Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CRM, C5, ERP forvirring om valg

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Som privatbruger er det desværre ikke helt lige til at integrere systemerne med hinanden. Der er adskillige måder at integrere data mellem NAV og CRM, men heldigvis har Microsoft udviklet en gratis integration-connector.

Dog er den ikke helt tilgængelig, da det kræver en partnersource-login, hvilket forudsætter en partnerskab med Microsoft. Det kan jeg hjælpe dig med, hvis du har behov for det. Du kan se beskrivelsen på connector'en via dette link:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/gg502460.aspx

Der findes også andre måder at integrere systemerne på, men det kræver enten en investering i 3. parts produkter eller en del udviklingsarbejde, hvilket jeg kun vil anbefale til komplekse integrationer.

Vil lige tillade mig at høre, hvilken platform dit shop er bygget på? Webshops kan nemlig have NAV som backend, hvor alting vil blive automatiseret den vej igennem. Dog kræver det en del udviklingsarbejde at få det skræddersyet til din forretning, medmindre du selv har styr på at sætte det op.

Men ja, det vil helt sikkert spare dig for en hel del ekstra arbejde, hvis der bliver sat noget integration op mellem systemerne :)

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Min shop er ikke baseret på nogen. Det er en side jeg selv har programmeret.
Det der skal tilbydes er SAAS, og derfor er det meget simpelt, og kan dårligt kaldes en shop.

Jeg går lidt ud fra at når f.eks. NAV, CRM eller C5 skal integreres at det er en API eller ligende der bare kaldes, men ved det faktisk ikke.

Vil det være muligt at integrere CRM med C5?
Hælder lidt til at C5 ikke er så omfattende som NAV, og kan få det for 399kr hvilket er nogle 100´er billigere 

Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så kan jeg bedre forstå det.

Men ja, du kan forbinde til de forskellige platformer via Web Service, som kan tilgås i SDK'et (Software Development Kit). Det er i hvert fald gældende for CRM og NAV. Har ikke arbejdet med C5 før, men det skulle ikke undre mig at det også er muligt.

Bliver din side afviklet i .Net, har du nemmere ved at integrere din side til disse systemer, plus der er en masse dokumentation til hvordan det skal kodes i både SDK'et og på nettet. Det er dog også muligt at benytte andre programmeringssprog, såsom PHP, men det gør det bare lidt nemmere med .Net :)

Ja, du har ret i at C5 ikke er så indviklet som NAV. C5 og NAV hælder også til forskellige segmenter, hvor C5 egner sig til små og mellemstore virksomheder, mens NAV hælder sig til mellemstore og store virksomheder.

Det er muligt at integrere C5 med CRM, dog har jeg ikke kunnet finde standardiseret integrationsløsninger mellem C5 og CRM, men du kan f.eks. se på dette link:

http://www.rapidionline.com/solutions/ms-dynamics-crm-ms-dynamics-c5/

Her er det muligt at sætte integrationen op mellem C5 og CRM.
Hvorfor Microsoft ikke har lavet en connector til disse to platforme, har jeg ikke rigtig forstået.
 

Mvh.
Kim 

Tilmeldt 12. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har kørt på XAL i mange år. Vi nedjusterede til C5 da vores branches fremtidsudsigter i Danmark på grund af al det miljø halløj ikke rigtig er konkurrencedygtige med udenlandske aktører, som kan sende overskudsfarven ned i kloaken.

Vi kan se at det bliver en vanskelig opgave at få nye versioner. Microsoft har lavet helt om al koden så C5 og NAV i virkeligheden er det samme program som skifter navn alt efter om der er mere eller mindre end 3 brugere. Det betyder at har man en af programmerne kan al tilretning skrottes for at blive skrevet på ny.

Da der er alt for få konsulenter (Rygtet siger at de skal ligge 80.000 kr. pr. person for at blive lukket ind i varmen), bliver det dyrere at få rettet programmerne til.

Vi sidder lidt og kan ikke se en løsning på problemet. Vi har en udfordring med nogle aktiviter som ligger en gammel version af NAV og som vi ikke rigtig ønsker at få lagt ind i C5 da dette program også er på vej ud.

Tilmeldt 18. Jul 12
Indlæg ialt: 29
Fra  Info Solution ApS Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jasper,

I skal overveje Visma Business som alternativ. Vi har udskiftet både C5 og XAL med Visma Business og samtidigt fjernet en stor del af tilretningerne.

Se mere på www.infosolution.dk eller kontakt os på 46969696.

Hilsen

Klaus Laudrup

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)