Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

KONTOPLAN!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 13
Indlæg ialt: 35
Fra  Skejby Trykkeri Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg sidder og er i gang med, at udarbejde en kontoplan samt kontoramme for en enkeltmandsvirksomhed.

I den forbindelse har jeg hos en revisor fået printet en 36 siders fortegnelse over forskellige konti og dertilhørende kontonumre.

Jeg synes dog jeg mangler nogle mere specifikke konti og kontonumre.

Derfor vil jeg høre, om man selv må bestemme kontonavn og nummer, eller om man skal følge en bestemt standard???

På forhånd tak! 

:-)

BRUG FOR TRYKSAGER? Besøg Skejby Trykkeri eller kontakt mig på tte@skejbytrykkeri.dk

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder voldsomt med 36 siders tekst.

Du må selv bestemme kontiene og kontonumrene, men det vil være bedst, hvis du opstiller dem i en rækkefølge, som gør det let at afslutte regnskabet:

Indtægter
Variable omkostninger
Faste omkostninger
Aktiver
Passiver

(og inden for hver gruppe er der nogle hensigtsmæssige måder at sortere dem på, se f.eks. bilagene til årsregnskabsloven eller tjek, hvordan et af de gængse økonomisystemer (dog ikke Billys Billing i dette tilfælde - de følger ikke standarderne (endnu)) og bliv inspireret af dem.

Dbh.

Anette
http://anettesand.dk 



 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Anette vil bare lægge til, at fald ikke for den fristelse det kan være, at ville ha egen konto til alt. Lidt som man køber printerpapir (hm-  der er ikke en konto til printerpapir) Søg standard planen igennem og du vil ofte finde der er en det passer ind under - kontorartikler - og sådan med rigtigt mange ting

SKAL du lave specielle konti selv, så find en konto der ligner i standard planen. Lad os sige standard har gebyrer uden moms som konto 2855 - og du vil ha en til gebyrer med moms - så lav den som 2860 (hvis den er ledig) eller nærmeste ved siden af den der ligner samme gruppe

Undlad brug af sådan noget som DIV OMK som bliver skrældespand for alt muligt rod

36 sider fra revisor for kontoplan i enkeltmandsvirksomhed lyder af meget, men er sikkert en helt standard der udsendes til dennes nye kunder Big Smile

god vind med den nye virksomhed - spørg herinde når konkrete spørgsmål dukker op, så vil du formentlig få god hjælp

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 13
Indlæg ialt: 35
Fra  Skejby Trykkeri Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene Anette og John... Det er meget brugbart :-)

BRUG FOR TRYKSAGER? Besøg Skejby Trykkeri eller kontakt mig på tte@skejbytrykkeri.dk

Tilmeldt 17. May 13
Indlæg ialt: 35
Fra  Skejby Trykkeri Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

BRUG FOR TRYKSAGER? Besøg Skejby Trykkeri eller kontakt mig på tte@skejbytrykkeri.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)