Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brud på mundtlig kontrakt ved lokale leje

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg blev mandag den lykkelige lejer af et værksted på 40 m2. Jeg snakkede sammen med udlejer samt en tredje part, og vi blev enige om jeg jeg og tredje parten kunne dele lokalet som er 80 m2 i alt lige over. Vi blev enige om hun tog leje kontrakten, og jeg lejede halvdelen af hende. Vi aftaler ligeledes, at vi selv får sat en skillevæg op i lokalet. Dagen efter altså igår tirsdag beslutter 3 parten sig for at nu vil hun have hele lokalet selvom hun har lovet mig at jeg kan leje halvdelen. Mit spørgsmål lyder da nu jeg har et vidne til vores aftale kan jeg så hive hende i retten for at bryde den?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke engang at have et vidne for at hive nogen i retten. - Det kan du altid. - Så det er ikke spørgsmålet.

Spørgsmålet er, om det er risikoen værd? Hvad vil du vinde? Kan du vinde? - Og hvis du rent faktisk vinder, hvad så? - Opsiger den anden part så bare kontrakten med udlejer, og du har alligevel ikke noget.

At gå rettens vej kan være omkostningstungt... Så tænk dig godt om, gevinsten skulle jo gerne modsvare risikoen!

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis udlejer var til stede ville jeg nok hive fat i udlejer.... For hvis hun allerede bryder en aftale med dig hvordan skal udlejer så vide sig sikker på at hun ikke også forsøger at snørre udlejer

Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

her er spørgsmålet så nok om lejekontrakten er underskrevet eller ej - og hvad der er aftalt omkring opsigelse ...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)