Hej amino. Da vi kom til midten af Januar, fik vi endelig afsendt en faktura, efter kommunikationsproblemer med kunden. Da kunden på dette tidspunkt gav udtryk for ikke at have så meget tid satte vi betalingsfristen på 14 hverdage altså en uge inde i februar. Kunden betalte ikke til tiden, og vi kontaktede den derfor. Svaret lød på at det skyldetes økonomiske problemer, og at kunde vile betale til den 1. Dette valgte vi at stole på.
Hvad ville i gøre i denne situration?
|
ja det er nok det du er mest sikker på at få ud af dette, og det er jo heller ikke så ringe. Det andet lyder som noget der kan ende som småsag i retten - hvilket jo er gebyrbilligt men besværligt - hvis ikke I kan nå til enighed.AnonymUdvikler:Vi har hvertfald lært at vi ikke skal starte et projekt før alt er på plads, og der underskrevet en kontrakt.
Du er selv klar over at prisen løb men har sikkert lavet arbejde for alle pengene og lidt til - det er så bare kommet bag på kunden som ikke kunne være forberedt og som så har reageret langsomt, med udsættelse af betaling, manglende penge og til slut - prisen er for høj
Det vil ikke gavne ham i retten at han har sagt han vil betale - bare lidt senere - hvis du kan påvise det skriftligt - men sådanne sager ender let i noget kompromis i retten, så det er nok bedst at prøve at nå det udenretsligt, selv om det er tid og op ad bakke
vh John H