Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man overbevist banken.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér

Min partner og jeg har været under vejs med vores projekt i snart 2 mdr.
Vi har langt hovedparten af alle aftaler i hus, og en gennemarbejdet forretningsplan som rækker over en 5 årig periode. 

Vores næste møde skal nu være med banken.



Her er kort om virksomhedens funktion og markedsgrundlag. 

Produkt: Fysisk service som bliver tilbudt igennem med hjemmeside og app.

Kunder: 600.000 potentielle brugere - realistisk marked: 5% = 30.000 ugentlige brugere af vores fysiske service.

Konceptet har bevist sit værd i udlandet - med stor sucess. Nu ønsker vi at introducerer danskerne for det grundlæggende samme koncept.

Vi har: 

- Den rigtige indstilling(Vi er villige til at leve af havregryn dag og nat for at gennemføre projektet)

- Det rigtige drive.

- En forretningsplan der med sikkerhed kan give en velfungerende og indbringende virksomhed.    

Men på papiret intet: 

- Vi har gymnasial uddannelse

- Vi er 20 år. 

- Vi er hjemmeboende.

- Vi har tidligere haft lidt erfaring med opstart af virksomheder(dog uden det store afkast

- Økonomisk set kan vi skrabe 50.000 sammen til projektet.

Vi skal låne 2 mio. 

- Ifølge vores plan kan pengene, realistisk betales tilbage inden for en 5 årig periode.

Hvordan får vi overbevist banken om dette er en god investering, når vi ikke personligt kan kautionere med pantebreve i biler og huse?  

(Kaution fra forældre er ikke en mulighed, af personlige årsager)    

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Banken ser meget gerne at man selv bidrager økonomisk til projektet. En god tommelfingerregel er at i selv kommer med ca. 20% af det samlede beløb. 

Banken ser ligeledes på muligheden for at få stillet sikkerhed får den ønskede hovedstol i en eller anden form. 

I jeres tilfælde tror jeg desværre det er op ad bakke i forhold til et lån af den størrelse. Især med en relativ lille egenbetaling og ingen sikkerhed. 

Vil anbefale jer at søge efter en investor i stedet. Hvis i har et spændende projekt, og kan præsenterer en gennemarbejdet og realistisk forretningsplan, så har i en chance for at skabe noget interesse for jeres projekt. 

En mulighed var også at udskyde projektet 1 år, hvor i arbejder fuldtid og spare op til større egenbetaling. Hvis i er 2 burde i godt kunne skrabe 250.000,- sammen på det 1. Det vil så give jer en samlet egenbetaling på 300.000,- og dermed god pondus til et banklån eller investormøde.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

sagt ligeud, så er det mere end vanskeligt at låne 2 mio på det glatte ansigt uden garantier med 50.000 selv investeret. Intet er umuligt, men det er meget vanskeligt. Det vil i høj grad afhænge af jeres forretningsplan, budget og likviditetsbudget - og herunder også troen på, at jeres bedømmelse af de realistiske marked er - realistisk 

Er det ikke muligt at lave en mere glidende start hvor I ikke skal ha 2 mio ud til at sætte igang, men hvor I kan tjene op selv hen ad vejen. Se evt her om at få en GOD START I BANKEN og evt her om INVESTOR ELLER BANK? og endeligt om muligheden i GREENLIGHT FINANSIERING 

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glæder mig til at høre hvordan det kommer til at gå, men det er godt nok MEGET sjældent jeg syntes at have hørt om nogle i jeres situation låne 2 millioner med kun 50.000 selv at skyde ind i det.

Kræver det virkelig et så stort beløb, tænker det kan startes i en "light" udgave ?

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mission impossible!

Bankerne måles i højere grad end nogensinde på risiko. Et projekt med de forudsætninger, som er sat op her, har ikke skyggen af chance for at komme igennem nåleøjet. Overvej om projektet kan tilpasses mindre ambitioner i opstarten eller også skal der tænkes ud af boxen.....

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne formidle den nødvendige kapital.  Dette kræver dog meget mere info.  Du/I skal være velkommen til at kontakte mig, info kan findes på hjemmesiden(min).     Alt vil selvfølgelig blive behandlet fortroligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

enig med Henrik, ret tæt på mission impossible og så bare generelt

Alle der søger penge til det ene eller andet, skal faktisk være lige så krævende med info fra de som stiller kapital til rådighed. Der er masser af lykkeriddere, lidt som at skrive i et dagblad i Nigerie, at man har noget der kan gi penge - som altid melder sig på banen. Det kan sagtens være seriøse investorer men stil krav til dem - få sikkerhed for, at de faktisk har nogle mio der kan være til rådighed når det kommer til stykket. Kan de ikke bevise sig, så kan det koste projekttid at ligge og forhandle til højre og venstre, uden egentlig udsigt til at komme i mål

Det kan lyde underligt men sandheden er, - stil lige så store krav til dem der vil investere i dig, som de stiller til dig for at ville komme med penge. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
stil lige så store krav til dem der vil investere i dig, som de stiller til dig for at ville komme med penge
Jeg kan kun bifalde med et stort 100% enig i ovenstående regel. :-)

Fra Tranum
Tilmeldt 8. Dec 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det vil være HELT umulig.

Du kan finde nogle lokale banker som giver iværksætterlån, på 4x det du skyder ind. Her taler vi 40x.

Det er ingen jordisk chance for at få en bank med på dette. I kaster bort både jeres og bankens tid.

mvh Øyvind

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)