Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guide til photoshop, indesign og illustrator

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Vipperød
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Herligt at konstatere at man ved samtale kan nå en accept - ikke enighed, men det behøves heller ikke, men en accept af hinanens synspunkter, det synes jeg er rart at se i et diskussionsforum.

Med hensyn til spørgsmål, der avler modspørgsmål, så kan jeg kun sige, at jeg for mit eget vedkommende, når jeg en gang imellem kører ind i en drive-in MacD, så siger jeg til ekspedienten: "Jeg vil gerne have en MacFeast, bare burgeren, ikke nogen menu, tak". På den måde sikrer man sig imod (mersalgs-)modspørgsmål. I dette tilfælde kunne "mikaeld" kort have fortalt lidt om hvad han ville bruge de tre programmer til. Mit eksempel med tømreren er mere og mere dumt, når jeg tænger over det, for alle tre værktøjer jeg nævner, er mere eller mindre nogle vi har lært siden barns ben, fra vi som to-årige sad og bed i en plastik sav/hammer/skruetrækker. Så der er anvendelsen ikke så svær at regne ud. Og det er nogenlunde ligemeget om du skal sømme brædder eller tagpap, så duer en standard hammer sikkert til begge dele. Sådan er det ikke med hverken Illustrator, InDesign eller Photoshop.

Grunden til at jeg i første omgang reagerede som jeg gjorde, var fordi dette er - primært - et iværksætter forum. Og hvis du er iværksætter, og mener at du skal have diverse grafikprogrammer til din rådighed for at kunne lave dit eget markedsføringsmateriale, og din virksomheds grafiske identitet, så er du på afveje. Du vil bruge for meget tid på ting der ikke er dine kernekompetencer, og det skal man forsøge at undgå.

Hvis man har tid nok, og gerne vil lege/lære sig ind i den fantastiske verden som bl.a. Adobes programmer er, så kan jeg ikke forestille mig et bedre tidsfordriv (bortset fra at køre Forza Motorsport 2 på X-Box måske).

Bottomline - jo der skal efter min mening stilles modspørgsmål, til et så åbent spørgsmål som det "mikaeld" stiller. Og jeg synes det er helt i orden at ekspedienten hos din lokale kaffe-pusher spørger hvilken kop kaffe du gerne vil have, når nu de tilbyder flere forskellige. Og jeg er sikker på at du er enig, når du tænker lidt over det. Hvilke butikker skal spørge kunden, og hvilke skal gætte på at de ved hvad kunden vil have?

Dav, jeg vil gerne købe en kop kaffe. (Helt åbent)

Dav, jeg vil gerne købe en kop alminelig sort kaffe uden sukker. (Den er nogenlunde til at servere efter)

Dav, jeg vil gerne købe en helt ny bil. (Sælger behøver ikke at spørge om den skal være brugt, men der er lang vej endnu)

Dav, jeg vil gerne købe en skjorte. (Køber udelukker selv bukser, t-sirts, slips og meget andet)

Dav, jeg vil gerne købe en æske med 200stk. 20mm, M5 selvskærende skruer med krydskerv. (Skal det være messing eller stålskruer?.... Aaarrghhh!!!)

Når vi  i stanley Design, starter med at skabe grafisk identitet for virksomheder, så indledes processen med et hav af spørgsmål. Det er man nødt til, for man kan ikke gætte en virksomheds identiet, og man ved heller ikke hvor virksomheden er på vej hen - det vil sige, at deres nye identitet også gerne skulle kunne fungere om fem år. Dermed kommer der også strategi ind i billedet. Det er en nødvendighed, fordi den grafiske identitet skal afspejlevirksomheden, og den skal gerne kunne fungere i lang tid fremover.

Til sidst en lille ting jeg kom til at tænke på. Ville du, Brokop, synes det var den ideelle verden, at ligemeget hvilken cafe eller restaurant du kom ind på, ligemeget hvilket land i verden du befandt dig i, så serverede de dig en kop kaffe præcis som du vil have den, uden at spørge. Personligt ville jeg føle det var kedeligt, og på den måde bliver man ikke tilbudt noget nyt, og måske bedre end det man var vandt til.

 

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

I den idéelle verden ville ekspedienten, i det splitsekund jeg tænker på den kaffe jeg gerne vil have, være tankelæser. Se DET ville imponere mig Wink

http://brokop.com/

Fra Vipperød
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt risikabelt, er det ikke? Forestil dig at du kommer ind i butikken, og kigger på uret over bardisken. Du kommer i tanke om at du har glemt et møde og tænker "oh shit, shit, shit, shit".

Hvad får du så i din kop?

Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Brokop:

I den idéelle verden ville ekspedienten, i det splitsekund jeg tænker på den kaffe jeg gerne vil have, være tankelæser. Se DET ville imponere mig Wink


Det ville skræmme mig... Tongue Tied
Når jeg står inde på Barasso og bestiller en kop varm, mørk, flydende koffein så er situationen enten 1) jeg har brug for energi til at tænke en genial forretningside helt til ende, eller 2) jeg skal bruge kaffe således at jeg kan vågne fra de tømmermænd weekenden bød på og få fundet nummeret på hende pigen og få skrevet til hende... det behøver den kaffe-serverende ekspedient jo så ikke at vide Wink

Ligeså når jeg står overfor en grafiker og skal have realiseret noget, så har jeg måske ikke lige lyst til at fortælle hele forretningshemmeligheden, men vil modsat gerne have at grafikeren rammer helt rigtigt i første forsøg... her må de gerne spørge alt det de vil.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Deraf ordet "splitsekund" i min udtalelse Party!!!

http://brokop.com/

Fra Vipperød
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja se her er jeg helt enig, og især mht. grafikereksemplet. Det ville forstyrre os ret meget hvis vi kunne se hvad kunderne tænkte. I de fleste tilfælde ikke noget klart billede, der er lige til at arbejde efter. No offence  Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Stanley:
I de fleste tilfælde ikke noget klart billede, der er lige til at arbejde efter. No offence

Siger du at jeg, som storforbruger af diverse grafikere, har en mudret tankegang?
I feel deeply offended!

Big Smile 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Vipperød
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver nødt til at svare på denne, da jeg nu har prædikatet "offetnlig ansat".

Jeg kan læse af dit svar, og ikke mindst din smiley, at vi er helt enige.

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)