Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frygter min leverandør er gået konkurs (kina)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 14
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har importeret fra denne leverandør i over 3 år, men kan simpelthen ikke få fat på dem nu!

Jeg har prøvet i en uge via mail og i dag prøvede jeg så at ringe til dem (på flere numre), men kunne ikke komme igennem og deres hjemmeside virker heller ikke mere.

Det er ikke hvilken som helst leverandør. Først og fremmest har jeg lavet en ekslusiv aftale med dem, dvs. jeg er eneforhandler i dk af deres produkt og jeg har self commited mig til at ligge en del penge hos dem årligt hvilket jeg også gør.

Jeg har personligt været nede og besøge dem i Kina (set fabrikken osv) og har som sagt handlet med dem i over 3 år uden nogen form for problemer.

Men jeg freaker virkelig ud nu. Synes det er så mærkelige jeg hverken kan få fat på dem via mail, telefon eller hjemmeside.

Er der nogen som vil give et råd med på vejen? Er det almindeligt at kinesiske firmaer bare sådan går konkurs? Hele min virksomhed er baseret på det produkt, så hvis jeg ikke længere kan få det produkt fra dem, er jeg rimelig meget på røven.

Håber virkelig der er nogen som vil give et råd til hvad jeg skal gøre!!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

butterflies:
Er det almindeligt at kinesiske firmaer bare sådan går konkurs? Hele min virksomhed er baseret på det produkt, så hvis jeg ikke længere kan få det produkt fra dem, er jeg rimelig meget på røven.

Hvorfor i alverden skulle det ikke være normalt at kinesiske firmaer går konkurs?  bare i DK har vi ca. 5.000 konkurser om året. 

At du basere hele dsin virksomhed på en leverandør er aldrig hensigtsmæssigt, hav altid en "second supplier" at trække på.

Hvis du vil undersøge hvad er er sket, kan du få hjælp af den danske ambassades handels afdeling i kina ( de tager betaling for deres service)  Laternativt kan du forhører dig hos den kinesiske ambassades handelsafdeling i Danmark.

Ravn

       

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Evt. tag derned og besøg leverandøren personligt. Det vil være en god idé på forhånd at lede efter andre leverandører i området, så du med det samme kan finde en ny hvis det bliver nødvendigt.

Det koster jo kun fra 4600,- for en retur, så det er jo overkommeligt hvis hele din virksomhed er i fare.

Håber du finder en god løsning.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 21. Dec 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Det lytter ikke så godt... vil du sende mig fabrikers navn og andre relevant information, måske jeg kunne hjælpe dig med at finde ud af. (vi er et kinesisk og dansk outsourcing firma, vi taler kinesisk, og kan måske søge mere information om fabrikets station. hvis du har deres kinesisk navn, kunne du også sende til mig)

MVH

Christina

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

og selv om det er sent med rådet, så skal man altid ha såkaldte contingency suppliers. Nogen der måske ikke er lige så lækre at handle med, men som som man små køber fra, for hele tiden at ha en dør åben hvis hovedleverandører lukker eller bliver solgt til nogen der ikke vil handle med en. Altid bruge kræfter på et par ud over hovedleverandøren.

Ellers nej det er ikke sædvanligt at de går konkurs, ikke meget mere end i DK men det lyder jo mystisk at hjemmeside og alt er ned. 

Hvis du har besøgt dem kan du måske finde ud af hvem der bor i samme bygning eller som nabo, og helt enkelt kontakte deres ledelse for at høre om de ved hvad der er sket med naboen (uden at skrive konkurs, blot at du ikke kan få kontakt pt)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

butterflies:
Håber virkelig der er nogen som vil give et råd til hvad jeg skal gøre!!

Hvis du giver mig deres registrerings number og byen navn, kan jeg forsøge at kigge på om virksomheden er lukket eller ej. 

Mvh, Anne

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)