Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde syntes pludseligt prisen er for høj, efter halvanden måned.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino
Min samarbejds partner og jeg har i slutningen af december afsluttet en udviklingsprocess af en webløsning til en kunde.
Der var i starten af projektet ikke tale om nogen konkret pris, da kunden havde super travlt med at få projektet i gang, og vi derfor ikke fik fastlagt alle funktioner i starten, men i stedet løbende gennem processen. Efter at have lagt timer sammen, var beløbet noget højere end vi selv havde forventet, og vi valgte derfor at give kunden 25% rabat, og sende en faktura på 15.000. (Der er tale om en større side med booking system, og CMs udviklet fra bunden - Altså ret billigt).

Da vi kom til midten af Januar, fik vi endelig afsendt en faktura, efter kommunikationsproblemer med kunden.

Da kunden på dette tidspunkt gav udtryk for ikke at have så meget tid satte vi betalingsfristen på 14 hverdage altså en uge inde i februar. Kunden betalte ikke til tiden, og vi kontaktede den derfor. Svaret lød på at det skyldetes økonomiske problemer, og at kunde vile betale til den 1. Dette valgte vi at stole på.
I dag ( d. 3.) Modtog vi så en sms fra kunde hvori der stod at det var for dyrt. 


Kunden fik tilsendt fakturaen for halvanden måned siden, og har først nu, efter 25 dage efter fakturaens udløb taget kontakt til os omkring prisen. 
Vi var forberedt på at kunden måske ville synedes at prisen var for høj, da der i starten var tale om at deres nuværende side bare skulle redesignes. 
I stedet endte det med at kunden ville have en helt ny mere avanceret side, med tilhørende adminpanel, og det hele er klargjort til at kunne tilføje 2 andre hjemmesider kunden ønsker lavet senere.

Det vi ikke kan forstå er at kunden først efter at have kendt prisen i halvanden måned brokker sig over prisen.
Vores løsning til kunden lyder på at der skal betales hurtigst muligt, og at kunden derefter kan få et rigtig godt tilbud på de to andre hjemmesider der ønskes.

Hvad ville i gøre i denne situration?


Vi har hvertfald lært at vi ikke skal starte et projekt før alt er på plads, og der underskrevet en kontrakt.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

AnonymUdvikler:
Vi har hvertfald lært at vi ikke skal starte et projekt før alt er på plads, og der underskrevet en kontrakt.  
ja det er nok det du er mest sikker på at få ud af dette, og det er jo heller ikke så ringe. Det andet lyder som noget der kan ende som småsag i retten - hvilket jo er gebyrbilligt men besværligt - hvis ikke I kan nå til enighed.

Du er selv klar over at prisen løb men har sikkert lavet arbejde for alle pengene og lidt til - det er så bare kommet bag på kunden som ikke kunne være forberedt og som så har reageret langsomt, med udsættelse af betaling, manglende penge og til slut - prisen er for høj

Det vil ikke gavne ham i retten at han har sagt han vil betale - bare lidt senere - hvis du kan påvise det skriftligt - men sådanne sager ender let i noget kompromis i retten, så det er nok bedst at prøve at nå det udenretsligt, selv om det er tid og op ad bakke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg plejer altid at give et ca. estimat på hvor mange timer, eller hvor høj en pris, kunden kan forvente for større projekter jeg laver, selvom kunden ikke beder om det.

Hvis dette estimat ændrer sig undervejs, ville det kun være fair og rigtigt at kontakte kunden med disse ændringer. Du nævner jo at i selv blev overrasket over hvor høj prisen blev - derfor kan du forvente at kunden også bliver overrasket over det.

Når en kunde siger: bare gå i gang, vi betaler det som det koster, skal man altid lige tænke sig om en ekstra gang, og evt. kreditvurdere virksomheden. En fair løsning, ville være at tage en snak med virksomheden, og evt. lave en afdragsordning. Det lyder nemlig som om at kunden har økonomiske problemer. Men hold fast i jeres pris, i har allerede givet 25% rabat.

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Heldigvis gør i og du det helt rigtige, lærer af jeres fejl - så langt så godt!

Jeg havde ikke ændret prisen, som du selv siger, de har haft fakturaen så længe, så må de have klaget da de fik den i starten, virker mere som om de desværre ikke kan betale.

Sørg for når det er større opgaver at tage det løbende undervejs, præcis som R-M foreslår, der er INGEN der vinder på at få en chok-regning for en opgave.

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)