Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har brug for en god måde at sende mange e-mails ud på ad gangen

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I forbindelse med et projekt har jeg brug for en nem måde at sende mange e-mails ud på. Jeg skal have lavet nogle forespørgsler på en masse skoler og jeg har fundet et register på undervisningsministeriets website, hvor man kan finde e-mailadresser på samtlige folkeskoler i landet. Da der er omkring 1500 af slagsen, ville det være rart, hvis man kunne oprette et katalog, hvor man kunne inddele dem f. eks efter kommune eller postnummer, hvor det var nemt af finde rundt og udvælge de relevante skoler, og så sende disse én e-mail i stedet for f. eks. 200 individuelle e-mails. Jeg leder ikke rigtig efter nyhedsbrev-løsninger, men ønsker mere at oprette en slags kundekartotek.

På forhånd tak for svarene

Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas_09:
eg har fundet et register på undervisningsministeriets website, hvor man kan finde e-mailadresser på samtlige folkeskoler i landet.

Hej Jonas

Du skal være opmærksom på, at udsendelse af spam er ulovligt i Danmark, og straffes med bøde. Du har ikke lov at sende til disse e-mail adresser medmindre du har tilladelse fra hver enkelt.

/Niels

Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for svaret. Ønsket om kontakt handler ikke om salg af produkter, men om forespørgsler om samarbejde og spørgeskemaundersøgelser rettet mod en specifik gruppe indenfor undervisningssektoren. Vi ønsker at undersøge et behov inden vi giver os i kast med at udvikle et produkt. Se blandt andet:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/spam0/Link-til-spoergeskema

Hvis vi når til en salgsfase. er vi klar over at uopfordret kontakt mhp salg via e-mail er ulovlig.

Mvh.

Jonas

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan lave den slags søgninger i excel, ved at oprette et filter på den kolonne du er interesseret i at filtrere på.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas_09:

Hej

Tak for svaret. Ønsket om kontakt handler ikke om salg af produkter, men om forespørgsler om samarbejde og spørgeskemaundersøgelser rettet mod en specifik gruppe indenfor undervisningssektoren. Vi ønsker at undersøge et behov inden vi giver os i kast med at udvikle et produkt. Se blandt andet:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/spam0/Link-til-spoergeskema

Hvis vi når til en salgsfase. er vi klar over at uopfordret kontakt mhp salg via e-mail er ulovlig.

Mvh.

Jonas

Hej Jonas.

Selv om det ikke handler om at sælge, så er det stadig spam og derfor er det IKKE lovligt, om det så var et julekort du sendte ud, så er det spam, nå ikke du har en tilladelse til det og en aftale om det.

Ronnie 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Tak for alle advarslerne, men vi mister lidt fokus fra emnet. Lad mig understrege at det sidste vi ønsker at gøre er at spamme nogen. Vi vil derfor arbejde hårdt på at indhente tilladelser gennem de rette kanaler, få forhåndsgodkendt tiltaget af forbrugerombudsmanden om nødvendigt m.m. Kort sagt så har vi et stort fokus på det og jeres advarsler er bestemt taget til efterretning.

Men når alt dette så er sagt og gjort, så vil jeg stadig gerne høre forslag til, hvordan man bedst administrerer så mange adresser, når forarbejdet er gjort og undersøgelserne kan sendes afsted på god og lovlig vis : )

Mvh

Jonas

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas : det bliver også kun sagt for at hjælpe, for det er bestemt ikke sjovt at få 1500 bøder, fordi alle anmelder dig for spam.. forbrugerombudsmanden osv. kan IKKE gi dig tilladelse, det skal den enkelte person..

Du skal f.eks derfor ringe til alle 1500 og spørge om det er okey du sender dem en mail.. alt andet anses for at være spam, og uanset hvor meget du ikke bryder dig om det, så er loven altså sådan :) Pas nu på inden du laver noget der sætter dig i dårligt lys.. et helt nyt firma der kommer i medierne med bøder for spam mails, giver ikke skide god omtale :)

Resten kender jeg desværre ikke så meget til, da min backend på hjemmesiden gør at jeg kan sende mails til alle der skriver sig op til nyhedsbrev, hvis jeg havde den slags :)

Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:

Jonas : det bliver også kun sagt for at hjælpe, for det er bestemt ikke sjovt at få 1500 bøder, fordi alle anmelder dig for spam.. forbrugerombudsmanden osv. kan IKKE gi dig tilladelse, det skal den enkelte person..

Du skal f.eks derfor ringe til alle 1500 og spørge om det er okey du sender dem en mail.. alt andet anses for at være spam, og uanset hvor meget du ikke bryder dig om det, så er loven altså sådan :) Pas nu på inden du laver noget der sætter dig i dårligt lys.. et helt nyt firma der kommer i medierne med bøder for spam mails, giver ikke skide god omtale :)

Resten kender jeg desværre ikke så meget til, da min backend på hjemmesiden gør at jeg kan sende mails til alle der skriver sig op til nyhedsbrev, hvis jeg havde den slags :)

Christian: jeg er også rigtig glad for at folk påpeger det, Især fordi vi i forvejen troede, vi var på den gode side af loven jvf. mit link til forbrugerombudsmandens website. Men jeg kan godt se, at vi skal træde mere varsomt og sørge for at gøre det her ordentligt, for jeg kan kun være enig i at det er til vores eget bedste at sikre os at vi følger loven. Jeg forsøgte bare at sige, at jeg er helt obs på at følge jeres advarsler, og så få debatten på ret køl igen. For når tilladelserne er indhentet fra de interesserede, så mangler vi stadig et system : )

Forslaget om at bruge excel er f. eks. godt og også noget, vi selv havde overvejet. Ville bare lige undersøge, om der var nogen, der havde kendskab til andre, måske nemmere, måder at gøre det på. 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie Pedersen:

Selv om det ikke handler om at sælge, så er det stadig spam og derfor er det IKKE lovligt, om det så var et julekort du sendte ud, så er det spam, nå ikke du har en tilladelse til det og en aftale om det.

Du tager fejl her. Prøv at læs markedsføringsloven §6. Den omfatter kun henvendelser hvis formål er salg.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)