Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CRM, C5, ERP forvirring om valg

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg skal starte en virksomhed. Der vil blive solgt 3 produkter og skal i den forbindelse bruge en eller anden form for CRM system og et regnskabsprogram.

Jeg er interesseret i Microsofts programmer, hosted online. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal vælge?

Jeg går ud fra jeg skal have C5 til regnskab, og har så tænkt på deres CRM.

Men, men, men.. Så kigger jeg på priser og ser der også er deres NAV som virker som om det er en kombination af alle tingene? 

Kan jeg så nøjes med det?

Håber nogle kan komme med gode råd til hvad jeg skal vælge

Hejsa herfra

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 06:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan absolut se fordelen i, at have det hele samlet i et program. Du kan hente en 30 dages demo version af NAV her: http://www.navonline.nu/nav-demo.aspx - så har du mulighed for at vurdere, om den lever op til dine ønsker.

Der er selvfølgelig også muligheden for at benytte et separat regnskabsprogram og CRM program, der så kan udveksle oplysninger. Du kan fx kigge på e-conomic, hvor der findes en del apps, der gør det muligt at udveksle informationer med diverse CRM-systemer 

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville nemlig også gerne have det samlet ét sted så der ikke skal laves alt muligt for de er integrerede.

Er Dynamics NAV både CRM og regnskab?
Tænker om det har de samme funktioner som dynamics CRM og C5?
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 68
Fra  itn|vision aps Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har en crm app til e-conomic, der arbejder is amme brugerfladesom e-conomic altså du oplever dit regnskabprogram og crm som en løsning.

Læs mere på vores hjemmeside

http://itnvision.dk/

eller læs direkte om crm løsningen 

http://itnvision.dk/e-conomic-loesninger/crm-til-e-conomic

hvor der også er videoer der viser løsningen.

Du kan ringe til og 7025 7600 eller send en mail salg@itnvision.dk

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan også se fordelen i f.eks. løsningen med economics. Problemet er bare at så overstiger prisen det Dynamics Nav koster

Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Som nystartet virksomhed vil jeg anbefale at starte med ét system, og her er NAV et godt sted at starte som du selv nævner. NAV tilbyder også en vis grad for CRM, hvilket er et godt sted at starte.

CRM i NAV kan dog godt gøres mere avanceret vha. udvikling, men det vil ikke kunne erstatte Dynamics CRM som et CRM-system.

Du skal blot se NAV som et CRM Lite version, hvor Dynamics CRM er et all-around system. En forskel som er værd at lægge mærke til er, at bruger-interfacet i Dynamics CRM er mere brugervenligt, hvilket giver eksempel salgspersoner en nemmere tilgang til data og kundeviden, hvorfor den nye version af Dynamics CRM også er tilgængelig via tablets og smartphones.

Hvis jeg var dig, vil jeg starte med NAV. Skulle dit firma vokse gevaldigt i den nære fremtid, samt arbejdsprocesserne blive mere avanceret, kan du evt. investere i dynamics CRM og integrere data på tværs af begge systemer.
 

Mvh.
Kim

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det gode svar
Er også lidt mht brugervenligheden. Det kan lade sig gøre på tablet og iphone i den nye nav. Men ikke alle funktioner er understøttet..
Men det er lidt forvirrende syntes jeg.

Lige to spørgsmål...
Er der vigtige CRM-funktioner der mangler i nav
Og hvis man vælger CRM og et økonomisystem, er der så nødvendighed med en integration af de to systemer?

Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Mht. brugervenligheden kommer det nok an på hvem man spørger. Oplever tit at revisorer og folk fra bogholderi-afdelingen føler sig mere hjemme ved brug af NAV, da de har meget at gøre med faktura, ordrestyring og m.m., mens folk som gerne vil opnå et kundeoverblik, tiltrække nye kunder og vedligeholde kundeforholdet vil have det nemmere med at arbejde i Dynamics CRM.

Én ting som du skal være opmærksom på er, at selvom NAV indeholder nogle funktioner fra Dynamics CRM, så indgår der også nogle funktioner i Dynamics CRM som stammer fra NAV - eksempelvis Ordre, Tilbud og Faktura.

Det er med vilje at Microsoft har indført nogle funktioner fra ERP-verdenen i CRM og omvendt, da det åbner muligheden op for nogle basale funktionaliteter i hhv. CRM/ERP. Vil man have det bedste fra begge verdener, skal man dog investere i begge systemer, hvilket mellemstore og store virksomheder oftest gør.

Svar på 

jvjensen:
Er der vigtige CRM-funktioner der mangler i nav

De væsentligste CRM-funktioner, som mangler i NAV er primært marketing, salg og et 360-graders indsigt i kundedialogen, eksempelvis basale informationer, såsom ”hvornår har vi sidst talt med kunden, hvem har talt med kunden, hvad har man aftalt, hvad er vores forhold til kunden, hvilke produkter har kunden købt, hvor stor er kunden, hvilke kampagner har kunden været medvirket i, er der andre i organisationen som har en anden relation til kunden, foreligger der en åben salgsmulighed på kunden” og m.m. Der er brug for mange informationer og det er her Microsoft CRM kommer til sin nytte.

Svar på 

jvjensen:
Og hvis man vælger CRM og et økonomisystem, er der så nødvendighed med en integration af de to systemer?

Det er selvfølgelig ikke en nødvendighed at integrere begge systemerne med hinanden, men det vil selvfølgelig lette arbejdsgangen da du vil være fri for at indtaste en ny kunde i begge systemer. Hvis du kan leve med at udføre "ekstra arbejde", skal du være velkommen til det :)

Som sagt indeholder Dynamics CRM nogle funktioner fra ERP-verdenen, så du kan prøve at se an, om det kan være et supplement til et økonomisystem. Det er dog meget begrænset, og ud fra mine erfaringer er det meget få som benytter sig af ERP-delen i Dynamics CRM.

Hvis du har mod på at prøve Dynamics CRM, kan du prøve online-versionen gratis i 30 dage via dette link:
http://www.microsoft.com/da-dk/dynamics/crm-free-trial-overview.aspx


Mvh.
Kim 

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så kan jeg godt se der mangler lidt :)

Jeg har kigget lidt rundt og synes ikke at kunne finde noget med integration af CRM og Nav eller C5

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være jeg skal præcisere lidt hvad det er jeg gerne vil have...

Kundedelen er vigtig for mig. 
Så er det vigtigt at det kommer ind i programmet når nogen har købt noget på min side. Det kommer kun til at dreje sig om 3-4 produkter og er ikke en "færdig shop" men en jeg selv har lavet. Det skal så kunne ligges ind i programmet automatisk uden man hver gang skal sidde og taste det ind manuelt. Jeg vil til en vis grad være i stand til dette trin.

Og så skal det selvfølgelig være så jeg ikke så jeg ikke skal taste oplysninger ind 2 steder :) 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)