Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med moms og skat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Jeg er i gang med at starte min egen webshop! Men der er noget jeg ikke helt er med på, Hvis nu vi siger jeg har en vare til salg til 100kr Skal jeg så trække skat først og så tage 25% til moms af rast beløbet, eller tager man de 100kr trækker 25% til moms så er vi nede på 75kr og så trække skat? 

Hilsen Daniel

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Moms er noget man lægger på. Det vil sige hvis du skal have 100 kr. for en vare, så skal du sælge den til 125 kr., så vil der være 100 kr. til dig og 25 kr. i moms. Skat er noget man betaler af overskuddet, så der skal du først lave et regnskab, hvis du så har genereret et overskud, så skal du betale skat heraf.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Find en regnskabskyndig der kan hjælpe dig på vej.

Jeg fornemmer (og det er ikke negativ ment, alle skal starte et sted) at du er et meget ungt menneske på vej ind i en verden fuld af mærkværdige love, afgifter og regler.  Det er uhyggeligt nemt at kvaje sig hvis man tror man kan løse problemer ved at spørge i diverse fora på nettet.  Find en regnskabsperson du kan stole på.  Det kan koste penge, men er som regel godt givet ud. 

God vind Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)