlige at svare på mit spørgsmål.

Tak for jeres vejledninger og gode råd. Jeg tror lige jeg tager en snak med min revisor og får ham til at forklare mig det en gang til.

Jeg fører en grundig kørebog men har også købt en Autolog dims til at sætte i bilen - således at alt kørsel bliver registreret. For jeg ved at der med tiden vil opstå huller i min notering.

Venlig hilsen

Jan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

janoba-dk:
Jeg fører en grundig kørebog men har også købt en Autolog dims til at sætte i bilen - således at alt kørsel bliver registreret. For jeg ved at der med tiden vil opstå huller i min notering.
undgå de huller som giver skat en åbning til at bedømme anderledes uden jeg lige ved hvordan autolog kan skrive kundenavn osv .- før bogen 100% faktisk kan skat tilmed kræve at privatturene også logges selvom vi normale jo mener at det må være forskellen, men det er loven og jo nok for at kunne følge det løbende hvis man hæver % del firma/privat i stedet for statens takst

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tørring
Tilmeldt 12. Sep 12
Indlæg ialt: 24
Fra  Akrylkunst.dk Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld hvis jeg er lidt forvirret, men hvad er så den rigtige måde?

Fik du snakket med din revisor?

Jeg er billedkunstner og bruger måske 2% af min kørsel til udstillinger hvor jeg skal hænge billeder op, og her kan jeg af og til køre meget langt, til daglig har jeg et almindelig arbejde hvor jeg også pendler meget langt, så jeg kører rigtig meget privat.

Skal jeg virkelig føre en kørebog, syntes det lyder virkelig uoverskueligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)